Wyszukiwarka Google

Google indeksuje stronę, której nie ma w serwisie

Brak komentarzy

Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w „pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić?
Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów.
W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często „oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji Google, a tymczasem … sami robimy sobie „na złość”, wrzucając błędne adresy np. na aukcje internetowe. Jak wiadomo Google zaindeksuje strony m.in. w sytuacji, gdy prowadzą do niej linki z innych, zewnętrznych serwisów. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wyłączenie w robots.txt albo w meta tagu dostępu robota Google do takiej strony minie się z celem w sytuacji, gdy ktoś umieści „gdzieś w Internecie” do niej link – do (już nie istniejącej) strony.
Inna możliwość wystąpienia opisanej w temacie sytuacji związana jest z … błędami w strukturze serwisu. Możemy być w trakcie zmian, które polegają też na zmianie adresów url. W praktyce oznacza to, że zmienia się nam struktura serwisu i aby poinformować Google o zaistniałych zmianach musimy wgrać nową mapę do Narzędzi oraz ustawić odpowiednie przekierowania 301 (aby serwis był widoczny w innych wyszukiwarkach plus aby przyspieszyć indeksację nowej struktury serwisu przez Google).
Niekiedy jednak, zwłaszcza przy dużych, rozbudowanych serwisach, może zdarzyć się, że coś zepsujemy w .htaccessie i niektóre adresy nie zostaną przekierowane lub też Google nie zaindeksuje nam wszystkich stron z sitemapy. W takiej sytuacji dobrze jest ustawić przekierowanie 301 z nieistniejącego adresu na stronę główną domenę.
Na koniec warto wspomnieć, że każda, zwłaszcza gruntowna zmiana struktury adresów może spowodować okresowe fluktuacje lub nawet spadek serwisu w SERPach (czy wręcz z nich „wylecenie”). Jednak w średnim i długim okresie czasu witryna, jeżeli jest wartościowa, powinna odbudować swoją pozycję sprzed wejścia zmian w życie.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Update algorytmu Google – tym razem na celowniki „generatory treści” – koniec ery mieszarek?

Rok 2011 ma być kolejnym, po 2010, rokiem dużych zmian w SERPach - według zapowiedzi Google. Zwiększenie obsady w dziale...

Zamknij