Wyszukiwarka Google

Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google

Złamanie Wytycznych Google coraz częściej, w związku z ciągłym ulepszaniem algorytmu, kończy się karą, jaką wyszukiwarka nakłada na naszą stronę. Ile trwa taka kara – w jaki sposób ją można zdjąć?

Jak może nie wszyscy jeszcze wiedzą, kara za złamanie Wytycznych nakładana jest w sposób algorytmiczny lub … ręczny. Tak, ręczny także :) – odpowiedni działa w Google dbający o jakość wyników wyszukiwania – SQT (z ang. search quality team) reaguje “ręcznie” na przypadki złamania Wytycznych, zgłaszane za pośrednictwem tzw. spam raportu. Spam raporty odgrywają ważną rolę w ulepszaniu algorytmu, ponieważ to właśnie m.in. na ich podstawie inżynierowie Google ulepszają algorytm, aby system był w stanie sam wychwycić np. fakt upychania słów kluczowych i samodzielnie nałożyć “karę” – ostatnio “popularny jest” tzw. 30-dniowy filtr związany z tym przewinieniem.

Jeżeli mamy do czynienia z przewinieniem, za które kara została nałożona automatycznie przez sam algorytm system przy ponownej wizycie na stronie robota sprawdzi, czy kwestie sprzeczne z Wytycznymi nadal się znajdują na stronie i jeżeli zauważy, że jest sytuacja “wyjaśniona”, wówczas samodzielnie “przywróci” stronę do indeksu.

W przypadku ręcznych filtrów strona pojawi się w wynikach wyszukiwania po upływie ustalonego czasu, np. 30 dni. Oczywiście nie oznacza to, że nie warto jest dokonać poprawek na stronie, usuwając ręcznie wskazane naruszenia – zgłoszenie faktu poprawy potrafi nieraz w ciągu kilku godzin z powrotem przywrócić stronę do indeksu.

Bardzo ważna rzecz została powiedziana na końcu wywiadu, która odpowiada na wiele pytań, jakie pojawiają się na Forum, związanych z brakiem usunięcia filtru ze strony pomimo usunięcia z niej kwestii łamiących Wytyczne. Otóż w przypadku filtru nałożonego algorytmicznie zgłoszenie strony do ponownego rozpatrzenia … nic nie da – tzn. nie spowoduje szybszego wyjścia z filtra – nawet, jak usuniemy kwestie łamiące Wytyczne. Człowiek – pracownik SQT – stoi w hierarchii “niżej niż algorytm” (ale porównanie mi wyszło…). W takiej sytuacji trzeba dać czas samemu algorytmowi, aby przy kolejnej wizycie na stronie “sprawdził” jej zgodność z Wytycznymi i w przypadku pozytywnej “identyfikacji” przywrócił ją do indeksu. Zgłoszenie “coś da”, jeżeli karę nałożył na stronę człowiek. Wówczas osoba z SQT wejdzie na stronę i … jak stwierdzi, że wszystko jest OK, to nasza witryna wróci do indeksu.

GD Star Rating
loading...
Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google, Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1346 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Pawel 16 lutego 2011, 13:37

Rzeczowy wpis, a gdzie widnieje informacja, że taki filtr został nałożony?

Seo-Profi 16 lutego 2011, 17:12

Jak jest domena zweryfikowana to dostaniemy info na email (jak go podamy) lub dostaniemy wiadomość w panelu w Narzędziach dla Webmasterów.

Mar_Dal 28 lutego 2011, 23:15

Chyba sobie jaja robisz z tą informacją o filtrze poprzez wiadomość w GWT. Nie ma takiej praktyki, a o samym filtrze dowiesz się jedynie na podstawie swojego doświadczenia.

Seo-Profi 1 marca 2011, 8:36

Zobacz sobie to: http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=0b04e6c7507c53a8&hl=pl :)
Polecam też lekturę zagranicznych for poświęconych SEO i np. Webmasterhelp’a na Youtube – też po angielsku.
Plus – jak napisałeś – własne doświadczenie :)

Andrzej 19 marca 2014, 19:47

Może trochę odgrzeje kotleta, ale jak to jest teraz z tym filtrem nałożonym przez google ? W dalszym ciągu będzie widniała informacja w panelu webmastera? Interesuje mnie ta informacja ponieważ jedna z firm pozycjonujących składając mi ofertę napisała:
“Strona ma nałożony filtr przez Google na wyniki wyszukiwania.
Filtr został nałożony z powodu nieprawidłowych linków prowadzących do strony.
Najpierw należy usunąć filtr i dopiero pozycjonować stronę.
Usunięcie filtra trwa 3 miesiące i kosztuje 460 zł netto za miesiąc.
Bez usunięcia filtra nie ma sensu pozycjonować strony, ponieważ nic to nie da.”

I zastanawia mnie skąd dana osoba wie, i gdzie mogę sprawdzić czy dany filtr jest nałożony, czy to swoista próba wyłudzenia pieniędzy braku wiedzy ?

Bardzo proszę o komentarz :)

Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2014, 20:41

Hej Andrzej.
Jak masz ręczny filtr, to wchodzisz w Narzędzia, szukasz “Działania ręczne” – i sprawdzasz, czy są nałożone, czy też nie. Jak są – zobaczysz. Jak nie – także :)
Jak masz filtr algorytmiczny to już jest to loteria, bo … rónie dobrze strona mogła spaść bo złe linki przestały się liczyć…. Ciężko jest na 100% powiedzieć, czy masz algorytmiczny filtr, czy też nie.

Andrzej 20 marca 2014, 9:30

Czyli można powiedzieć, że firma trochę wróży z fusów wysnuwając teorię że mam filtr, że google ściągać będzie go 3 miesiące i koszt tego to 400+ zł miesięcznie :/

Sebastian Miśniakiewicz 20 marca 2014, 22:52

Nie znając szczegółów nie będę oceniał – wychodzenie z filtra to nie zawsze prosty proces.
Zaproponowany koszt mieści się w granicach tego, ile to powinno kosztować.
Osobiście uważam, że wyciąganie np. z filtra za 100 czy 200 zł – bo widze takie oferty, nigdy nie będzie poparte dokładną analizą, a jedynie zautomatyzowanym rpocesem – co dla strony może oznaczać konieczność dłuższego wychodzenia z filtra; w Google nie pracują idioci…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *