Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 17-09-2012

Hangout z Johnem Muellerem

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google.

M.in. padły takie oto pytania

Czy jest jakiś filtr od Google, który „trzyma stronę:” na 1 miejscu na … 2 stronie w SERPach?

Pytanie padło ze strony osoby, której witryna „uparcie” trzyma się 1 pozycji w wynikach wyszukiwania, ale na … 2 stronie. Odpowiedź była krótka – nie, to nie jest filtr.

Czy kliknięcie w link autora do strony profilu Google+, który jest widoczny w SERPach, wlicza się do statystyk odwiedzenia strony wykazanych w Narzędziach Google dla Webmasterów (NDW)?

W tym przypadku nie powinno to być zliczane, ponieważ strona profilowa nie pojawia się się w SERPach ale przechodzi się do niej przez stronę przejściową – wyniki wyszukiwania. W NDW widoczne są tylko te strony, z których nastąpiło wejście bezpośrednio – tutaj klikamy w link znajdujący się na stronie wyników.

Jak szybko linki prowadzące do strony, wykazane w odpowiedniej sekcji NDW, znikają z wykazu?

Zależy to od częstotliwości odwiedzenia stron, na których znajdują się takie linki, przez Googlebota – im szybciej strony zostaną odwiedzone i robot stwierdzi, że linki, obecnie widoczne w systemie, już na tych stronach nie występują, tym szybciej nastąpi ich aktualizacja w NDW.

Czy linki prowadzące do naszej strony w obrębie serwisu, która zwraca błąd 404, nie są brane pod uwagę przy ustalaniu rankingu?

To pytanie już kiedyś padło – tak, takie linki są „nieszkodliwe”.

Jak wiemy w NDW Google pokazuje tylko część linków prowadzących do strony. Czy jest możliwość otrzymania od Google zestawienia linków, których … nie ma w NDW – jeżeli napiszemy, że takie zestawienie pomogłoby nam w uporaniu się z linkami?

W niektórych sytuacjach, jak może to pomóc webmasterowi, Google może podać nam kolejną „partię” linków. Są to jednak działania, które nie zawsze muszą mieć miejsca.

Czy zgłoszenie prośby o ponowne rozpatrzenie automatycznie kasuje automatycznie czas trwania ręcznego filtra?

Odpowiedź jest krótka – nie. Jeżeli podjęto ręczne działania na stronie, które mają na celu trwać np. przez miesiąc czasu (jak to było z filtrem nałożonym na porównywarki cenowe na początku roku) to nawet jak napiszemy wniosek o powtórne rozpatrzenie to filtr nie zostanie zdjęty wcześniej niż po upływie zakładanego czasu.

W sytuacji, gdy usunęliśmy linki prowadzące do strony z zewnętrznych witryn, ale są one nadal widoczne w NDW – to czy Google bierze je pod uwagę (np. z punktu widzenia Pingwina)?

Jest pewne opóźnienie w tym zakresie (między czasem usunięcia linków z NDW a ich wpływem na pozycje w wynikach wyszukiwania). Przez pewien czas „nieistniejące linki” mogą się liczyć w rankingu.

Czy strona może otrzymać dwa razy w ciągu tego samego dnia … ręczny filtr?

Nie powinno to mieć miejsca :)

Dlaczego pozycje strony wykazane w NDW różnią się od tych rzeczywistych?

Z moich obserwacji jest pewne opóźnienie w przesyłaniu danych do Narzędzi, o którym jakiś czas temu pisałem przy okazji omawiania sposobu na wyciągnięcie danych z not provided. O tym trzeba pamiętać, jak sprawdzamy dane z kilku ostatnich dni, nawet i 7-10.

Opisana w pytaniu sytuacja związana jest też z tym, że jak np strona rankuje na daną frazę w SERPach oraz w wyszukiwarce grafiki, to Google podaje nam w NDW uśrednioną pozycje strony dla danej frazy – jak chcemy mieć jak najbardziej zbliżony wynik, trzeba sobie wejść w filtry na zestawieniu i wybrać te dane, które nas interesują.

Bardzo ciekawa informacja – będę musiał się przyjrzeć bliżej wynikom prezentowanym w Google – czyżby niedługo programy do sprawdzania pozycji przestały być – podobnie jak te od linków – użyteczne (oczywiście z punktu widzenia właścicieli stron)? :)

To tyle na dzisiaj :)

Jak macie pytania na następny HO – pamiętajcie o ich zadawaniu na przeznaczonej do tego stronie lub wpisaniu ich po polsku w komentarzu do tego wpisu.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 17-09-2012, Hangout z Johnem Muellerem - 17-09-2012, 8.0 out of 10 based on 7 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 17-09-2012

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Łukasz Rajzer 18 września 2012, 10:19

Dzięki, jak zawsze za dobrą robotę na rzecz świadomości SEO (:

Cezary Lech 18 września 2012, 22:47

Poziom pytań nieco sie obniża.

Sebastian Miśniakiewicz 19 września 2012, 7:41

Poziom pytań jest pod zwykłych webmasterów i tych średniozaawansowanych. Dla bardzo zaawansowanych faktycznie mało wiedzy
Hm – Cezary – dlaczego nie zadasz pytania? Przecież znasz angielski. Ja na chwile obecna swoich pytań nie mam.

Przy okazji apel do innych – wrzucajcie swoje pytania. Z tego, co widze, to poziom SEO w Polsce wcale nie jest na takim niskim poziomie, jakby to sie niektórym mogło wydawać. Co bardzo cieszy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *