Wyszukiwarka Google

Google indeksuje stronę, której nie ma w serwisie

Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w „pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić?
Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów.
W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często „oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji Google, a tymczasem … sami robimy sobie „na złość”, wrzucając błędne adresy np. na aukcje internetowe. Jak wiadomo Google zaindeksuje strony m.in. w sytuacji, gdy prowadzą do niej linki z innych, zewnętrznych serwisów. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wyłączenie w robots.txt albo w meta tagu dostępu robota Google do takiej strony minie się z celem w sytuacji, gdy ktoś umieści „gdzieś w Internecie” do niej link – do (już nie istniejącej) strony.
Inna możliwość wystąpienia opisanej w temacie sytuacji związana jest z … błędami w strukturze serwisu. Możemy być w trakcie zmian, które polegają też na zmianie adresów url. W praktyce oznacza to, że zmienia się nam struktura serwisu i aby poinformować Google o zaistniałych zmianach musimy wgrać nową mapę do Narzędzi oraz ustawić odpowiednie przekierowania 301 (aby serwis był widoczny w innych wyszukiwarkach plus aby przyspieszyć indeksację nowej struktury serwisu przez Google).
Niekiedy jednak, zwłaszcza przy dużych, rozbudowanych serwisach, może zdarzyć się, że coś zepsujemy w .htaccessie i niektóre adresy nie zostaną przekierowane lub też Google nie zaindeksuje nam wszystkich stron z sitemapy. W takiej sytuacji dobrze jest ustawić przekierowanie 301 z nieistniejącego adresu na stronę główną domenę.
Na koniec warto wspomnieć, że każda, zwłaszcza gruntowna zmiana struktury adresów może spowodować okresowe fluktuacje lub nawet spadek serwisu w SERPach (czy wręcz z nich „wylecenie”). Jednak w średnim i długim okresie czasu witryna, jeżeli jest wartościowa, powinna odbudować swoją pozycję sprzed wejścia zmian w życie.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *