Wyszukiwarka Google

Google zmieniło SEO – globalnie, nie tylko w Polsce

Trafiłem na ciekawy artykuł ostatnio, który pokazuje, jak zmieniło się SEO na przestrzeni ostatniego czasu.

The battle over SEO practices is over. It’s been a long fight, but Google has won

Google wygrało ostatecznie walkę, której stawka było trzymanie się przez firmy SEO Wskazówek dla Webmasterów. Zamiast pracować nieustannie po to, aby oszukiwać algorytm obecne praktyki SEO sprowadzają się do „pracowania dla Google” – czy to w zakresie zwalczania spamu – dzisiaj coraz częściej firmy czy osoby związane z SEO zamieszczają na swoich profilach społecznościowych czy blogach przypadki naruszania Wskazówek czy to oszukiwania Klientów danej firmy SEO). Jak sobie przypomnę, jak na początku byłem za to atakowany i porównam to do obecnego stanu rzeczy to czasem aż się wierzyć nie chce, jak bardzo świat się zmienił :)

Rather than working tirelessly to trick search engines, modern SEO practices more or less work for Google — fighting spam (instead of producing it) and creating great content for Google to dish up to their users.

Obecnie, zamiast próbować „usunąć z rynku” firmy SEO celem Google stało się albo przekonanie albo zmusić je do kreowania nowej jakości usług SEO – według … zaleceń Google

instead of trying to take out the SEOs, Google’s goal from the start has been to either convince or coerce SEOs into creating a modern internet Google’s way

Polecam lekturę całego artykułu – zwłaszcza tym osobom, które nadal myślą o SEO w kontekście precli, katalogów czy spamszeptanki :). W artykule mamy nawiązanie do Matta – autor zastanawia się, czy obecne „wakacje” Matta to wakacje, czy też „emerytura” – związana z faktem, że świat SEO uległ tak dużym zmianom (czytaj: czy Matt jest nadal potrzebny).

Zgadzam się w pełni z przedstawionymi tam wnioskami – wystarczy popatrzyć na polski rynek usług SEO aby przekonać się naocznie, jak wygląda „krajobraz po bitwie”

 

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Rafał 12 października 2015, 9:42

Wiele firm po tych zmianach zmieniło podejście do Klientów i do samych metod wpływania na wyniki w Google, wiele firm zniknęło z rynku, ale wciąż znajdziemy perełki :), które „zapewnią nam wysokie pozycje w krótkim czasie” i dla których precle i katalogi to wciąż podstawa :).

Szkoda tylko, że Google nie ma poważnej konkurencji na naszym rynku, ale może kiedyś się doczekamy :)

Sebastian Miśniakiewicz 12 października 2015, 10:58
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *