Wyszukiwarka Google

Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów)

W październiku 2010 roku Bing poinformował, że używa do kształtowania wyników wyszukiwania ponad 1000 czynników. Było to, jak się można łatwo domyślić, działanie stricte marketingowe – w końcu według Google o pozycji w SERPach decyduje ponad 200 czynników – z reguły wspominano o „ponad 300”.

Odpowiedź zatem na takie „rewelacje” ze strony firmy z Kalifornii mogła być tylko jedna – kontra. :)

Nie minął miesiąc, a sam Matt Cutts zabrał głos w tej sprawie. W sposób bardzo dyplomatyczny, a jednocześnie konkretny, powtórzył to, co kiedyś wspomniał (nie pamiętam już przy jakiej okazji), że „Google owszem, używa 200 czynników, jednak większość z nich jest kombinacją ponad …. 50 odmian tego czynnika”.

10000 robi wrażenie, prawda? Nie ma to jak polityka – kto wie, może niedługo Bing powie, że u nich każdy z 1000 sygnałów ma 20 wariacji i … „wyścig zbrojeń” rozpocznie się na nowo :)

Swoją drogą myślę, że niektórym osobom da to do myślenia. Niedawno na Forum Google jedna osoba bardzo chwaliła sobie Binga, atakując Google – jaki to jest to „be system” itp. itd. Niezależnie od tego, co niektórzy myślą na ten temat, jedno trzeba przyznać – panowie Page i Brin „odwalili kawał roboty” i kto wie, jak wyglądałby Internet bez tej dwójki dzisiaj…

GD Star Rating
loading...
Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów), Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów), 5.5 out of 10 based on 2 ratings Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów)

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *