9 września 2010
Optymalizacja stron

No i mamy kolejne ułatwienie dla użytkowników Internetu ze strony Google. Dzisiaj debiutuje oficjalnie Google Instant – funkcjonalność (dostępna na razie dla wybranych przeglądarek na stronie google.com), która  prezentuje wyniki wyszukiwania już  w trakcie jego wpisywania do wyszukiwarki, od razu wyświetlając relewantne rezultaty. Według testów Google takie rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla użytkownika, ale i znaczna oszczędność czasu – zyskujemy od 2 do 5 sekund na wyszukiwaniu, co dla osób, które korzystają z wyszukiwarek bardzo często, może przełożyć się na znaczne oszczędności czasowe.

Jak to wpłynie na branżę SEO, zwłaszcza w kontekście wyszukiwania fraz z tzw. “długiego ogona”? Część ludzi z pewnością szybciej będzie kończyła wyszukiwanie – świadomie lub nieświadomie. To z kolei doprowadzi do sytuacji, gdzie … powoli możemy wrócić do popularności krótszych fraz i dalszym, po update’cie algorytmu Mayday, zmarginalizowaniu długiego ogona. Po prostu z podpowiedziami Google nie będzie sensu pozycjonować strony pod frazę 6=wyrazową – bo z każdym kolejnym wyrazem będzie malało prawdopodobieństwo, że użytkownik “dotrwa” do 6 słowa. Nie od dzisiaj jest wiadomo, że internauci to “leniwy naród”.

Google na pewno to przetestowało (zwłaszcza na rodzimym rynku) – zobaczymy, jak to się przyjmie w naszym kraju. Już za kilka tygodni będziemy mogli się o tym naocznie przekonać. Jedna rzecz jest pewna – jest to kolejna zmiana, która wpłynie na wzrost znaczenia serwisów o wysokiej jakości merytorycznej w SERPach.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii