14 lutego 2020
Search Console
nowe otwarcie

8 marca 2019 roku Google niespodziewanie zamknęło polskie Forum Pomocy dla Webmasterów. Napisałem wówczas

Zamknięcie Polskiego Forum Dla Webmasterów to dla mnie dobitny dowód na to, że Google dopięło swego –  odniosło sukces w walce ze spamem”. Czy to stwierdzenie jest właściwe pokażą nam kolejne miesiące oraz analiza zmian w algorytmie wdrażanych przez firmę

Minęło 11 miesięcy i … niespodziewanie 13 lutego została podjęta decyzja o jego reaktywacji.

Decyzja z jednej strony powinna ucieszyć osoby, które próbują samodzielnie zwiększyć widoczność swojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania – nie będą musieli odwiedzać anglojęzycznego Forum, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania. Z drugiej przypomnę, że razem z polskim forum zamknięto tureckie Forum dla Webmasterów – dla osób niewtajemniczonych nie ma tutaj żadnego związku, jednak w praktyce zarówno Polska, jak i Turcja (aby zapełnić “pudło” wspomnijmy jeszcze o Rosji), są w ścisłej czołówce krajów, które “próbują na każdym kroku obejść algorytm” działaniami kolidującymi (nazwijmy to łagodnie w ten sposób) tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów.

Miniony rok przyniósł nam kolejne update’y algorytmu, na podstawie których, obserwując różne strony – czy to Klientów, czy tych, którzy prosili o konsultację – zaryzykowałbym postawienie tezy, że to, co napisałem na początku wpisu (“Google dopięło swego (…) stało się faktycznie. Dlaczego zatem Google podjęło taką decyzję?

Rynek wyszukiwarek w Polsce jest zdominowany przez Google, co widać po analizie danych prezentowanych na stronie https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

Ostatnie 12 miesięcy (styczeń 2019 – styczeń 2020) to wahania udziału Google między 98,86%, a 97,85% – jak widać, trudno nawet mówić o przysłowiowym błędzie statystycznym, jeżeli chodzi o konkurencję (ma ona znacznie mniej niż 3% rynku)

Wyraźniej przedstawić to można na innym wykresie – dominacja Google jest bezdyskusyjna.

Co oznacza aktywacja Search Console Community

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Jakoś nie wierzę, aby zaistniała jakaś przesłanka w postaci “złamania systemu” przez kreatywnych Polaków :).

Przypomnę jednak, że jedną ze zmian w ciągu ostatnich miesięcy, jakie wprowadziło Google, było dodanie nowych atrybutów dla linków wychodzących, za pomocą których właściciele stron mogą oznaczać zarówno linki komercyjne, jak i te generowane przez użytkowników (zobacz wpis na ten temat). I tutaj doszukiwałbym się powodów reaktywacji forum, ponieważ dzięki lepszemu kontaktowi z webmasterami Google będzie mogło mieć szybki feedback, dotyczący wdrażanych poprawek w algorytmie. A może czeka nas dużo bardziej gorący rok, pod kątem zmian w systemie, niż 2019 i Google chce wiedzieć szybciej, “co w trawie piszczy”?

Na szczęście jedna kwestia się nie zmieniła – od zamknięcia Forum minął rok czasu i w tym okresie żadna z analizowanych przeze mnie domen nie zaprzeczyła stwierdzeniu, że jeżeli właściciel dba o swoją stronę i nie chodzi “na skróty”, to może się prędzej czy później cieszyć dużą widocznością swojej witryny w Google.

I to jest w tym wszystkim najlepsze :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Google reaktywuje po rocznej przerwie polskie Forum dla Webmasterów - pod nazwą Search Console Community

    4.0103

    OPINIE I KOMENTARZE

    Marcin 14 lutego 2020, 13:49

    Mimo wszystko wydaje mi się, że jakość SEO w Polsce i tak uległa poprawie w stosunku do tego co działo się np. w roku 2013. Tanie sztuczki z SWLami i generowanym tekstem z mieszarek nie mają większego sensu dla stron, które chcą powisieć w serpach dłużej niż kilka dni

    Sebastian Miśniakiewicz 14 lutego 2020, 14:18

    Dokładnie.
    Google też sobie radzi coraz lepiej z wyłapywaniem promowania strony przez systemy pośredniczące w sprzedaży powierzchni reklamowej (tzw. artykuły sponsorowane)
    Jest ich trochę w Polsce i jak widzę korzysta z nich sporo firm. Na razie miałem 2 przypadki skorelowanych spadków związanych z wykupywaniem w nich wspomnianych “artykułów sponsorowanych”. Potrzebuję jeszcze jednak paru przypadków, aby móc o tym napisać artykuł/rozwinąć jedne z już napisanych. Zbyt często bowiem w parze idzie spamszeptanka, linki z fake profili itp.
    Jedno jest pewne – coraz częściej widzę w topach strony, które mają znikomą, na tle konkurencji, ilość linków, co potwierdza to, co piszesz, Marcin, w swoim komentarzu :)

    Marcin 20 lutego 2020, 13:57

    Poruszyłeś tutaj ważną kwestię… od kilku lat prowadzę SEO dla kilku firm (jako dodatkowe projekty). Ich wspólnym mianownikiem jest tutaj śladowa ilość linków – oczywiście w stosunku do konkurencji. Oni mają ich dużo więcej, za to moi klienci mają topy na ‘konwertywne’ frazy :-)

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii