Search Console

Hangout z Johnem Muellerem – 30-07-2012 – not provided, linki w Narzędziach

Dzisiaj miałem możliwość uczestniczenia w Hangout’cie z pracownikiem Google, Johnem Muellerem. Na tego typu spotkaniu webmasterzy zadają pytania poświęcone problemom z widocznością ich stron w Google, ale nie tylko – poruszane są tematy związane z szeroko rozumianą tematyką widoczności strony w SERPach.

Z ciekawszych kwestii, jakie były dzisiaj poruszane, zapisałem sobie poniższe (boldem pytanie/kwestia, normalną czcionką – odpowiedź)

Posiadając stronę na http:// i https:// – która jest „lepsza”, z której najlepiej zrobić przekierowanie 301?

Jest to kwestia obojętna – to użytkownik podejmuje decyzję w tym zakresie.

Jak długo są widoczne linki w Narzędziach?

Teoretycznie powinny zniknąć szybko, przy następnej wizycie bota na stronie. Może się jednak zdarzyć, że potrwa to kilka dni, tygodni, a nawet … kilka miesięcy. Wszystko zależy od tego, jak strony, na których są umieszczone linki, są widoczne dla robota (dostępne). Np. jak mamy do czynienia z linkami sidewide to Googlebot może mieć (zależy to np. od linkowania wewnętrznego) utrudniony dostęp do części ze stron serwisu.I nawet jak usuniemy linki to i tak są widoczne.

Ile linków, spośród tych prowadzących do strony, jest widocznych w Narzędziach?

Jak wiemy, nie ma 100% pokrycia. Jednak Google pokazuje nam próbkę linków, a na pewno te, które sprawiają problem i są ważne dla algorytmu – np. są przyczyną nałożenia filtra na stronę. Czyli nie ma sytuacji, gdzie Google wysyła informację o filtrze za nienaturalne linki przychodzące, użytkownik wchodzi w Narzędzia i … ich tam nie widzi (tych, które są przyczyną nałożenia filtra).

Jak powiedział JohnMu w Narzędziach widać linki, które są „warte uwagi”. Nie ma zatem sensu używać innych narzędzi do analizy linków, czy raczej do wyszukiwania ich większej ilości, w sytuacji, gdy strona zostaje ukarana przez SQT. Owszem, MajesticSeo pokaże nam np. usunięte linki, na podstawie czego będziemy mogli stwierdzić, czy strona była linkowana SWLem rotacyjnym – ale nie o to tutaj chodzi :)

Bardzo ważna kwestia, związana z not provided – w jaki sposób zobaczyć wykluczenia? (na moim blogu mam obecnie ponad 60% not provided…)…

Danych szukajmy …. w Narzędziach Google dla Webmasterów. Teoretycznie jest możliwym, że znajdziemy tam …. 100% słów, z których były wejścia na naszego bloga. Ale nie musi tak być. Algorytm podejmuje niekiedy „decyzje” o niepublikowaniu danych, w sytuacji, gdy można byłoby namierzyć na podstawie zapytania osobę, która wpisała dane zapytanie do Google.

————————————————————————————————————————————————–

Jeżeli ktoś jest zainteresowany pytaniem do Johna, proszę o umieszczenie jego w komentarzu – lub o dołączenie do następnego HO.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2012 - not provided, linki w Narzędziach, Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2012 - not provided, linki w Narzędziach, 9.3 out of 10 based on 3 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2012 - not provided, linki w Narzędziach

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Przemek Sztal 31 lipca 2012, 6:58

Co do „not provided” – za wcześnie jeszcze na ogólne podsumowanie, ale po aktualizacji przeglądarki Firefox z domyślnym szyfrowaniem (http://blog.performancemedia.pl/google/firefox-14-w-sluzbie-not-provided) zauważyłem skoki udziału „not provided” nawet do 72%. Wcześniej maksymalnie było 60%..

Seo-Profi 31 lipca 2012, 9:17

To nie tak. Zapytałem Johna, ponieważ jak tak dalej pójdzie to będzie 100% :). Zamierzam sprawdzić, jak to jest w realu – to, co mówi John

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *