Wyszukiwarka Google
9 czerwca 2011

W październiku 2010 roku Bing poinformował, że używa do kształtowania wyników wyszukiwania ponad 1000 czynników. Było to, jak się można łatwo domyślić, działanie stricte marketingowe – w końcu według Google o pozycji w SERPach decyduje ponad 200 czynników – z reguły wspominano o „ponad 300”.

Odpowiedź zatem na takie „rewelacje” ze strony firmy z Kalifornii mogła być tylko jedna – kontra. :)

Nie minął miesiąc, a sam Matt Cutts zabrał głos w tej sprawie. W sposób bardzo dyplomatyczny, a jednocześnie konkretny, powtórzył to, co kiedyś wspomniał (nie pamiętam już przy jakiej okazji), że „Google owszem, używa 200 czynników, jednak większość z nich jest kombinacją ponad …. 50 odmian tego czynnika”.

10000 robi wrażenie, prawda? Nie ma to jak polityka – kto wie, może niedługo Bing powie, że u nich każdy z 1000 sygnałów ma 20 wariacji i … „wyścig zbrojeń” rozpocznie się na nowo :)

Swoją drogą myślę, że niektórym osobom da to do myślenia. Niedawno na Forum Google jedna osoba bardzo chwaliła sobie Binga, atakując Google – jaki to jest to „be system” itp. itd. Niezależnie od tego, co niektórzy myślą na ten temat, jedno trzeba przyznać – panowie Page i Brin „odwalili kawał roboty” i kto wie, jak wyglądałby Internet bez tej dwójki dzisiaj…

GD Star Rating
loading...
Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów), Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów), 5.5 out of 10 based on 2 ratings Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów)
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii