Wyszukiwarka Google

Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny

Brak komentarzy

Od kilku miesięcy jedna domena ma duży problem z widocznością po zmianie adresu z domeny A na domenę B – wczoraj coś mnie olśniło i … odkryłem coś ciekawego, co może wskazywać na duży problem w Google związany z indeksowaniem przekierowań po zmianie domeny serwisu.

Ale po kolei.

Klient posiadał serwis na domenie A. Po zmianie adresu z domeny A na domenę B wykonano przekierowania 301, upewniono się, że działają poprawnie i … czekaliśmy na efekty prac.

A te okazały się zadziwiające – mimo poprawnie wykonanych (już kilka miesięcy temu) przekierowań 301, Google nadal sobie nie potrafi poradzić sobie z „ogarnięciem tematu” – w wynikach wyszukiwania prezentowana jest głównie domena A, domena B jest w zdecydowanej mniejszości – a po ostatnim updacie można powiedzieć, że domena A niejako „wróciła” do wyników wyszukiwania.

Dodam, że domena jest zadbana, bardzo merytoryczna, bez kiepskich linków – czyli, można byłoby powiedzieć, w dzisiejszych czasach „cud-malina”.

Opis problemu

Obecny stan rzeczy

W SERPach znajdują się podstrony domeny A, które nie są zaindeksowane – co weryfikujemy w bardzo prosty sposób, badając „zaindeksowany” adres url domeny A w Search Console.

Wynik badania

Google informuje nas, że dany adres url nie jest w indeksie. (!) – no chwila, chwila, jak go nie ma, skoro widzę? :)

Cache

Sprawdzając kopię zaindeksowanej przez Google strony domeny A widzimy domenę B (czyli Google przekierowanie 301 widzi)

Dlaczego uważam, że Google ma duży problem?

Przeanalizujmy widoczność domeny A oraz domeny B w konkurencyjnej wyszukiwarce – Bingu.

(tylko) Bing prawdę Ci powie

Rezultaty

Bing

Komenda site dla domeny A zwraca ZERO wyników – ani jeden adres url domeny A nie jest zaindeksowany, co jest zgodne ze stanem faktycznym

Frazy lokalne – rankuje domena B, na pierwszych miejscach – czyli przekierowania zadziałały

Google

W tym samym czasie w wyszukiwarce Google zobaczymy 166 wyników

Frazy lokalne – rankuje domena A, domena B pojawia się sporadycznie

Google nie panuje nad sytuacją

Od kilku miesięcy Google sobie kompletnie nie radzi w kwestiach indeksacji. W mediach społecznościowych czytamy kolejne informacje odnośnie niedziałających funkcjonalności w obrębie Search Console – problemy z tagami kanonicznymi, wskazywanie innych nieistniejących problemów w obrębie stron, zgłaszanych przez internautów (potwierdzanych potem przez pracowników Google) – mam już żal Johna, który musi stawiać czoła temu problemowi.

A problem jest, i to duży – sam mam na swoim blogu „ciekawą sytuację” – odkąd już prawie dwa lata temu odszedłem na blogu od AMP, nadal dostaję powiadomienia o … błędnych implementacjach AMP

W realu sprawa ma się tak

Konkluzja

Przenoszenie dzisiaj strony na nową domenę to działanie dla tych, którzy lubią wysoki poziom adrenaliny; dopóki Google nie poprawi błędów lepiej tego nie robić … Jeżeli jednak już musisz, to po tym, jak posprawdzasz skuteczność przeniesienia w Google, zajrzyj do Binga – jak tam nie będzie problemów PLUS Twoim zdaniem zrobiłeś wszystko w porządku, nie pozostaje Ci nic innego, niż czekać….

I nie pytajcie:”Kiedy Google upora się z problemem?” – śledząc od miesięcy opisany tutaj problem na mediach społecznościowych, można było bowiem odpowiedzieć jedynie tak: „Nie mam zielonego pojęcia, bo … nawet w Google tego nie wiedzą” :)

GD Star Rating
loading...
Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny, Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny, 8.0 out of 10 based on 10 ratings Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny
autor 1402 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii