Wyszukiwarka Google

Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej

Dzisiaj sprawdzałem sobie, jak to mam w zwyczaju robić co jakiś czas,  „co piszczy o mnie w Sieci”. Wpisałem w wyszukiwarkę „blog seo profi” – i dwie rzeczy rzuciły mi się w oczy.

Pierwsza – w końcu doczekałem się linków witryny w ilości maksymalnej, czyli sześciu :)

Druga – to zaintrygowało mnie znacznie mocniej: na końcu Title strony widocznego w SERPach zauważyłem coś takiego

Blog SEo czerpie Title z domeny firmowej

Zdziwiło mnie to. Wiem, że Google dopasowuje sobie Title, jak uzna, Title „wygenerowane przez system” jest lepsze dla użytkownika, który wpisał dane zapytanie w wyszukiwarkę. Do tej pory jednak spotykałem się z tym głównie w przypadku niezoptymalizowanych/przeoptymalizowanych witryn.

„SEO Profi Kraków” przypomniało mi szybko, że kiedyś użyłem tego w Title strony firmowej. Wszedłem sobie zatem na witrynę firmową – i wszystko stało się jasne. Identyczne zakończenie znajduje się w jej Title.

SEO Profi Kraków w kodzie strony

Jak widać na powyższym przykładzie Google łączy ze sobą Title domeny głównej oraz Title bloga postawionego na subdomenie  – i po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania „blog nazwa firmy” system serwuje użytkownikowi odpowiedni wynik wyszukiwania – połączenie „blog” oraz „nazwa firmy”. Jakoś do tej pory nie zwróciłem na to większej uwagi – chociaż jak teraz sobie spokojnie myślę, to chyba już to widziałem od pewnego czasu kilka razy.

Zauważyliście podobne zjawisko – lub inne, związane z dopasowywaniem Title w SERPach na zasadzie „zapożyczania” Title z domeny głównej/innych subdomen?

GD Star Rating
loading...
Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej, Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej, 7.1 out of 10 based on 7 ratings Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *