Optymalizacja stron

Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

2 komentarze

x-default-hreflanfNa początku kwietnia Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu rozwiązania, dzięki któremu webmasterzy będą mogli w prosty sposób kierować osoby odwiedzające ich serwis na domyślną stronę.

Od teraz webmaster stosując odpowiednie zapisy może „pokazać” osobom odwiedzającym jego witrynę nie tylko wersję „skrojoną językowo na miarę”, stosując poniższe zapisy. Sprawa dotyczy m.in. stron w języku niemieckim, skierowanych na obywateli Niemiec, Austrii czy Szwajcarii czy też osób mówiących językiem angielskim, ale mieszkającym np. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych czy Australii.

<link href=”http://example.com/en-gb” rel=”alternate” hreflang=”en-gb” />
<link href=”http://example.com/en-us” rel=”alternate” hreflang=”en-us” />
<link href=”http://example.com/en-au” rel=”alternate” hreflang=”en-au” />
<link href=”http://example.com/” rel=”alternate” hreflang=”x-default” />

Warto zwrócić uwagę na ostatni fragment kodu, wyboldowany, który wyświetli się osobom wchodzącym na stronę z krajów innych niż GB, USA czy AU – trzy wcześniejsze zapisy zaś „kierować będą” użytkowników odpowiednio z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii na wersje strony dopasowaną pod nich językowo. I to właśnie ten atrybut o wartości x-default jest nowością.

Osoby zainteresowane zgłębieniem tematu zachęcam w imieniu Pierra Fara na subforum Forum Google – Internationalization sub-forum.

GD Star Rating
loading...
Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron, Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron, 5.8 out of 10 based on 4 ratings Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Colin 21 kwietnia 2013, 13:56

Atrybut hreflang w HTML-u i sitemapach jest obsługiwany od dawna, nowością jest tylko wartość x-default.

Sebastian Miśniakiewicz 21 kwietnia 2013, 15:58

Masz rację, nie za bardzo dobrze podkresliłem to w tekście, już poprawiam :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Search Quality Rating Guidelines
Google „odkrywa karty” – publikuje Search Quality Guidelines

No i stało się - Google zdecydowało się po raz pierwszy upublicznić tzw. Search Quality Guidelines - czyli dokument, na...

Zamknij