Wyszukiwarka Google
8 kwietnia 2013
Hangout z Johnem Muellerem z Google

Na co zwróciłem dzisiaj uwagę?

  • przy filtrze za linki ręcznym strona może wyjść z filtra szybciej niż przy filtrze algorytmicznym – sposób rozpatrywania przez Google przewinień ręcznych wygląda inaczej; przy algorytmicznym filtrze Google musi odwiedzić pliki wskazane w disavow toolu. Przy ręcznym nie ma takiej konieczności.
  • rozszerzenie domeny nie wpływa na jej postrzeganie przez Google – czyli żadnej zmiany w tym zakresie nie ma
  • linkowanie wewnętrzne na stronie z anchorem spowodowało nałożenie filtra? – według Johna (bez analizy strony) bardziej może chodzić o niską jakość strony, połączoną z upychaniem słów kluczowych – niż o nałożenie filtra tylko za taki jeden, jedyny link
  • każdą stronę można wyciągnąć z filtra – jak się jednak przy jakiejś stronie bardzo namiesza, to wyjście z filtra zajmie spoooro czasu.
  • przypomnienie. – kupując domeny upewniajmy się co do ich wcześniejszej historii – osobiście zawsze sprawdziłbym linki przychodzące przed kupnem domeny – jak tego nie zrobiłem, to napisałbym prośbę o ponowne rozpatrzenie, aby mieć pewność, że nie ma ręcznego filtra – z zaznaczeniem, że jestem jej nowym właścicielem.
  • blokowanie Googlebota w JS nadal tylko w robots.txt? – tak, nie ma innego sposobu
  • rozpatrzenie wniosku o ponowne rozpatrzenie trwa bardzo długo – taka sytuacja to nie znak, że Google zapomniał o wniosku, tylko znak, że rozpatrzenie wymaga więcej czasu niż normalnie (chyba zmiana – jeszcze nie tak dawno John zalecał kontakt na Forum, jak trwa to ponad 2 miesiące…)
  • filmik Matta o sprzedawaniu linkówstrona A sprzedaje linki do strony B; na stronie A są jednak także linki do strony C; pojawiły się pytania, czy to oznacza, że strona B może nigdy nie być ukarana? – to nie jest tak, że Google może nie ukarać strony, która kupuje linki; Google może ukarać również za kupowanie linków
  • na koniec – Barry wrzucił nofollow do swoich linków – a pisał, że tego nie zrobi, bo Google nie będzie go do tego zmuszało…

Wszystkie pytania, na jakie padły odpowiedzi, znajdziecie tutaj.

Cały hangout do oglądnięcia poniżej – zachęcam :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii