SEO checklista

SEO checklistaDzisiejszym krótkim wpisem na blogu Google Kaspar przedstawił „SEO w pigułce” – tak nazwałem jednostronicowy poradnik, poniekąd słusznie nazwany ściągą dla początkujących webmasterom. Za jego pomocą Google chce umożliwić „wejście w świat SEO” osobom, dla których SEO to „wielka magia”. Poradnik pobierzecie tutaj. Do tej pory osoby początkujące mogły zacząć swoją „przygodę z SEO od lektury tzw. Google Starter Guide’a. Dzięki ściądze można uczynić, przed pierwszym krokiem, mały kroczek.

Już teraz są osoby, które mówią, że w ściądze nic nie ma :) Nie zgodzę się. Nawet ktoś, kto zna się na SEO, nie powinien tak powiedzieć. Powód zawiera sama końcówka

Pomyśl o swojej witrynie jak o wystawie sklepowej. Sklepu nie zostawia się bez opieki na 6 miesięcy, prawda? Dbaj o
to, by zawartość Twojej witryny była zawsze aktualna. Zacznij prowadzić bloga, ogłaszaj wprowadzenie nowych
produktów, wyprzedaże i promocje. Spróbuj przewidywać potrzeby klientów i staraj się oferować im to, czego
potrzebują.

Znam sporo osób, zajmujących się zawodowo SEO, dla których to, co znajduje się w cytacie się nie liczy….

Osoby, które myślą o wysokich pozycjach w Google w długim okresie czasu zachęcam do obowiązkowej lektury Google Starter Guide’a.

Oczywiście Ściąga i Starter to tylko „absolutne podstawy”. Jeżeli ktoś chce samodzielnie dbać o swoją stronę pod kątem zwiększania jej widoczności w Google powinien poświęcić na to sporo czasu – znajomość tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów, śledzenie wątków na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów czy lektura blogów poświęconych tematyce optymalizacji i pozycjonowania – zwłaszcza tych zagranicznych – powinna być na porządku dziennym.

Bardzo ciekawe linki znajdziemy na końcu ściągi:

  1. http://g.co/webmasteracademy – przyznam, że nie znałem tego adresu :). Dostępna pod nim lista kontrolna pozwala w uporządkowany sposób zapoznać się z Narzędziami dla Webmasterów, podstawowymi zasadami działania wyszukiwarki oraz pomóc lepiej zrozumieć zagadnienia związane z widocznością naszej strony w Google.
  2. Google Starter Guide GB – powyżej przedstawiłem wersję Startera w wersji polskiej. Osoby znające język angielski powinny zapoznać się z jego najnowszą wersją (język angielski).
  3. Narzędzia dla Webmasterów – podstawowe narzędzie pracy osoby, która dba o widoczność swojej witryny w Google.
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Cezary Lech 14 marca 2013, 21:30

Linki 2. i 3. w podsumowaniu są zle zapisane.

Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2013, 21:55

Fakt – jak widać WordPress nie radzi sobie z linkami w tych formatach – poprawiłem; dzieki za zwrócenie uwagi.

tomatis 14 marca 2013, 22:05

link 2 to najnowsza wersja starter guide ?

Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2013, 22:08

Nie ma nowszej – niż ta z 2010 :(

Leave reply to Cezary Lech anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii