Wyszukiwarka Google
13 lutego 2016
Stop

Temat certyfikatów SEO nadawanych przez Google, jako potwierdzenie znajomości zagadnień z zakresu optymalizacji stron internetowych, pojawia się co jakiś czas już od wielu lat.

Niestety, ale najczęściej w sytuacjach, w których firmy/osoby posiadające certyfikaty innych usług Google – np. Adwords czy Analytics – wykorzystują fakt ich posiadania do wprowadzania w błąd osób szukających profesjonalnych usług SEO – o czym pisałem już w 2012 roku. Zamieszczając na swoich stronach z ofertą SEO informacji o tym, że są certyfikowanym partnerem Google sugerują, że posiadają certyfikat nadany im przez Google z zakresu SEO.

Dobrą informacją tutaj jest fakt, że tego typu naruszenie można zgłosić za pomocą odpowiedniego formularza. Można także poruszyć sporne sporne na blogu czy w innym miejscu w Sieci –  przynosi to często efekty.

Do tematu certyfikacji kilkakrotnie w przeszłości odnosiło się także i samo Google – niedawno Garry Illyes. W dalszym ciągu Google nie zdecydowało się jednak na zmianę swojego stanowiska – certyfikatów Google z zakresu SEO zatem nadal nie będzie.

Dlaczego Google jest przeciwne certyfikatom SEO

Garry uzasadnił to w następujący sposób:

Jeżeli Google zdecydowałoby się na wdrożenie programu certyfikującego firmy SEO to musiałoby je szkolić – a to wymagałoby zatrudnienia wielu osób, czyli pociągnęłoby za sobą konieczność „poproszenia” o pieniądze, a … „Search does not ask for anything” :)

Moje zdanie na temat certyfikatów SEO

Miałem mieszane uczucia słuchając wypowiedzi – i nie mogę za bardzo zgodzić się z Garry’m.

Po pierwsze – w odpowiedzi pojawia się temat kosztów. Moim zdaniem zmniejszanie ilości spamu w wyszukiwarce pociągnęłoby za sobą konieczność utrzymywania mniejszej ilości serwerów oraz zmniejszenia ilość zapytań generowanych przez np. programy do sprawdzania pozycji – co niesie za sobą wymierne oszczędności.

Po drugie – Co z misją firmy w zakresie dostarczania ludziom wartościowych treści? Google sporo mówi o tym, że dba o zadowolenie użytkowników, o propagowanie jakościowego SEO.  A tymczasem nadal są firmy, które chwaląc się na stronie z ofertą pozycjonowania swoimi certyfikatami Google z zakresu Adwords/Analytics to uważam, że wprowadzenie certyfikacji wyczyściłoby rynek z pewnej patologii. Nie może być tak, że duża firma SEO robi Klientowi Adwords, aby pokazać, że Klient ma ruch z organika – a jednocześnie ta sama firma szczyci się posiadaniem „certyfikatów Google”

GD Star Rating
loading...
Google nie wprowadzi certyfikatów dla agencji SEO. I dobrze., Google nie wprowadzi certyfikatów dla agencji SEO. I dobrze., 5.0 out of 10 based on 5 ratings Google nie wprowadzi certyfikatów dla agencji SEO. I dobrze.
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *