Optymalizacja stron

Google Instant – szukamy z podpowiedziami

No i mamy kolejne ułatwienie dla użytkowników Internetu ze strony Google. Dzisiaj debiutuje oficjalnie Google Instant – funkcjonalność (dostępna na razie dla wybranych przeglądarek na stronie google.com), która  prezentuje wyniki wyszukiwania już  w trakcie jego wpisywania do wyszukiwarki, od razu wyświetlając relewantne rezultaty. Według testów Google takie rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla użytkownika, ale i znaczna oszczędność czasu – zyskujemy od 2 do 5 sekund na wyszukiwaniu, co dla osób, które korzystają z wyszukiwarek bardzo często, może przełożyć się na znaczne oszczędności czasowe.

Jak to wpłynie na branżę SEO, zwłaszcza w kontekście wyszukiwania fraz z tzw. „długiego ogona”? Część ludzi z pewnością szybciej będzie kończyła wyszukiwanie – świadomie lub nieświadomie. To z kolei doprowadzi do sytuacji, gdzie … powoli możemy wrócić do popularności krótszych fraz i dalszym, po update’cie algorytmu Mayday, zmarginalizowaniu długiego ogona. Po prostu z podpowiedziami Google nie będzie sensu pozycjonować strony pod frazę 6=wyrazową – bo z każdym kolejnym wyrazem będzie malało prawdopodobieństwo, że użytkownik „dotrwa” do 6 słowa. Nie od dzisiaj jest wiadomo, że internauci to „leniwy naród”.

Google na pewno to przetestowało (zwłaszcza na rodzimym rynku) – zobaczymy, jak to się przyjmie w naszym kraju. Już za kilka tygodni będziemy mogli się o tym naocznie przekonać. Jedna rzecz jest pewna – jest to kolejna zmiana, która wpłynie na wzrost znaczenia serwisów o wysokiej jakości merytorycznej w SERPach.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *