Search Console

Jak często Google informuje o wykryciu nienaturalnych linków

W marcu Tiffany Oberoi z Google poinformowała, że tylko w ciągu stycznia i lutego 2012 Google, poprzez Narzędzia dla Webmasterów, wysłało ponad 700.000 wiadomości. Wczoraj na profilu Google+ Kaspara Szymańskiego, pracownika Search Quality Team (znanego u nas pod ksywką Guglarz) ukazała się ciekawa informacja dotycząca podanej liczby.

Jak się okazało wiele osób wyszło z założenia, że

most or all of the 700K messages were related to „unnatural link warnings” that some site owners received.

czyli, że większość, lub wręcz wszystkie, komunikaty były związane z ostrzeżeniem o nienaturalnym profilu linków przychodzących. Ponieważ nie taka była idea podania tej informacji Matt wyjaśnił, że Google na początku roku skoncentrowało się na takich technikach blackhat, jak automatyczne tworzenie stron z nienaturalną (pod kątem stylistycznym/językowym) treścią oraz cloakingiem.

The vast, vast majority of manual actions we take are on pages that are engaging in egregious blackhat SEO techniques, such as automatically created gibberish or cloaking.

Co mogę potwierdzić – po updacie zauważyłem spadek kilku stron linkowanym poprzez anchory umieszczone w anglojęzycznym „bełkocie”.

A co z wspomnianym w tytule postu powiadomieniem? Otóż według słów Matta jedynie 3% z tych komunikatów (styczniowo-lutowych) było związane z takim naruszeniem Wytycznych.

Ciekawy jestem, jak to wygląda obecnie – o ile dobrze pamiętam sporo wątków na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów, związanych z otrzymaniem komunikatu o nienaturalnym linkowaniu, pojawiło się już w drugim kwartale.

GD Star Rating
loading...
Jak często Google informuje o wykryciu nienaturalnych linków, Jak często Google informuje o wykryciu nienaturalnych linków, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Jak często Google informuje o wykryciu nienaturalnych linków

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *