Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 26-08-2013

2 komentarze

John Mueller z GoogleNajważniejsze (moim zdaniem oczywiście)  kwestie, jakie zostały poruszone na dzisiejszym hangoucie – spośród listy pytań dostępnych na stronie, jak i tych zadanych na żywo w trakcie HO. Sporo czasu poświęcono kwestiom związanym z disavow toolem.

Dlaczego Google przy odrzucaniu RR pokazuje domeny, których … nie ma w Narzędziach? Czy to bug?

Kwestia, która od pewnego czasu bardzo absorbuje webmasterów, także i w Polsce. Fakt, że w wiadomościach od Google pojawiły się przykłady linków spoza NDW, wiele osób odczytało jako dowód na to, że przy wychodzeniu z filtra należy analizować nie tylko domeny widoczne w NDW – ale także obowiązkowo posiłkować się komercyjnymi rozwiązaniami – Ahrefs, Majestic SEO itp. Postanowiłem sobie w zeszłym tygodniu, że przy najbliższej okazji podpytam Johna o to. Udało się :).

Już kilka razy wspomniałem w dyskusjach, że moim zdaniem Google podając przykłady nienaturalnych linków nie trzyma się „na sztywno” Narzędzi – przedstawia takie przykłady, które powinny dać webmasterowi wyobrażenie odnośnie tego, jakie linki szkodzą stronie. John to potwierdził – dlatego nadal uważam, że nadal wystarczy analiza NDW, bez zewnętrznych narzędzi, do wyjścia z filtra.

Czy mamy zatem nadal tylko patrzyć się dalej na Narzędzia?

Odpowiedź Johna jest krótka – tak – zwróćmy uwage na rozwiniecie odpowiedzi: „aby szukać tam wzorców”. Świetna odpowiedź.

Skoro mamy używać (nadal) tylko danych z Narzędzi to … co zrobić w sytuacji, w której nasze RR będzie nadal odrzucane?

Taka sytuacja najczęściej dotyczy sytuacji, w której za bardzo skupiono się na pliku disavow, bez próby (czy bez położenia także nacisku) poprawy sytuacji – np. poprzez usuwanie złych linków. Skupienie się tylko na DT „nie wygląda na „próby naprawienia sytuacji”.

Jeżeli mimo dużego nakładu pracy mamy wątpliwość co do faktu, że odrzucono nasze RR John zaleca odwiedzenie Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Co z linkami nofollow? Błędami 404? Skupiamy się na nich?

Nie.

Jak często aktualizowane są linki w Narzędziach?

Dwa do 3 razy na tydzień.

Co zrobić, jak po wysłaniu RR widzimy, że w Narzędziach pojawiło się sporo nowych linków?

Miałem już sytuacje, gdzie odsetek nowych linków, w 3 dni po wysłaniu RR wynosił … prawie 40%. Jak wiemy po wysłaniu RR nie możemy wysłać nowego RR – kolejne RR będą ignorowane. To, co możemy zrobić to zaktualizować plik disavow  wykorzystującmożliwość zamieszczania w disavow pliku komentarzy (zaczynamy linie znakiem # i piszemy po polsku np. informację o tym, że dodaliśmy do DT nową próbkę linków znalezionych w Narzędziach).

John powiedział przy okazji ważną rzecz – w sytuacji, w której przeprowadziliśmy dogłębną analizę, usunęliśmy do tego sporo linków, a mimo to nasze RR zostało odrzucone, to pisząc nowe RR warto wspomnieć o tym, że dodaliśmy do DT w trakcie rozpatrywania wniosku o ponowne rozpatrzenie nowe linki. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – nigdy nie wiemy, na jakim etapie jest nasze RR. Może mieć miejsce sytuacja, w której wysłaliśmy uaktualniony plik, a decyzja o odrzuceniu strony już zapadła…

Czy mamy zamieszczać w RR kopie wszystkich emaili wysłanych do webmasterów w celu usunięcia linku prowadzącego do naszej strony?

Nie.

Czy wgranie pliku do DT może „zachęcić Google” do nałożenia filtra na stronę?

Miałem taką sytuację kilka miesięcy temu, gdzie wgrano do DT plik, a następnie po 3 miesiącach strona dostała filtr za nienaturalne linki. Zapytałem zatem Johna, czy samo wgranie pliku może spowodować zainteresowanie Google daną stroną. Zdaniem Johna nie – te dwie sytuacje nie miały ze sobą nic wspólnego.

===========

To tyle na dzisiaj :) Już 30 sierpnia kolejny HO. Jeżeli masz pytanie do Johna możesz zadać je na specjalnej stronie.

Zobacz cały hangout

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 26-08-2013, Hangout z Johnem Muellerem - 26-08-2013, 3.3 out of 10 based on 4 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 26-08-2013
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Dawid 26 sierpnia 2013, 20:01

Ostatnio rzadko relacje czy hangouty?

Sebastian Miśniakiewicz 26 sierpnia 2013, 20:24

W dwóch ostatnich nie brałem udziału – wyjazdy. Koniec wakacji, trzeba wracać „do rzeczywistości” :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Matt Cutts
Linki w widżetach i infografikach mają mieć nofollow – Matt Cutts

W końcu poznaliśmy jasne stanowisko Matta w tej kwestii. Pytanie, jakie mu postawiono brzmiało: "Co należy zrobić z linkami znajdującymi...

Zamknij