Search Console
24 listopada 2012
Weryfikacja wśasnosci domeny w Narzędziach Google dla Webmasterów - metody

Coraz więcej osób korzysta z Narzędzi dla Webmasterów. Rozbudowując ilość dostępnych funkcji Google pozwala webmasterom coraz lepiej zarządzać stanem „zdrowia” swojej strony, skutecznie eliminując, lub przynajmniej ograniczając, rolę komercyjnych narzędzi służących do dbania o jakość naszej strony.

Krótko przypomnę, że aby zacząć korzystać z Narzędzi należy dodać tam swoją domenę i ją zweryfikować. Jest kilka sposobów weryfikacji, z których preferuję (przyzwyczajenie?) wgranie pliku weryfikacyjnego na serwer. Do innych należą:

Weryfikacja wśasnosci domeny w Narzędziach Google dla Webmasterów - metodyNo dobrze – a co w sytuacji, gdy chcemy dać komuś dostęp do naszej, już zweryfikowanej witryny?

Można – i wiele osób tak robi – skorzystać z w/w opcji. Jednak od pewnego czasu mamy dostępną bardzo użyteczną funkcję – dodanie nowego użytkownika. Czym się różni taki dostęp od wcześniej przeze mnie przedstawionego? Otóż mamy pewność, że tylko my posiadamy dostęp do wszystkich opcji w Narzędziach – i np. to my zarządzamy użytkownikami czy możemy zmienić adres naszej domeny.

Aby przyznać komuś dostęp na stronie głównej Narzędzi klikamy w „Zarządzaj witryną”

Dodanie nowego użytkownika w Narzędziach Google dla Webmasterów

Przechodzimy następnie do panelu z użytkownikami, gdzie po kliknięciu w odpowiedni przycisk

wpisujemy adres email osoby, która będzie miała dostęp do naszej domeny. Adres email musi być wpisany taki, z którym skojarzone jest konto Google nowego użytkownika. Po zatwierdzeniu zobaczy on od razu w „swoich” Narzędziach naszą domenę.

Należy zwrócić, na etapie dodawania użytkownika, uwagę na rodzaj dostępu – może być on pełen lub ograniczony; przy czym pełen nie oznacza, że taka osoba będzie mogła zrobić „wszystko z naszą domeną”. Poniżej zestawienie pokazujące możliwości, jakie ma właściciel domeny oraz osoby z różnymi uprawnieniami (więcej szczegółów w materiałach Pomocy Google).

Uprawnienia użytkowników i właściciela w Narzędziach Google dla Webmasterów - zestawienie różnicZachęcam do używania tej opcji w sytuacji, gdy dajemy komuś dostęp do Narzędzi dla wybranej domeny. Metoda jest prosta, nie trzeba nic nigdzie wgrywać i tłumaczyć Klientowi, dlaczego musi on wgrać „jakiś plik” na swoim serwerze. Zaś właściciel domeny ma pewność, że … „inny właściciel” go nie skasuje :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii