Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 17-12-2012

John Mueller i Mariya MoevaDzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się po raz kolejny Mariya Moeva :)

Ile trwa wychodzenie strony z filtra?

Zarówno w odniesieniu do ręcznego, jak i algorytmicznego, zajmuje to z reguły 3-4 tygodnie.

Jak najlepiej linkować do profilu autora na Google+? Czy bezpośrednio z artykułu, czy ze strony autora w obrębie serwisu?

Obie metody są dobre; przy czym nie można powiedzieć, aby któraś z nich była lepsza. To, którą zastosujemy, zależy od struktury serwisu.

W jaki sposób uzyskać dokładniejsze informacje o nienaturalnych linkach prowadzących do strony?

Google załącza w informacji o ukaraniu strony ręcznym filtrem przykłady linków, które są problematyczne. Poza tym – dostępna jest pula linków dostępnych z poziomu Narzędzi dla Webmasterów – problem zawsze jest w nich schowany.

Warto też w razie wątpliwości odwiedzić Forum Pomocy Google dla Webmasterów – niekiedy nie zwracamy uwagi na coś, co naszym zdaniem jest nieważne, ale w praktyce okazuje sie, że jest dokładnie na odwrót.

Jak właściciel strony, wiedząc, że to not provided powoduje wejścia na stronę, może poprawić statystyki ruchu?

Narzędzia dla Webmasterów wszystko nam pokażą (frazy, wyświetlenia, kliknięcia – powyżej 10). Jak myślimy o stronie w dłuższym okresie czasu warto od czasu do czasu tam zaglądać.

W trakcie rozmowy zasugerowałem, aby Google pokazywało więcej informacji o klikach, np. dla ilości powyżej 5-ciu (obecnie kliknięcia są widoczne tylko dla wartości powyżej 10). Wszystko wskazuje na to, że … Google nad czymś pracuje. John nie powiedział dokładnie, że „chodzi o kliki”, ale zabrzmiało to bardzo obiecująco :)

Wpisujemy frazę w Google i … klikamy w TOP1, wracamy do SERPów, TOP2 – i to samo. Czy Google będzie to zliczać w swoich statystykach jako 10 odrębnych zapytań?

Nie, takie powinno zapytanie wystąpić tylko jeden raz.

Na czym powinni skupić się webmasterzy w 2013?

Dane strukturalne :). Google pracuje nad rozszerzeniem zakresu informacji dostępnych w ten sposób; podobnie chodzi o dostępność ich dla innych języków niż angielski. Podobnie kwestie użytkowników mobilnych powinny być w centrum uwagi webmasterów. Osobiście jednak uważam, że zamiast wersji mobilnych trzeba iść w responsive web design – często strony mobilne są uboższe w treści.

To tyle na dzisiaj :)

Jak macie pytania na następny HO – pamiętajcie o ich zadawaniu na przeznaczonej do tego stronie (z menu można wybrać inne możliwe terminy) lub wpisaniu ich po polsku w komentarzu do tego wpisu. Wtedy ja się nimi zajmę i postaram się uzyskać odpowiedź na poruszane w nich kwestie.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 17-12-2012, Hangout z Johnem Muellerem - 17-12-2012, 7.6 out of 10 based on 5 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 17-12-2012

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

jacek 17 grudnia 2012, 21:38

„Osobiście jednak uważam, że zamiast wersji mobilnych trzeba iść w responsive web design” – zgadzam sie w Stanach Zjednoczonych 30% zapytań do Googla pochodzi z urządzeń przenośnych, typu tablety, smartfony – ci, co teraz nie zmodyfikują swoich szablonów lub nie przerobią stron, stracą duuuużo klientów, dla których będą one nieczytelne.
Wracając do HO to 3,4 tygodnie na wyjście z filtra algorytmicznego? Hmm, u nas w PL zwykle trwa to 3-6 miesięcy, bo ludzie zamiast zdiagnozować przyczynę, to na ślepo – albo zmieniają lub dodają nową treść, albo przestają linkować i czekają aż linki same wygasną…albo linkują jeszcze bardziej…a okazuje się, że odpowiednia diagnoza może skrócić filtr do minimum :)

Sebastian Miśniakiewicz 17 grudnia 2012, 21:45

@jacek, co do filtra – chodzi o „wyjście po usunięciu przyczyny”. Czyli np. wrzucasz sobie na strone linki z giełdy linków i dostajesz powiadomienie o nienaturalnych linkach wychodzących z Twojej strony. Usuwasz je, piszesz prośbę, zostaje rozpatrzona i … mamy 3/4 tygodnie maksymalnie na poprawę.
Sorry za niedoprecyzowanie :)

jacek 17 grudnia 2012, 22:28

Wait, było tyle razy mówione, że jak się wpadnie w filtr algorytmiczny, to nie pisać prośby o ponowne rozpatrzenie, tylko algorytm musi przetrawić sam to co poprawiliśmy i wyjście strony następuje step by step podczas kolejnego updatu. Nie słuchałem HO, ale z tego co piszesz prośbę o ponowne roaptrzenie trzeba byłoby pisać za każdym razem nizależnie czy zadziałał algorytm, czy ręczna interwencja.

Sebastian Miśniakiewicz 17 grudnia 2012, 22:31

Przykład na HO był z filtrem ręcznym. Mariya jednak dodała, że tak, jak ręczny filtr „jest usuwany” 3/4 tygodnie, tak i podobnie – pod kątem czasu niezbędnego na zauważenie efektów – jest w przypadku filtra algorytmicznego – jak np. pousuwamy wątpliwe linki, to system potrzebuje czasu, aby się przekonac, że to naprawdę zrobilismy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *