Wyszukiwarka Google
15 marca 2013
John Mueller i Mariya Moeva

Jakoś nie znalazłem podsumowania hangoutu z Johnem i Mariy’ą z poniedziałku, a ponieważ postanowiłem go sobie obejrzeć poniżej wrzucam najważniejsze moim zdaniem kwestie, jakie zostały w nim poruszone.

  • (oczywiście) na razie nic nie wiadomo o zapowiedzianym przez Matta updatecie algorytmu, zgodnie z którym Google ma brać pod uwagę przy budowaniu SERPów … negatywne opinie na temat danej strony. Słyszałem o tym, ale od pewnego czasu nie zwracam uwagi na takie zapowiedzi, z prostego powodu – Google i tak nie powie nic konkretnego wcześniej. Lepiej skupić się na swojej stronie niż dywagować. Osobiście sceptycznie podchodzę do tego, z prostego powodu – skoro młodą domenę można zdepozycjonować, to … po co dawać spamerom kolejne narzędzie „do ręki”? Uważam, że Google powinno wdrożyć taki czynnik do algorytmu DOPIERO wtedy, gdy będzie potrafiło radzić sobie ze spamem – tzn. ze stronami o niskiej jakości, pozycjonowanych spamem, pojawiającymi się wysoko w SERPach.
  • duża ilość fraz w Title nie zawsze „pachnie filtrem”. Chodziło o tę stronę – wrzucenie numerów części w takiej ilości do Title, w  sytuacji, gdy takie działanie jest user friendly, nie powinno doprowadzić do tego , aby Google od razu ukarało taką stronę za upychanie słów kluczowych. Mało tego John uważa – patrząc się na stronę (na jej zawartość zwłaszcza) – że tak nie powinno się stać.
  • usuwanie wszystkich linków prowadzących do strony, a właściwie zrzekanie się ich, za pomocą disavow tool’a, to drastyczne i … niewłaściwe zachowanie. Pamiętajmy, że wśród złych linków na pewno są i te dobre – usunięcie dobrego linka „wartego” setki/tysiące złych, na pewno bardziej pogrąży stronę, niż jej pomoże. Oczywiście pamiętajmy, że przy otrzymanym powiadomieniu od Google o nienaturalnych linkach musimy napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie. bez tego możemy zapomnieć o wyjściu z ręcznego filtra…
  • aby ustawić preferowaną wersję domeny musimy dodać do Narzędzi obie wersje strony – z oraz bez www.
  • linki w Narzędziach mają 8-10 miesięcy – możliwe? taka sytuacja nie powinna się zdarzyć – Mariya i John wyrazili zainteresowanie rzuceniem oka na temat. Ogólnie linki są odświeżane znacznie częściej i taka sytuacja raczej nie powinna się zdarzyć.
  • wysoki współczynnik odrzuceń dla strony (ponieważ dostarcza szybko przydatne informacje dla użytkowników) nie jest powodem do obaw. O ile sam pamiętam, to John wyraźnie niedawno powiedział, że nie ma to negatywnego wpływu na pozycje strony w Google.
  • dawanie linkom atrybutu nofollow w artykułach, które przygotowuje dział PR, nie jest „oczywistą oczywistością”. Jak publikacja artykułów niesie za sobą korzyści dla użytkowników to linki dofollow są jak najbardziej OK. Ale jak artykuły są tworzone tylko z punktu widzenia zdobywania linków, no to można już podpaść pod Wskazówki – Google ostatnio jasno wypowiedziało się w sprawie artykułów sponsorowanych, które podpadają niekiedy pod kupowanie linków. Na pewno nofollow powinien być użyty w sytuacji, gdy ktoś płaci danej stronie za to, aby umieściła u siebie artykuły z linkami do siebie – ponieważ wtedy jest to forma reklamy.

Wszystkie poruszane tematy, w formie pytań do Johna, znajdziecie tutaj.

Zachęcam do oglądnięcia całego HO :)

GD Star Rating
loading...
Hangout z Johnem Muellerem – 11-03-2013, Hangout z Johnem Muellerem – 11-03-2013, 9.5 out of 10 based on 2 ratings Hangout z Johnem Muellerem – 11-03-2013
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *