Branża SEO

Grupa Bauer kupuje Artefakt. Początek konsolidacji branży SEO?

Bauer kupuje ArtefaktNie tak dawno, bo 9 lipca br.,  pisałem o podobnym zakupie tej firmy – Grupa nabyła znaną firmę – Sunrise System. Kilka dni temu Bauer zrobił drugi krok, kupując Artefakt.

Firma na plany, których na razie (jeżeli w ogóle to zrobi) nie zdradza. Część osób wychodzi z założenia, że firma przejmuje wiedzę i specjalistów do promocji swoich serwisów. Inni – że będzie świadczyć usługi na rzecz innych firm – ot, zmiana właściciela i nic więcej.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz – czy działania te świadczą o tym, że czeka nas niedługo wzrost cen świadczonych usług SEO? Moim zdaniem przyszłość pozycjonowania opierać się będzie na mocnych, stabilnych zapleczach – a na takie mogą sobie pozwolić (niestety) tylko firmy z dużym zapasem kapitału.

Jak myślicie, kto będzie następny „do połknięcia”? :)

GD Star Rating
loading...
Grupa Bauer kupuje Artefakt. Początek konsolidacji branży SEO?, Grupa Bauer kupuje Artefakt. Początek konsolidacji branży SEO?, 4.6 out of 10 based on 17 ratings Grupa Bauer kupuje Artefakt. Początek konsolidacji branży SEO?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1333 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Fikas 1 sierpnia 2013, 8:58

Kaspara już Berlin połknął… ;-)

JAn 1 sierpnia 2013, 10:55

Ja mam do czynienia z Artefakt od kilku lat.
1) Zaplecze kupili tylko mocy ono nie ma żadnej wiem bo robią mi strony
2) Specjalistów kupili ale nie udało mi się z żadnym porozmawiać od 2007 roku

Reasumując te zakupy może mają na celu to co opisałeś w artykule jednak zakup nietrafiony chyba, że była promocja za 1zł.

robert 1 sierpnia 2013, 11:20

No robi się ciekawie, czas żeby mniejsi również połączyli siły :). Co ty na to Sebastian? :). Zgadzam się w zupełności z tym co piszesz odnośnie stabilnych zaplecz, których budowa i utrzymanie wiąże się z dużym wydatkiem niestety

Sebastian Miśniakiewicz 1 sierpnia 2013, 11:24

robert, pomysł na pewno ciekawy z łaczeniem „mniejszych”
Hm… ciekawy jestem, jak to by wyszło w praktyce :)

Gripek 1 sierpnia 2013, 11:53

Jak? Wystarczy spojrzeć na nasz sejm… ^^

Robert 1 sierpnia 2013, 20:29

Myślę, że niedługo trzeba będzie o tym pomyśleć. Oczywiście można tak podzielić między siebie pracę żeby jeden drugiemu w paradę nie wchodził :), myślę, że z odpowiednimi ludźmi wszystko można zrobić

Pidek 2 sierpnia 2013, 0:22

Śmieszni jesteście z tymi zapleczami :) Nic nie trzeba, budujesz pod Klienta, inwestujesz kilkaset zł w 1 zaplecze. To dużo skoro SEO kosztuje często w tysiącach? Chyba, że jesteście tymi Allegrowymi pozycjonerami, to sorry :P

Analityk 2 sierpnia 2013, 9:13

Myślę, że to bardziej zakup klientów i know-how niż zaplecza i technologii.

Sebastian Miśniakiewicz 2 sierpnia 2013, 10:14

Myślisz?
patrząc się na to, jak duże agencje pozycjonują swoich Klientów to uważam, że know-how w wielu przypadkach nie ma żadnego – poza jechania linkami i spamem wszelakiego rodzaju.
Zakup Klientów?
Patrząc na w/w tym bardziej bym tego nie robił :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *