Wyszukiwarka Google
22 kwietnia 2018

Wpis dotyczący kosztów prowadzenia działań contentowych, jaki ostatnio opublikowałem, spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników. Jeden z komentarzy do tego wpisu na Facebooku sprawił, że postanowiłem napisać krótką kontynuację – tym razem dotyczącą kwestii związanych stricte z SEO.

Poniżej znajduje się screen cennika niektórych działań z zakresu SEO

Jak widzimy, analizując poszczególne pozycje:

  • 107 USD kosztuje np.  keyword research dla 2-4 stron
  • 107 USD zapłacimy za optymalizację SEO DLA JEDNEJ STRONY
  • 107 USD to koszt usunięcie duplikacji treści dla kilku stron
  • itp

Prezentowany cennik pochodzi z cennika online jednej firmy SEO i świetnie oddaje stronę, w którą coraz szybciej zmierzamy także i w Polsce – działania optymalizacyjne przy stronach zajmują coraz więcej czasu, wymagają dobrych narzędzi (a to generuje dodatkowe koszty).

Zamieniając dolary na złotówki otrzymamy plus/minus koszt podobnych prac na naszym rynku (szczerze to patrząc się na koszty prowadzenia działań SEO bardziej skłaniałbym się d „minusa”). Dodając do tego fakt, że przy stronie należy zrobić jej audyt, audyt linków czy ustalić strategię promocji witryny, nic dziwnego, że czasy pozycjonowania witryn w skali miesiąca liczone w kilkuset złotych, należą do przeszłości.

Obserwując polski rynek zauważam, że Klienci  zaczynają rozumieć i akceptować zachodzące zmiany, ponieważ z faktami trudno dyskutować: napisanie np. dobrego wpisu na bloga, to nie jest kilkanaście minut – czas potrzebny na analizę tematu, dobór słów kluczowych oraz ułożenie struktury wpisu, nie mówiąc już o jego napisaniu, liczy się w godzinach; najlepiej widać to w sytuacji, kiedy Klient widzi, że „brakuje mu czasu”: ma np. napisać wpis na bloga, po czym zwraca się z prośbą o pomoc, ponieważ zajmuje mu to za dużo czasu.

Oczywiście wzrost kosztów prowadzenia działań SEO nie oznacza to, że bez firmy SEO się nie uda wypromować strony – przypomnę wpis, w którym skupiłem się na odpowiedzi na pytanie: „Czy właściciel strony potrzebuje firmy SEO do promocji swojej witryny?„.

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Oferty na pozycjonowanie strony np. gabinetu weterynaryjnego za 300 złotych, przy pozycjonowaniu witryny pod kilkanaście fraz, to typowy przejaw nieuczciwego podejścia „firmy SEO” do swojego Klienta. Trudno oczekiwać, aby po pierwsze taka firma zajęła się profesjonalnie stroną – pomijam fakt, że nie będzie skupiać się na innych frazach niż te z umowy, ponieważ nie będzie miała w tym interesu – a takie podejście na pewno nie przyczyni się do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Ostatnie zmiany, jakie zachodzą w algorytmie, zwłaszcza ta z kwietnia br., gdzie spadki zaliczają nawet witryny zoptymalizowane, z dobrym kontentem, dobitnie pokazują, że będziemy zmuszeni poświęcać coraz większa uwagę naszym stronom – co z kolei wymagać będzie większego nakładu czasu i … kosztów. Klienci będą musieli (jeżeli jeszcze tego nie zrobili) zrozumieć, że SEO to nie tylko pomoc przy prowadzeniu bloga firmowego czy dobór słów kluczowych – doświadczenie i wiedze zdobywa się latami i nie można SEO sprowadzać do działań liczonych w sztukach, mierzonych tylko ilością zoptymalizowanych stron kategorii czy kart produktów w sklepie.

Czy zgadzacie się z moimi spostrzeżenia? Jak to wygląda u Was ? – pytanie kieruję zarówno do osób zajmujących się zawodowo SEO, jak i do tych, którzy współpracują, jako Klienci, z firmami zajmującymi się optymalizacją i pozycjonowaniem ich stron.

GD Star Rating
loading...
Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie, Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie, 6.5 out of 10 based on 8 ratings Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


OPINIE I KOMENTARZE

Marcel 29 kwietnia 2018, 0:44

Ceny w PL są całkowicie nieadekwatne do jakości świadczonych usług. Oczywiście narzędzia kosztują, ale towarzystwo SEO jest tak zmanierowane, że szkoda gadać. Obowiązkowo rozliczenie abonamentowe i koniec. A efekty… zazwyczaj fatamorgana. Ale płać i płacz, jak z ZUS-em, bez względu na wyniki.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii