Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 30-07-2013

Najważniejsze, moim zdaniem,  kwestie, poruszone na hangoucie

Linkowanie z artykułów prasowych

Od tego zaczął się hangout , sporo czasu poświęcono na linki zawarte w artykułach prasowych. Stanowisko Google jest tutaj jasne – linki takie powinny mieć atrybut nofollow, ponieważ artykuły są tworzone przez właścicieli stron, którzy następnie płacą za umieszczenie ich na wybranych stronach. Możliwe jest zastosowanie anchoru dofollow związanego z nazwą domeny – jednak jak domena ma postać „taniekredytyhipotecznewarszawa.pl” – to anchor „tanie kredyty hipoteczne w Warszawie” będzie „tricky”. Zdaniem Google dajemy nofollow, ponieważ to osoby czytające artykuł mają linkować do strony docelowej, jak uznają, że strona, do której prowadzi z artykułu link nofollow, jest ok.

Przysłuchując się dyskusji odniosłem wrażenie, że Google mocniej, niż mogłoby to się wydawać, wzięło pod lupę artykuły sponsorowane. W trakcie dyskusji pojawiło się nawet stwierdzenie, że … takie podejście jest ‚antyoptymalizacją” (czytaj: Google trochę się „zagalopowało”).

Wiele wyników z tej samej domeny w SERPach. Kiedyś był to bug, Google to poprawiło (zostaliśmy o tym poinformowani). Obecnie …. znowu ma to miejsce. Bug?

Niekoniecznie – „sometimes it really makes a sense”. Jak się z jakimiś wynikami wyszukiwania jednak nie zgadzamy – na dole SERPów mamy link „Prześlij opinię” :)

Czy indeksować stronę z mała ilością tekstu?

Nie zawsze odpowiedź brzmi NIE. Warto zobaczyć, co robią użytkownicy na stronie. Zbadać to np. za pomocą Google Analytics. John jest przeciwny „liczeniu słów” na stronie i na tej podstawie podejmowania decyzji o tym, czy dać takiej stronie noindex, czy tez pozwolić, aby Google ją zaindeksowało.

Strony O nas, Polityka prywatności, Warunki używania serwisu – indeksować? Blokować?

Często widzę na takich linkach wewnętrznych nofollow. Wiele osób zaleca też ich nieindeksowanie. Osobiście jestem temu przeciwny (w linkowaniu wewnętrznym nie powinno się używać nofollow) – co John potwierdził.

Zobacz cały hangout.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2013, Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2013, 4.0 out of 10 based on 3 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 30-07-2013

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Krzysiek Bernacki 31 lipca 2013, 9:17

„Zdaniem Google dajemy nofollow, ponieważ to osoby czytające artykuł mają linkować do strony docelowej, jak uznają, że strona, do której prowadzi z artykułu link nofollow, jest ok.” – Google chyba zakłada, że każdy przeciętny użytkownik internetu ma swoją stronę internetową, z której będzie linkował jak przeczyta oświecające go treści.

Sebastian Miśniakiewicz 31 lipca 2013, 11:29

Nie można miec pretensji do Google, że „broni się” przed łamaniem Wskazówek

Colin 31 lipca 2013, 22:40

Komunikaty prasowe są przeznaczone dla dziennikarzy, a nie dla przeciętnych użytkowników internetu.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *