Wyszukiwarka Google

Hangout z Johnem Muellerem – 12-11-2011

Hangout z Johnem Muellerem z GoogleDzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam.

Jaka jest różnica między rekomendacjami Google, a … wskazówkami (tips w oryginale)?

W pytaniu chodziło jeden z artykułów, gdzie Pierr Far użył sformułowania „tips”. Otóż tips nie wpływają na wyszukiwarkę, bardziej odnoszą się do usability.

Jaką rolę odgrywa AJAX i JS w obecnym SEO?

John odesłał w tym zakresie do zaleceń Google sprzed pewnego już czasu, np.

zgodnie z którymi Webmaster „musi” w praktyce dostarczyć wersję strony zarówno w AJAX, jak i w HTML.

John nie wyklucza osobnego HO na ten temat, ponieważ nie jest to łatwy temat. Jeżeli jesteście zainteresowani powiązaniami AJAX a SEO, wpiszcie je w komentarzach, przekażę feedback do Johna – może uda się „wymóc temat HO” :)

John potwierdził po raz kolejny, że coraz lepiej roboty Google radzą sobie z JS. Jednak, podobnie jak z Flashem, Google zaleca dalej używanie statycznych stron, zaś np. Flasha jedynie do wzbogacania zawartości strony. Chociażby z myślą o  użytkownikach urządzeń mobilnych, którzy często … nie zobaczą poprawnie zawartości strony postawionej stricte na AJAX/Flashu. Dotyczy to zwłaszcza stron takich branż jak fotografowie.

Jaką strukturę stron w serwisie Google preferuje – foldery, czy ich brak? czyli: www.example.com/services/SEO – czy www.example.com/services oraz www.example.com/SEO

Obie wersje będą działać :). Tyle John.

Od siebie dodam, że ciężko będzie uzyskać (jak w ogóle) np. okruszki w drugim przypadku. Struktura strony na to nie będzie pozwalać. Sam preferuję pierwsze rozwiązanie – user wie w każdej chwili, gdzie znajduje się w danej chwili na stronie.

Część 1

Google nic nie mówi o optymalizacji grafik pod SEO.  Jakie wskazówki Google ma dla webmasterów w tym temacie?

Pytanie jest bardzo szerokie i John na najbliższy poniedziałek, tj. 19-11-2012 – przygotuje HO poświęcony tylko grafice. Zatem jak macie jakieś pytania wrzucajcie je do moderatorni (język angielski) – lub piszcie w komentarzach, ja to zrobię po przetłumaczeniu.

Czy przy pustym description Google zawsze wybierze opis relewantny do zapytania ze strony?

Pytanie padło ze strony osoby, która zauważyła, że Google zawsze pokazuje zawartość pola, jakie wypełniło dla swojej strony. A jak wiemy „zastrzega sobie możliwość” ingerencji w description i pokazania w SERPach zawartości innej niż zawartość pola. Dlaczego yatem w zaobserwowanych przypadkach Google nie zmieniało description w zależności od pytania?

Odpowiedź Johna – puste pole description zawsze doprowadzi do interakcji ze strony Google. Ostatnio daje się zaobserwować trend, zgodnie z którym niektóre strony w ogóle nie mają tego pola w swojej strukturze – lub specjalnie pozostawiają je puste :). Osobiście nie popieram takiego rozwiązania.

Czy można „powstrzymać” Google przed pobieraniem do description zawartości ALTów grafik?

Nie ma możliwości ustawienia blokady przez Google w tym zakresie.

Czy ludzie używają spam raportów? Co Google z nimi robi?

Tak, Google nadal je dostaje. „Idą one” do działu SQT, który się nimi dalej zajmuje.

Czyżby coś zmieniło się w podejściu Google? Do tej pory Google utrzymywało, że zgłoszenia służą jedynie podnoszeniu jakości wyników wyszukiwania. Potwierdzali to użytkownicy, którzy niekiedy zgłaszali typowych spamerów wiele razy i nie obserwowali, aby strony znikały z SERPów. Niekiedy po ponad roku nadal można je było zobaczyć w wynikach wyszukiwania. Na HO szybko padło pytanie w powyższym temacie, czy coś się zmieniło?

Według Johna jest tak, jak było. A Wy – jakie macie obserwacje w tym zakresie? Działają spam raporty, czy też nie?

Część 2

Zachęcam do oglądnięcia zapisu wideo na Youtube :)  zaczynając od miejsca 17:58, ponieważ jedna osoba trochę „przyspamowała Gwiazdką”. John musi być bardziej zdecydowany jako gospodarz hangout’u i nie pozwalać na to, aby nad jedną strona rozmawiało się tak długo. Właśnie mu to napisałem…

Jak macie pytania na następny HO – pamiętajcie o ich zadawaniu na przeznaczonej do tego stronie (z menu można wybrać inne możliwe terminy) lub wpisaniu ich po polsku w komentarzu do tego wpisu. Wtedy ja się nimi zajmę i postaram się uzyskać odpowiedź na poruszane w nich kwestie.

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem - 12-11-2011, Hangout z Johnem Muellerem - 12-11-2011, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Hangout z Johnem Muellerem - 12-11-2011

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

nurse 17 listopada 2012, 11:57

dzięki, dobra robota!
:)

Robert 18 listopada 2012, 17:02

Mnie ciekawi, czy link z rel=”me” przekaże jakąkolwiek moc. Dzisiaj rano przypomniało mi się o jego istnieniu. Niby przyznajemy się w ten sposób do linkowania własnej strony z innej, ale zakładając że ta strona, która linkuje ma jakiś zdobyty przez nas autorytet… Liczę na Ciebie :)

„Wtedy ja się nimi zajmę i postaram się uzyskać odpowiedź na poruszane w nich kwestie.”

Sebastian Miśniakiewicz 21 listopada 2012, 18:12

Na pewno nie bezpośrednio. Bo inaczej rel=”author” by musiało działać :) – John odpowie w tym stylu…

jacek 19 listopada 2012, 13:17

Jeśli chodzi o spam-raporty i to, że strony dalej „wiszą” to po prostu SQT sprawdza jak spamer ewoluuje, aby mógł ewoluować algorytm :) A tak na poważnie to niestety strony z ukrytą treścią i linkami dalej mają się dobrze już kilka lat pomimo wielu spam-raportów i gdzie tu sprawiedliwość;)?

Sebastian Miśniakiewicz 20 listopada 2012, 22:55

Nie od razu Kraków zbudowano – analizując rózne strony widzę, że Google radzi sobie znacznie lepiej. Owszem, nie idealnie – ale znacznie lepiej niż kiedyś.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *