26 lutego 2012
Wyszukiwarka Google

Nie od dzisiaj wiemy, jak bardzo niektóre osoby martwią się tym, że ich tekst, nad którym pracowali długo i z mozołem, zostanie im “ukradziony” w Google. jak się przed tym bronić?

Na pewno warto zadbać o szybką indeksację swoich wpisów. Młode witryny nie są jeszcze tak “dobre w te klocki” i trzeba większej ilości czasu, aby opublikowane na nich nowe treści znalazły się w indeksie Google. Gdybyśmy mieli przeprowadzić test z dwiema stronami: jedną z nich młodą i drugą, starszą, powiedzmy 4-letnią, na których opublikowalibyśmy ten sam tekst, to z prawdopodobieństwem (graniczącym z pewnością) zauważylibyśmy, że Google szybciej zaindeksowałoby wspomniany tekst na starszej witrynie.

Bojąc się wyindeksowania swoich treści w takiej sytuacji jako duplicate content wiele osób próbuje się przed tym niebezpieczeństwem zabezpieczyć m.in. publikując zajawki swoich wpisów na Facebooku czy Twitterze. Po wprowadzeniu Google+ warto oczywiście i o tym medium pomyśleć – w końcu co jak co, ale umieszczenie linku do swojego artykułu na w systemie Google’a jest chyba najlepszym “stempelkiem” :)

Warto zwrócić też uwagę na jeszcze mało stosowany u nas rel=”author”, o którym Matt wspomina od 1:30 minuty poniższego filmu.

Oczywiście można nim sterować, zgodzę się z opiniami, gdyby się takowe pojawiły. Systemy pobierające jednak ze stron treści zaciągają to, co na niej znajdą – i dlatego powstały wtyczki do WordPressa, które (gdy autor nie zrobi żadnej z czynności wymienionych powyżej) do RSS’a dodadzą ustalony przez autora fragment tekstu, najlepiej z linkiem do oryginału :)

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii