Optymalizacja stron

Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

x-default-hreflanfNa początku kwietnia Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu rozwiązania, dzięki któremu webmasterzy będą mogli w prosty sposób kierować osoby odwiedzające ich serwis na domyślną stronę.

Od teraz webmaster stosując odpowiednie zapisy może „pokazać” osobom odwiedzającym jego witrynę nie tylko wersję „skrojoną językowo na miarę”, stosując poniższe zapisy. Sprawa dotyczy m.in. stron w języku niemieckim, skierowanych na obywateli Niemiec, Austrii czy Szwajcarii czy też osób mówiących językiem angielskim, ale mieszkającym np. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych czy Australii.

<link href=”http://example.com/en-gb” rel=”alternate” hreflang=”en-gb” />
<link href=”http://example.com/en-us” rel=”alternate” hreflang=”en-us” />
<link href=”http://example.com/en-au” rel=”alternate” hreflang=”en-au” />
<link href=”http://example.com/” rel=”alternate” hreflang=”x-default” />

Warto zwrócić uwagę na ostatni fragment kodu, wyboldowany, który wyświetli się osobom wchodzącym na stronę z krajów innych niż GB, USA czy AU – trzy wcześniejsze zapisy zaś „kierować będą” użytkowników odpowiednio z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii na wersje strony dopasowaną pod nich językowo. I to właśnie ten atrybut o wartości x-default jest nowością.

Osoby zainteresowane zgłębieniem tematu zachęcam w imieniu Pierra Fara na subforum Forum Google – Internationalization sub-forum.

GD Star Rating
loading...
Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron, Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron, 5.8 out of 10 based on 4 ratings Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1333 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Colin 21 kwietnia 2013, 13:56

Atrybut hreflang w HTML-u i sitemapach jest obsługiwany od dawna, nowością jest tylko wartość x-default.

Sebastian Miśniakiewicz 21 kwietnia 2013, 15:58

Masz rację, nie za bardzo dobrze podkresliłem to w tekście, już poprawiam :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *