Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w “pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić?
Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów.
W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często “oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji Google, a tymczasem … sami robimy sobie “na złość”, wrzucając błędne adresy np. na aukcje internetowe. Jak wiadomo Google zaindeksuje strony m.in. w sytuacji, gdy prowadzą do niej linki z innych, zewnętrznych serwisów. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wyłączenie w robots.txt albo w meta tagu dostępu robota Google do takiej strony minie się z celem w sytuacji, gdy ktoś umieści “gdzieś w Internecie” do niej link – do (już nie istniejącej) strony.
Inna możliwość wystąpienia opisanej w temacie sytuacji związana jest z … błędami w strukturze serwisu. Możemy być w trakcie zmian, które polegają też na zmianie adresów url. W praktyce oznacza to, że zmienia się nam struktura serwisu i aby poinformować Google o zaistniałych zmianach musimy wgrać nową mapę do Narzędzi oraz ustawić odpowiednie przekierowania 301 (aby serwis był widoczny w innych wyszukiwarkach plus aby przyspieszyć indeksację nowej struktury serwisu przez Google).
Niekiedy jednak, zwłaszcza przy dużych, rozbudowanych serwisach, może zdarzyć się, że coś zepsujemy w .htaccessie i niektóre adresy nie zostaną przekierowane lub też Google nie zaindeksuje nam wszystkich stron z sitemapy. W takiej sytuacji dobrze jest ustawić przekierowanie 301 z nieistniejącego adresu na stronę główną domenę.
Na koniec warto wspomnieć, że każda, zwłaszcza gruntowna zmiana struktury adresów może spowodować okresowe fluktuacje lub nawet spadek serwisu w SERPach (czy wręcz z nich “wylecenie”). Jednak w średnim i długim okresie czasu witryna, jeżeli jest wartościowa, powinna odbudować swoją pozycję sprzed wejścia zmian w życie.
"Ciasteczka" ( z ang. cookies) to pliki tekstowe, które pochodzą ze strony internetowej; są one zapamiętywane przez przeglądarkę internetową użytkownika serwisu. Cookies zawierają najczęściej adres strony internetowej, czas przechowywania na urządzeniu użytkownika oraz własny unikatowy identyfikator.
Cookies używane są w celu optymalizacji korzystania ze stron internetowych oraz w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Daje to możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości Witryny.
Przeglądarki internetowe domyślnie akceptują pliki cookies. W każdej chwili można wyłączyć w przeglądarce ich akceptację, jednak efektem takiej zmiany mogą być utrudnienia związane z obsługą usług świadczonych za pośrednictwem strony internetowej. Poniżej przedstawione są linki do opisanych przez producentów przeglądarek sposobów blokowania plików cookies:
- w przeglądarce Chrome
- w przeglądarce Firefox
- w przeglądarce Internet Explorer
- w przeglądarce Opera
- w przeglądarce Safari
W razie pytań lub problemów z obsługą plików cookies prosimy o kontakt z administratorem serwisu pod adresem: admin@blog.seo-profi.pl