Optymalizacja stron
2 marca 2013
Search Quality Rating Guidelines

Search Quality Rating GuidelinesNo i stało się – Google zdecydowało się po raz pierwszy upublicznić tzw. Search Quality Guidelines – czyli dokument, na podstawie którego tzw. raterzy oceniają strony pod kątem ich jakości (czytaj: zgodności ze Wskazówkami Google dla Webmasterów).

Warto zaznaczyć, że nie są to pracownicy Google, ale osoby zatrudniane z zewnątrz. Na SearchEngineLand swego czasu ukazał się wywiad z byłym search quality raterem. Można się z nim zapoznać tutaj.

Biorąc pod uwagę fakt, że dokument ten wyciekał nie raz w przeszłości jego oficjalne przedstawienie jest moim zdaniem jak najbardziej słuszne – tym bardziej, że coraz bardziej kładziony nacisk jest na jakość stron plus coraz lepiej Google potrafi wyłapać próby manipulacji w SERPach.

Czy publikacja coś zmieni? Zobaczymy. Moim zdaniem zmiana podejścia musi dokonać się w głowach webmasterów – osobiście w dokumencie nie widzę żadnych rewelacji. Może dlatego, że od dawna o tym piszę i „trąbię na lewo i prawo” :)

Dla tych, którzy są ciekawi dokumentu podaje linka – tutaj można go pobrać.

Miłej lektury :)

PS osoby, którym naprawdę zależy na jakości swojej strony powinny moim zdaniem lekturę zasad Google zacząć od Google Starter Guide’a. Dokument jest w języku polskim, jest to wersja z 2008 – stara, ale jednak w dalszym ciągu aktualna. Jeżeli ktoś chce zapoznać się z bardziej aktualną, angielską wersją – z 2010 roku.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

webmaster120 2 marca 2013, 14:55

W takiej postaci to mało mówi, jest gdzieś wersja PL, albo najważniejsze chociaż w wersji PL ?

Sebastian Miśniakiewicz 2 marca 2013, 14:56

Nie ma – może ktoś to przetłumaczy, ale moim zdaniem raczej nie…

webmaster120 2 marca 2013, 15:57

chociaż najważniejsze wypunktowanie by się przydało :)

Sebastian Miśniakiewicz 2 marca 2013, 18:22

Jak ktoś dba o stronę to nie znajdzie tam nic odkrywczego.
O wszystkim już dawno pisałem na blogu :) – podsumowania po raz drugi nie będe robił, musiałbym od razu tłumaczyć :)

webmaster120 2 marca 2013, 21:35

Po raz drugi nie trzeba, ale poproszę link do pierwszego…

Sebastian Miśniakiewicz 2 marca 2013, 21:59

Nie tak – aby zrozumieć, „co chce od nas Google” – trzeba poznać zasady, jakimi rządzi się wyszukiwarka. Zapoznać się ze Wskazówkami Google dla Webmasterów przede wszystkim.
A potem sledzić to, co się dzieje – a o czym pisze już od lat.
Dlatego linku się nie da podać, ponieważ nie jest to jeden link, ale de facto wiele róznych…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii