Wyszukiwarka Google

Ile kosztują na Zachodzie działania SEO – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

1 Komentarz

Wpis dotyczący kosztów prowadzenia działań contentowych, jaki ostatnio opublikowałem, spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników. Jeden z komentarzy do tego wpisu na Facebooku sprawił, że postanowiłem napisać krótką kontynuację – tym razem dotyczącą kwestii związanych stricte z SEO.

Poniżej znajduje się screen cennika niektórych działań z zakresu SEO

Jak widzimy, analizując poszczególne pozycje:

  • 107 USD kosztuje np.  keyword research dla 2-4 stron
  • 107 USD zapłacimy za optymalizację SEO DLA JEDNEJ STRONY
  • 107 USD to koszt usunięcie duplikacji treści dla kilku stron
  • itp

Prezentowany cennik pochodzi z cennika online jednej firmy SEO i świetnie oddaje stronę, w którą coraz szybciej zmierzamy także i w Polsce – działania optymalizacyjne przy stronach zajmują coraz więcej czasu, wymagają dobrych narzędzi (a to generuje dodatkowe koszty).

Zamieniając dolary na złotówki otrzymamy plus/minus koszt podobnych prac na naszym rynku (szczerze to patrząc się na koszty prowadzenia działań SEO bardziej skłaniałbym się d „minusa”). Dodając do tego fakt, że przy stronie należy zrobić jej audyt, audyt linków czy ustalić strategię promocji witryny, nic dziwnego, że czasy pozycjonowania witryn w skali miesiąca liczone w kilkuset złotych, należą do przeszłości.

Obserwując polski rynek zauważam, że Klienci  zaczynają rozumieć i akceptować zachodzące zmiany, ponieważ z faktami trudno dyskutować: napisanie np. dobrego wpisu na bloga, to nie jest kilkanaście minut – czas potrzebny na analizę tematu, dobór słów kluczowych oraz ułożenie struktury wpisu, nie mówiąc już o jego napisaniu, liczy się w godzinach; najlepiej widać to w sytuacji, kiedy Klient widzi, że „brakuje mu czasu”: ma np. napisać wpis na bloga, po czym zwraca się z prośbą o pomoc, ponieważ zajmuje mu to za dużo czasu.

Oczywiście wzrost kosztów prowadzenia działań SEO nie oznacza to, że bez firmy SEO się nie uda wypromować strony – przypomnę wpis, w którym skupiłem się na odpowiedzi na pytanie: „Czy właściciel strony potrzebuje firmy SEO do promocji swojej witryny?„.

Ostatnie zmiany, jakie zachodzą w algorytmie, zwłaszcza ta z kwietnia br., gdzie spadki zaliczają nawet witryny zoptymalizowane, z dobrym kontentem, dobitnie pokazują, że będziemy zmuszeni poświęcać coraz większa uwagę naszym stronom – co z kolei wymagać będzie większego nakładu czasu i … kosztów. Klienci będą musieli (jeżeli jeszcze tego nie zrobili) zrozumieć, że SEO to nie tylko pomoc przy prowadzeniu bloga firmowego czy dobór słów kluczowych – doświadczenie i wiedze zdobywa się latami i nie można SEO sprowadzać do działań liczonych w sztukach, mierzonych tylko ilością zoptymalizowanych stron kategorii czy kart produktów w sklepie.

Czy zgadzacie się z moimi spostrzeżenia? Jak to wygląda u Was ? – pytanie kieruję zarówno do osób zajmujących się zawodowo SEO, jak i do tych, którzy współpracują, jako Klienci, z firmami zajmującymi się optymalizacją i pozycjonowaniem ich stron.

GD Star Rating
loading...
Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie, Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie, 6.5 out of 10 based on 8 ratings Ile kosztują na Zachodzie działania SEO - i dlaczego w Polsce będzie podobnie
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Marcel 29 kwietnia 2018, 0:44

Ceny w PL są całkowicie nieadekwatne do jakości świadczonych usług. Oczywiście narzędzia kosztują, ale towarzystwo SEO jest tak zmanierowane, że szkoda gadać. Obowiązkowo rozliczenie abonamentowe i koniec. A efekty… zazwyczaj fatamorgana. Ale płać i płacz, jak z ZUS-em, bez względu na wyniki.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Jakie wskaźniki wydajnościowe bierze Google pod uwagę przy kształtowaniu widoczności strony w wyszukiwarce

Google sukcesywnie poszerza zakres informacji prezentowanych w Search Console. Tymczasem w dalszym ciągu mało osób zwraca na nie uwagę ......

Zamknij