1 września 2010 | Aktualizacja: 4 lutego 2014
Wyszukiwarka Google

Dużo osób, a zwłaszcza te, które posiadają strony internetowe od niedawna, traktują PageRank jako coś, od czego zależy pozycja ich strony. Dobrze robią – jednak zapominają przy tym (nie wiedzą), że jest to tylko jeden z ponad 200 czynników mających wpływ na pozycję strony w SERPach. No dobrze – co to takiego jest ten “update PageRanku” – jak działa i … czym jest ów tajemniczy skrót PR?

Według Google PageRank to opinia systemu o stronie, o tym, jak bardzo wiarygodna jest ona w oczach Google. Google analizuje na bieżąco linki, jakie do niej prowadzą (zwracając też uwagę na to, jak ważne, czyli dobre, są to linki) i na ich podstawie, w wyniku obliczeń dokonywanych automatycznie przez komputery (z bardzo małym udziałem czynnika ludzkiego),  przyznaje witrynie ocenę w skali od 0 do 10, wynik pokazując w postaci “zielonego paseczka” w GoogleToolbar. Wynik jest aktualizowany kilka razy do roku, z reguły co 3 miesiące.

Jak można stracić reputację? Np. poprzez sprzedaż linków pozycjonujących (przekazujące PageRank).

OPINIE I KOMENTARZE

pl fotka 20 września 2010, 16:12

święta racja, pozdrawiam

Apartamenty Poznań 21 października 2010, 1:02

Czy znana jest ilosc aktulizacji PR w ciagu roku?

Seo-Profi 21 października 2010, 1:04

Z reguły co kwartał. Jednak, aby uściślić – chodzi o “widoczny” update, czyli o aktualizację “zielonego paseczka. Ponieważ PR jest cały czas obliczany – jedynie my, użytkownicy, widzimy update’y właśnie co około 3 miesiące.

Leave reply to Seo-Profi anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii