Wyszukiwarka Google

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Jeżeli dzwoni ktoś i pyta się, ile kosztuje pozycjonowanie strony, z reguły odpowiadam, że ciężko odpowiedzieć na tak postawione pytanie, ponieważ można je porównać do pytania: “Ile kosztuje samochód”? Jaki? Nowy czy używany? “Maluch” czy BMW? Jest wiele możliwych kombinacji, które należy wziąć pod uwagę. Ktoś ma do dyspozycji tylko 5.000 zł i będzie szukał jakiejś okazji wśród używanych samochodów. Ktoś ma 200.000 – i z pewnością skieruje swój wzrost ku nowemu modelowi, np. takiemu, który właśnie wchodzi do sprzedaży. Ale także i druga osoba będzie musiała dokonać wyboru, chociażby później pod kątem wyposażenia dodatkowego.

Podobnie jest i z SEO. Inny będzie koszt optymalizacji i pozycjonowania salonu fryzjerskiego w małej miejscowości w której nie ma on konkurencji. Inny już dla dużego miasta, np. dla Krakowa. jeszcze inny dla sklepu internetowego oferującego np. meble drewniane. No i inny dla strony z branży, która jest jedną z najbardziej konkurencyjnych – finansowej. czy oponiarskiej :)

Na SearchEngineLand ukazał się ciekawy artykuł, który porusza tę kwestię. Warto na niego zwrócić uwagę, ponieważ pokazuje on 3 analogie, które pozwalają pomóc lepiej wycenić tę usługę.

SEO Is Like Buying a Car, Your Price Will Match Your Needs

SEO jest jak zakup samochodu. Cena musi być dopasowana do naszych możliwości.

No proszę, chyba autor czytał mojego bloga :) tego tematu nie będę zatem rozwijał.

SEO Is Like An Iceberg, Mainly Hidden But With Massive Impact

czyli SEO jest podobne do góry lodowej, która, jak dobrze wiemy, w przeważającej części skrywa się pod powierzchnią morza – mamy nawet powiedzenie, że “coś jest tylko wierzchołkiem góry lodowej”.

Pod powierzchnią skrywa się około 90% masy iceberga. Podobnie jest i z SEO – Klient widzi tylko pozycje w SERPach, albo ruch wygenerowany na swojej stronie. Nie jest świadomym wielu innych czynności, które należy podjąć, aby dojść do celu, jakim jest np. uzyskanie pozycji strony w TOP10.Na pozycje w Google ma wpływ kilkaset czynników. A każdy z nich ma swoje modyfikacje – zatem ich ostateczna liczba jest co najmniej kilka razy większa. Jeżeli zadbamy o nie wszystkie we właściwy sposób, wówczas nasza strona znajdzie się wysoko w Google – a konkurencji będzie bardzo trudno ją stamtąd “wykurzyć”.

Jak słusznie zauważa autor

SEO is well known to be one of the most cost-effective forms of marketing. For this reason, SEO should have a larger budget. Yet even after Web analytics data prove beyond doubt that SEO is the absolute winner at driving more traffic, many companies pay little attention to it.

In today’s competitive online arena, SEO cannot be relegated to the status of a secondhand job any longer.

SEO jest jedną z najbardziej kosztowych form marketingu – no, w Polsce tak nie jest :). I podobnie, jak jest to na Zachodzie, także i u nas wiele firm wychodzi z założenia, że wybierając firmy można konkurować ceną na poziomie np. 19 zł miesięcznie za frazy w stylu “krzesła” (abstrahując już od celowości pozycjonowania strony pod takie hasło).

SEO Is Like a Dam – Open Flood Gates & Traffic Just Keeps Flowing

SEO jest jak tama – wystarczy otworzyć śluzy, aby skierować wodą tam, gdzie powinna płynąć

Analogia tamy jest skierowana w stronę Google, które “blokuje” potencjalnych Klientów przed odwiedzeniem strony. Blokuje, ponieważ strona … nie jest widoczna w SERPach. Śluzy z kolei to wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, jakie zajmuje ona pod dane frazy. Jeżeli otworzymy je wszystkie, zostaniemy zalani wodą (w naszym przypadku potencjalnymi Klientami) – w końcu o to chodzi w każdym biznesie, który bez Klientów nie będzie się kręcił, prawda?

Dlatego tak ważne jest, aby nie optymalizować tylko strony głównej – co obserwuję nader często – ale skupić się należy na całym serwisie. Tylko wtedy wygenerujemy naprawdę duży ruch na naszej stronie. Jeżeli o to nie zadbamy i skupimy się tylko na jednej stronie, głównej – to często taka strona główna zostanie przeoptymalizowana – a czym to się może skończyć, pisałem nie tak dawno temu.

A zatem jak brzmi odpowiedź na pytanie

Ile kosztuje SEO?

Na podstawie przytoczonych powyżej analogii nie można odpowiedzieć inaczej na pytanie “ile kosztuje pozycjonowanie”, niż tylko powtórzyć: To zależy.

Strategia SEO powinna być dopasowana do rynku, konkurencji, otoczenia, w jakim działa firma, celu, jaki chce osiągnąć (inne podejście będzie prezentował regionalny przedsiębiorca, a inne osoba, która myśli o swoim rynku docelowym jako całej Polsce – czy jeszcze dalej Europie, czy nawet świecie).

Jeżeli firma SEO “ulega” naciskom Klienta i oferuje za swoje usługi niskie ceny, to nie oszukujmy się – Klient nigdy nie dostanie wysokiej jakości świadczonych usług. Owszem, zyska kilkaset, może kilka tysięcy złotych w skali roku. Pytanie tylko, czy te oszczędności są warte, aby koszt utraconych możliwości wyniósł np. 200.000 zł? Studiowałem ekonomię i w dalszym ciągu nie mogę nadziwić się polskim przedsiębiorcom, jak nie zwracają uwagi nie na to, co tracą, ale na to, co mogą zaoszczędzić.

Na przestrzeni ostatnich lat rynek zweryfikował nierealne oczekiwania firm SEO, jak i same działania tych firm. I bardzo dobrze – SEO jako branża potrzebuje większej dozy “dorosłości” i “przedsiębiorczości”. Obserwując rynek widzę wyraźnie, że ów proces jest w toku – z korzyścią dla Klientów firm takich jak moja – zajmujących się optymalizacją i pozycjonowaniem stron – Klienci nie pytają w pierwszej kolejności jak kiedyś o CZAS, niezbędny na osiągnięcie pozycji w Google – ALE O SPOSÓB prowadzenia prac i BEZPIECZEŃSTWO dla ich strony. 

Dzisiaj, jeżeli ktoś chce naprawdę zaistnieć w Google, to z pomocą specjalisty może to zrobić – wprawdzie proces trwać będzie dłużej niż kiedyś, ale za to uzyskane efekty będą bardziej stabilne i długotrwałe.

Chcesz poznać korzyści, wynikające z promocji marki?

Tak, chcę >>

GD Star Rating
loading...
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?, Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?, 8.4 out of 10 based on 5 ratings Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1338 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

ojoj 18 marca 2012, 17:26

ekhm ekhm polecam sprawdzić znaczenie “cost-effective” ;-)

Zgred 18 marca 2012, 20:47

aleś się dziś rozpisałeś :P

Seo-Profi 18 marca 2012, 20:58

E, po uwagach z zeszłego tygodnia dzisiaj świętowałem :)

Marek 18 marca 2012, 23:02

Jak byłem jeszcze całkiem młody i głupi, intuicyjnie wolałem “zarobić” na coś, niż “zaoszczędzić” na to. Miałem też wpojoną od małego skłonność do oszczędzania wszystkiego i zawsze. I zawsze, gdy stosowałem pierwszą zasadę wychodziłem na tym lepiej, niż na tej drugiej. Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę, a pseudopozycjonowanie za 19zł wcale w tym nie pomaga. Gdyby nie duplicate content, przekleiłbym Twój wpis do siebie – uderza w same klejnoty… :)

Seo-Profi 18 marca 2012, 23:06

Jak wzbogacisz o swoje uwagi, to DC to nie będzie – no i całości nie musisz przeklejać. Zawsze możesz też napisac coś od siebie i podlinkować do mnie :)
Wiesz, w kontekście tego wszystkiego zapowiedź Matta o wprowadzeniu nowego filtra za przeoptymalizowanie/przeseowanie strony wygląda bardzo, ale to bardzo ciekawie :)

Grisham 20 marca 2012, 9:25

‘cost-effective’ nie znaczy ‘kosztowny’, a wrecz przeciwnie :) Warto zastanowic sie nad swoja znajomoscia angielskiego zanim podejmie sie probe tlumaczenia artykulow, bo wychodzi smiesznie.

Seo-Profi 20 marca 2012, 14:26

@Grisham: masz rację, że to to znaczy. Ale przeczytaj, bo widzę, ze znasz angielski, całą wypowiedź – można ją streścić, początek, w jednym zdaniu “SEO jest tanie, dlatego wymaga potężnego budżetu” – przecież to bezsensu, coś z Twoją znajomością jest chyba nie tak :) Cenię sobie krytykę, ale konstruktywną.
cost-effective znaczy też “expensive, but worth the money paid because it brings big profit”.

john80 20 marca 2012, 17:45

centralnie… teraz wystarczy to wydrukowac i edukować klientów. Polski klient wybierze pozycjonowanie za 300zl miesiecznie i oczekuje zysku na pozuimie kilkunastu tysiecy. Im wiecej zainwestujemy tym wiekszy bedzie zysk. 10/10 z trafnością tematu – a porównanie SEO do zakupu samochodu to idealnie to samo co ja tłumacze wszystkim którzy pytaja: ile kosztuje SEO? No a macie jakiś cennik?

bhinc 24 kwietnia 2016, 15:58

Ile kosztuje pozycjonowanie? W sumie zależy to od wielu czynnikó jakby nie patrzeć. Koszt i konkurencyjność fraz itp. Jeżeli wolimy się tym nie bawić i zlecić to agencji no to automatycznie koszty rosną. Bo właściciel też człowiek i musi zarobić ;p Jednak, żeby nie wpaść do jakiejś pseudo agencji, warto się zorientować mniej więcej co, ile i za co.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *