1 lutego 2011
Wyszukiwarka Google

Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w “pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić?
Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów.
W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często “oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji Google, a tymczasem … sami robimy sobie “na złość”, wrzucając błędne adresy np. na aukcje internetowe. Jak wiadomo Google zaindeksuje strony m.in. w sytuacji, gdy prowadzą do niej linki z innych, zewnętrznych serwisów. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wyłączenie w robots.txt albo w meta tagu dostępu robota Google do takiej strony minie się z celem w sytuacji, gdy ktoś umieści “gdzieś w Internecie” do niej link – do (już nie istniejącej) strony.
Inna możliwość wystąpienia opisanej w temacie sytuacji związana jest z … błędami w strukturze serwisu. Możemy być w trakcie zmian, które polegają też na zmianie adresów url. W praktyce oznacza to, że zmienia się nam struktura serwisu i aby poinformować Google o zaistniałych zmianach musimy wgrać nową mapę do Narzędzi oraz ustawić odpowiednie przekierowania 301 (aby serwis był widoczny w innych wyszukiwarkach plus aby przyspieszyć indeksację nowej struktury serwisu przez Google).
Niekiedy jednak, zwłaszcza przy dużych, rozbudowanych serwisach, może zdarzyć się, że coś zepsujemy w .htaccessie i niektóre adresy nie zostaną przekierowane lub też Google nie zaindeksuje nam wszystkich stron z sitemapy. W takiej sytuacji dobrze jest ustawić przekierowanie 301 z nieistniejącego adresu na stronę główną domenę.
Na koniec warto wspomnieć, że każda, zwłaszcza gruntowna zmiana struktury adresów może spowodować okresowe fluktuacje lub nawet spadek serwisu w SERPach (czy wręcz z nich “wylecenie”). Jednak w średnim i długim okresie czasu witryna, jeżeli jest wartościowa, powinna odbudować swoją pozycję sprzed wejścia zmian w życie.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii