Wyszukiwarka Google
29 września 2012
Blog SEo czerpie Title z domeny firmowej

Dzisiaj sprawdzałem sobie, jak to mam w zwyczaju robić co jakiś czas,  „co piszczy o mnie w Sieci”. Wpisałem w wyszukiwarkę „blog seo profi” – i dwie rzeczy rzuciły mi się w oczy.

Pierwsza – w końcu doczekałem się linków witryny w ilości maksymalnej, czyli sześciu :)

Druga – to zaintrygowało mnie znacznie mocniej: na końcu Title strony widocznego w SERPach zauważyłem coś takiego

Blog SEo czerpie Title z domeny firmowej

Zdziwiło mnie to. Wiem, że Google dopasowuje sobie Title, jak uzna, Title „wygenerowane przez system” jest lepsze dla użytkownika, który wpisał dane zapytanie w wyszukiwarkę. Do tej pory jednak spotykałem się z tym głównie w przypadku niezoptymalizowanych/przeoptymalizowanych witryn.

„SEO Profi Kraków” przypomniało mi szybko, że kiedyś użyłem tego w Title strony firmowej. Wszedłem sobie zatem na witrynę firmową – i wszystko stało się jasne. Identyczne zakończenie znajduje się w jej Title.

SEO Profi Kraków w kodzie strony

Jak widać na powyższym przykładzie Google łączy ze sobą Title domeny głównej oraz Title bloga postawionego na subdomenie  – i po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania „blog nazwa firmy” system serwuje użytkownikowi odpowiedni wynik wyszukiwania – połączenie „blog” oraz „nazwa firmy”. Jakoś do tej pory nie zwróciłem na to większej uwagi – chociaż jak teraz sobie spokojnie myślę, to chyba już to widziałem od pewnego czasu kilka razy.

Zauważyliście podobne zjawisko – lub inne, związane z dopasowywaniem Title w SERPach na zasadzie „zapożyczania” Title z domeny głównej/innych subdomen?

GD Star Rating
loading...
Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej, Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej, 7.1 out of 10 based on 7 ratings Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *