30 czerwca 2011
Wyszukiwarka Google

Niedawno Google wprowadziło dwa nowe tagi “autorskie”: author oraz me. Cel – wskazanie wyszukiwarce, kto jest autorem treści publikowanych np. na blogach. Jak je włąściwie używać? Posłużę się przykładem swojego bloga.

Tag author

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Jeżeli chcemy, aby Google “potraktowało mnie” w taki sposób

Google wprowadza tag author

tzn. aby w wynikach wyszukiwania wyświetliło się zdjęcie z naszego profilu Google jako autora wpisu, musimy wdrożyć na swoim blogu dwie rzeczy.

Po pierwsze – tworzymy w serwisie stronę poświęconą autorowi wpisów.

Po drugie –  w postach, które samodzielnie redagujemy, musimy dodać informację o autorze wraz z linkiem do stworzonej przez nas strony o autorze, np Autor: <a rel=”author” href=”https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/”>Sebastian Miśniakiewicz</a> – przykład widoczny jest na blogu zaraz za datą wpisu.

Tag me

Bardzo ważne w kontekście tagów “author” oraz “me” jest to, że tagu “author” możemy użyć tylko wtedy, gdy piszemy artykuły w serwisie, w którym istnieje nasza “profilowa strona”.

Coraz częściej zdarza się, że piszemy nie tylko na swoim blogu, ale także i innych stronach. Nie możemy wtedy użyć także i tam “author” – i właśnie w takich sytuacjach, gdy chcemy wskazać “skąd jest autor” użyjemy “me”. Czyli gdybym chciał pisać nie tylko u siebie, ale i na blogu ABC, wówczas musiałbym użyć tam następującego zapisu: <a rel=”me” href=”https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/”>Więcej o Sebastianie </a>

Oczywiście należy jeszcze poinformować Google o tym, że w/w dwaj autorzy to jedna i ta sama osoba. W tym celu na stronie https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/ należy umieścić stosowną informację o tym, że jestem redaktorem także i w innym serwisie: Sebastian pisze także dla <a rel=”me” href=”http://example.com/autorzy/Sebastian”>Co piszczy w SEO</a>. “Me” wskazuje Google, że osoba przedstawiona na obydwu stronach: ttp://blog.seo-profi.pl/o-blogu/ oraz http://example.com/autorzy/Sebastian to jedna i ta sama osoba.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Google wprowadza tagi author oraz me

    10.0101

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii