Wyszukiwarka Google
19 września 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze – jestem przekonany, że gwiazdki musiały zniknąć dlatego, aby Google mogło więcej zarabiać na reklamach; z reklam przecież nie znikną, a dzięki temu będą one jeszcze bardziej rzucać się w oczy, przez co ich CTR się zwiększy. A może jest tak, że podobnie, jak w przypadku zmiany związanej z wprowadzeniem  znaczników „sponsored” i „ugc„, Google nie radzi sobie z interpretowaniem zachowań internautów?

Gwiazdki w wynikach wyszukiwania to jest to, co lubimy może nie najbardziej, ale jak już je mamy, to się cieszymy – nie tylko ładnie to wygląda, ale i dodatkowo powiększa widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwraca na nią większą uwagę – przez co możemy liczyć na większy ruch na stronie

Wczoraj coś się zmieniło – w związku z licznymi próbami nadużywania „gwiazdek” Google postanowiło wdrożyć kilka zmian w swoim algorytmie.

Ograniczono ilość schema „uprawnionych do gwiazdek”

Od teraz uprawnionymi do tego, aby generować w wynikach wyszukiwania oceny (nazywane potocznie „gwiazdkami”) są schema następującego typu:

Blogi i portale wkrótce bez gwiazdek ?

Analiza sekcji „Artykuł” na stronie Google poświęconej uporządkowanym danym nie wykazuje obecności reviews.

Nie znajdziemy ich także w sekcji „Recenzja

BlogPosting nadal dopuszcza możliwość oceniania wpisu

AggregateRating – The overall rating, based on a collection of reviews or ratings, of the item.

ale teraz zauważyłem dopiero we wpisie Google coś, co mi umknęło

Does this update apply to AggregateRating too?

Yes. It applies to Review and AggregateRating.

I wszystko staje się jasne – gwiazdki z blogów i portali zaczną znikać – czytelnicy bloga zgłaszają, że już to się dzieje

Brak możliwość wyświetlania swojej oceny

Druga zmiana dotyczy własnych ocen – często właściciele stron wstawiali sobie maksymalną ocenę, po czym … blokowali możliwość oceny internautom, aby mieć w SERPach same „piątki”. Od teraz to się zmieni

Reviews that can be perceived as “self-serving” aren’t in the best interest of users. We call reviews “self-serving” when a review about entity A is placed on the website of entity A – either directly in their markup or via an embedded 3rd party widget. That’s why, with this change, we’re not going to display review rich results anymore for the schema types LocalBusiness and Organization (and their subtypes) in cases when the entity being reviewed controls the reviews themselves.

Patologii tutaj było sporo – i to jest moim zdaniem (w przeciwieństwie do wcześniej opisanej), bardzo dobra zmiana

Żyjemy w ciekawych czasach – czasach komercjalizacji przez Google Internetu – przestaje to być zabawne.

Link do wpisu na blogu Google.

PS

Na chwilę obecną widzę przy swoim blogu JESZCZE gwiazdki – pytanie, jak długo

Ciekawy też jestem tego, czy inne wyszukiwarki pójdą krokiem Google i tez „odejdą” od gwiazdek? – czas pokaże.

GD Star Rating
loading...
Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen - stracą blogi i portale, Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen - stracą blogi i portale, 8.2 out of 10 based on 26 ratings Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen - stracą blogi i portale
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


OPINIE I KOMENTARZE

Rafał 20 września 2019, 8:44

Tyle rzeczy mogą jeszcze poprawić w algorytmie jeżeli chodzi o wyniki wyszukiwania ale widzę skupiają się jedynie na tych działaniach które przyniosą im więcej z reklam. Małymi kroczkami…byle do przodu. Co jeszcze mogą wprowadzić w niedługim czasie? Pewnie reklamy na całej pierwszej stronie.

Zgadzam się z Tobą, jeżeli coś już zmieniać jeżeli chodzi o „gwiazdki” to aby były to faktycznie naturalne wyniki a nie wystawione i zablokowane przez właścicieli serwisów.

Co do PS to cytując klasyka:”Nie bój, nie bój, i tak ci wyłączą!” :):)

Sebastian Miśniakiewicz 20 września 2019, 9:00

Jest duże pole teraz popisu dla innych wyszukiwarek – w Bing np. serwis, który teraz stracił gwiazdki, dodatkowo pokazuje autora wpisu.
Mało tego – Bing potrafi błyskawicznie przeanalizować zmianę struktury serwisu, połączoną ze zmianą domeny – Google z uporem maniaka nie chce wyrzucić starej domeny z indeksu – https://blog.seo-profi.pl/google-ma-duzy-problem-z-interpretowaniem-przekierowan-301-przy-zmianie-domeny/
Wprowadzają rel sponsored – po co – przecież dałem nofollow, mają jasny sygnał, aby nie iść za linkiem
Czasy, kiedy faktycznie dbali o jakość i słuchali webmasterów, to już przeszłość – zgadzam się w 100%, że teraz chodzi tylko o to, aby wyciągnąć z SERPów tyle kasy, ile tylko się da
Pozostaje mieć nadzieję, że historia pokazuje, że jak ktoś zaczął w ten sposób wykorzystywać swoją pozycję, to odbijało mu się to czkawką.
Dlatego wierzę w konkurencję Google – no ale musi ona ALBO powstać ALBO obecna musi zacząć zabierać kawałki tortu (udziały w rynku) monopoliście – bez tego za chwilę dojdzie do tego, że np. Google wyłączy w ogóle możliwość nadzorowania kampanii reklamowych – wykorzysta do tego AI, przy okazji … podnosząc koszty kliknięć o 100%

Rafał 20 września 2019, 9:11

Właśnie o tym zapomniałem dopisać. Jeżeli konkurencja zacznie więcej działać to skończy się monopol google! Powiem szczerze, że mógłbym nawet Bingowi pomagać nieodpłatnie :). Nie lubię monopolistów, dla nich zawsze najważniejsze są pieniądze i oni sami.

Sebastian Miśniakiewicz 20 września 2019, 9:15

W punkt
PS
Kto wie – Google ostatnio pozamykało pewne fora, w tym polskie dla Webmasterów – https://blog.seo-profi.pl/8-marca-2019-roku-google-zamknelo-polskie-forum-dla-webmasterow/ – zmuszając ich do szukania pomocy na anglojęzycznym
Dla mnie to był znak, że coś się dzieje – i proszę, kolejna zmiana nie mająca nic wspólnego z wygodą użytkowników, a kasą
Też liczę, że inni się obudzą – teraz jest świetny moment, aby „dobrać się do tortu”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *