Wyszukiwarka Google
12 października 2010

Rich snippets to temat nowy, który pojawił się w Google stosunkowo niedawno. Jest to dodatkowa informacja w postaci tekstu lub grafiki pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Funkcjonalność ta pozwala na wyświetlenie np. ceny produktu, ilości ocen jakie dany wpis na blogu otrzymał od Użytkowników itp. Informacje te pojawiają się w dodatkowej linii w SERPach, pomiędzy tytułem wyniku, a jego opisem. Aby wskazać Google, co ma się znajdować w tej dodatkowej linii, musimy w odpowiedni sposób zaznaczyć taki tekst na stronie, poprzez np. zastosowanie standardu RFT. Dane te możemy też oznaczyć przy pomocy mikroformatów lub mikrodanych.

Oczywiście, jak to często z nowością bywa, nie była dostępna od razu na naszym rynku. Pomimo, że możemy ich używać już od prawie pł roku, to jednak na chwilę obecną nadal rzadko widuję je w SERPach – zapewne to zmieni się w miarę upływu czasu. Warto zatem może zwrócić uwagę na pytanie, które pojawia się często na różnych forach poświęconych optymalizacji stron internetowych – jak długo trzeba czekać na wyświetlenie się rich snippets?

Otóż od wypełnienia formularza zgłoszeniowego do momentu ich pojawienia się należy czekać około miesiąca – lub dłużej (do dwóch). Ważne – aby zgłoszenie zostało zaakceptowane należy pamiętać, aby nie stosować w zgłoszeniu … ukrytego tekstu :)

Są jeszcze dwie ważne kwestie, o których koniecznie należy pamiętać.

Po pierwsze, aby RS wyświetlały się, musimy na stronie zaznaczyć we właściwy sposób informacje, które chcemy, aby się tam znalazły (np. oceny użytkowników).

I po drugie – fakt ich oznaczenia nie oznacza automatycznie, że Google zacznie je wyświetlać :)

Na całe szczęście na stronie Rich Snippets Testing Tool możemy sprawdzić, jak Google będzie je wyświetlać. Mało tego – system poinformuje nas, gdy popełniliśmy błąd w oznaczeniu tekstu i od razu wskaże nam jego zalecane rozwiązanie :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Anitel 9 lipca 2011, 17:02

W tej chwili wszystkie liczące się wyszukiwarki uzgodniły, że wspieranym formatem dla Rich Snippets będą dane MicroData.

Niestety dla WP wciąż brak stosownego pluginu w repozytorium, wspierającego właśnie ten standard.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii