Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista SEO

Jak na razie nie widać jakiś dużych zmian związanych z zakończeniem wdrażania ostatniego update’u Google. Moim zdaniem będziemy w coraz mniejszym stopniu te zmiany zauważać – system Google z każdym kolejnym updatem staje się coraz bardziej zagmatwany; jeżeli dzisiaj chcesz rankować wysoko w Google, zapomnij o tym, że stanie się to szybko, prosto oraz stabilnie.

Update został wdrożony

W kwietniu 2021 na blogu Google poinformowano o rozpoczęciu “rolowania” (wdrażania do algorytmu) zmian związanych z wpływem user experience na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

Jak możemy przeczytać w artykule

W połowie czerwca 2021 r. w naszych systemach rankingowych zaczniemy uwzględniać wygląd i działanie stron. Jednak do końca sierpnia ten czynnik nie będzie w pełni brany pod uwagę. Tę zmianę będziemy wprowadzać podobnie jak dodaje się przyprawę podczas przygotowywania posiłku. Zamiast dodać ją od razu w całości, będziemy to robić stopniowo. (…) Aktualizacja ma na celu wyróżnienie stron, które są atrakcyjne dla użytkowników. Niezależnie od tego wygląd i działanie strony pozostaje tylko jednym z wielu czynników uwzględnianych przez nasze systemy. Dlatego nie należy spodziewać się poważnych zmian w rankingu stron. Wdrożenie stopniowe pozwoli nam też reagować na wszelkie nieoczekiwane i niezamierzone problemy.

Początek września przyniósł pewne zawirowania w SERPach, które mogą być z tym związane. Niektóre strony, które monitoruję, zanotowały wzrosty – jak się okazało, mogłoby to być związane z zakończeniem wdrażania zmian.

Core Web Vitals

Update algorytmu obejmuje m.in. wskaźniki Core Web Vitals, co zostało zapowiedziane jeszcze wcześniej – w grudniu 2020 roku. Jeżeli jeszcze nie dopracowałeś swoich stron pod tym kątem, to zachęcam, aby się tym zająć jak najszybciej.

AMP

Aktualizacja też sprawi, że używanie formatu AMP nie jest już wymagane do tego, aby się wyświetlać w “karuzeli” (najnowsze artykuły w wyszukiwarce Google) i od teraz każda strona internetowa, niezależnie od wyniku Podstawowych wskaźników internetowych ani od stanu wyglądu i działania strony, może się wyświetlać w “karuzeli”.

Przy okazji – z wyników wyszukiwania znika plakietka AMP (coś się nie przyjęła wśród webmasterów, o czym już kilka razy pisałem na blogu).

Konkluzja

Zmian nie widać zbyt wyraźnie, zapewne dlatego, że nowy czynnik rankingowy to tylko jeden z wielu “małych algorytmów”, które potrafią się zmieniać nawet kilkukrotnie w ciągu jednego dnia. Widać jednak wyraźnie, że to kolejny update, który kładzie nacisk na doświadczenia użytkownika związane z poruszaniem się po naszej stronie. To dobra informacja dla tych, którzy mocno pracują nad swoimi stronami, opierając swoją pracę na dopasowywaniu ich pod kątem spełniania potrzeb internautów.

Dowiedz się, jak pozyskiwać więcej klientów z Google poprzez swoją stronę.

Zapisz się na newsletter

OPINIE I KOMENTARZE

Marcel 13 września 2021, 15:39

Ja już praktycznie nie analizuję kolejnych updat-ów googla. Jeżeli domena ma solidny autorytet, regularnie publikowane unikalne treści, to właściwie się nic nie dzieje.

Sebastian Miśniakiewicz 13 września 2021, 15:46

Otóż to, otóż to – doczekaliśmy w końcu czasów, gdzie praca przy stronie przynosi efekty – oczywiście w długim okresie czasu, no ale kto powiedział, że markę buduje się szybko :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii