Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 26-04-2013

Hangout z Johnem Muellerem z GoogleDzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę?

Ukrywanie nagłówka H1 pod logotypem

Nawiązałem do sytuacji, o której pisałem wczoraj przy okazji. Odpowiedź była szybka i konkretna – z punktu widzenia Google jest to ukrywanie tekstu i takiej sytuacji należy unikać. No cóż – kolejna sytuacja, w której Allegro.pl „zbyt nienaturalnie” obchodzi Wskazówki Google. Zastanawiam się, dlaczego tak duży serwis podejmuje działania takiego rodzaju? Czyżby z „lekcji z tablica.pl” nie wyciągnięto wniosków?

Używanie nagłówka H1 w strukturze breadcrumbs (okruszki)

Zdaniem Johna ma to sens – oczywiście nie przesadzajmy ze słowami kluczowymi.

Ukrywanie tekstu w CSS „na grafice” – jest on widoczny dopiero po najechaniu kursorem nad grafikę

Jakiś czas temu John wspomniał, że dopóki user wie, co się znajduje na stronie, co może zostać znalezione (jak np. zakładki w sklepie Cena, Opis, Dane techniczne itp.), to nie możemy mówić o ukrywaniu tekstu.

Jak należy potraktować sytuację, w której na stronie mamy kilka grafik, po najechaniu na które pojawia się w Hx nazwa kategorii, krótki opis oraz link do kategorii? Ręcznej kary raczej nie będzie, bardziej algorytm może nie wziąć takiego tekstu pod uwagę.

Z innych tematów rozmawialiśmy m.in. o następujących zagadnieniach

  1. Dlaczego Google nie rozróżnia linków w Narzędziach na dofollow i nofollow – Google zwraca uwagę na ruch, jaki te domeny generują dla domeny; dla niektórych jest to ważne, ale dla większości webmasterów nie są to informacje istotne. Nie jest jednak wykluczone, że kiedyś takie rozwiązania, zwłaszcza w obecnej dobie „analizowania domen widocznych w Narzędziach”, zostanie wprowadzone. Moim zdaniem raczej długo na to poczekamy – analizując linki prowadzące do zafiltrowanych stron widzę, że są to praktycznie same odnośniki z a trybutem dofollow….
  2. Czy czas istnienia domeny w Sieci jest czynnikiem rankingowym – zdaniem Johna tak nie jest.
  3. Jak szybko Google aktualizuje pozycje w SERPach po odkryciu nowych linków – szybko, niekiedy jest to kwestia nawet minut. Pamiętajmy, że linki w Narzędziach pojawią się z opóźnieniem (jak i o tym, że w Narzędziach widzimy próbkę linków, a nie wszystkie znalezione przez Google).
  4. Google na razie nie planuje informować webmasterów o „zakończeniu procesu” analizowania linków zgłoszonych przez disavow tool. Na chwilę obecną mamy tylko informację w Narzędziach, że został wgrany plik.

News – szykuje się jakiś „update” związany z ułatwieniem w używaniu disavow toola. Tylko tyle udało się od Johna „wyciągnąć” :) (i tak dużo…)

To tyle na dzisiaj :) Wszystkie pytania, na jakie padły odpowiedzi, znajdziecie tutaj. Zachęcam do oglądnięcia całego hangotu.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 26-04-2013, Hangout z Johnem Muellerem - 26-04-2013, 6.7 out of 10 based on 6 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 26-04-2013

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1333 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

anonim 26 kwietnia 2013, 11:12

Moim pobożnym życzeniem jest opcja w GWT, która by ukrywała linki już zgłoszone w disavow tool, może to będzie to :)

Dariusz Wroński 26 kwietnia 2013, 11:55

„Czy czas istnienia domeny w Sieci jest czynnikiem rankingowym – zdaniem Johna tak nie jest.” :)

Sebastian Miśniakiewicz 26 kwietnia 2013, 16:31

Pytanie dokładnie dotyczyło tego, czy strona, która istnieje długo już w Sieci będzie zawsze „na przedzie” – przed młodszą domeną.

Dariusz Wroński 26 kwietnia 2013, 17:15

A, to zupełnie co innego. Zupełnie inne pytanie.

Piotr 26 kwietnia 2013, 18:57

A to ciekawe bo zawsze się mówiło że to właśnie domena ze dłuższym stażem w google ma większe szanse być wyżej w serpach niż strona młoda… już teraz sam nie wiem jak to jest, no ale może to prawda ponieważ zauważyłem jak moja strona domena która jest w sieci dopiero od kilku miesięcy na niektóre frazy jest wyżej niż konkurencja która ma domeny już od kilku lat, ale fakt takiego stanu rzeczy może być to że moja strona jest lepiej zoptymalizowana niż konkurencji.

Mościcki 13 maja 2013, 11:17

Ostatnio robiłem SEO na kilku nowych domenach, i byłem mocno zdziwiony jak szybko wbiły się do góry. W kilku miejscach wyprzedziły prawie 10 letnie zadbane domeny. Powiedziałbym że FSB, gdyby nie to że okupują swoje miejsca już prawie od kwartału.

Hicarian 26 kwietnia 2013, 12:47

Odnośnie punktu 3. potwierdzają się więc zapewne moje przypuszczenia, którymi podzieliłem się na blogu: http://hicarian.pl/pozycjonowanie/wp1erajmy-hosp1cja-pierwszy-dzien-maly-wniosek/
Z kolei drugi punkt mnie zaskakuje.

Łukasz Rogala 29 kwietnia 2013, 11:13

Hicarian podejrzewam, że bardziej chodzi o to co z domeną się dzieje w trakcie np. 10 lat życia. Czy pozyskuje linki, czy rozwija swoją treść itp. Samo posiadanie domeny od 10 lat bez żadnych prac „na niej” nie ma chyba większego znaczenia.

Haincz 8 maja 2013, 11:47

Pytanko. Czy jak dodam do disavow tool domenę z polskimi znakami, to robot ją odczyta? np. król.pl? Czy trzeba to wrzucić w innym kodowaniu?

Sebastian Miśniakiewicz 10 maja 2013, 10:30
Taylor Raymond 9 maja 2013, 6:19

Wykrycie stosowania takich technik może jednak przynie¶ć odwrotny skutek – całkowit± eliminację strony z wyników wyszukiwania.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *