Wyszukiwarka Google

Google+ – chwilowa zadyszka?

Jak pisze Barry Schwarz na swoim blogu można zauważyć ostatnio pewien spadek dynamiki wejść z Google+ na strony webmasterów. Nie tylko u niego – na Webmaster World można poczytać wątek, w którym użytkownicy obserwują taką samą tendencję – czyżby, po chwilowym „szale” zaczynamy traktować Google+ „normalnie”?

Osobiście nie używam często Google+ z prostej przyczyny – brak czasu i … brak przekonania, co do, przynajmniej w mojej branży, inwestowania godzin w dodatkowy kanał komunikacji z użytkownikami. Tak, jak Facebook uważam za „czasopożeracza”, tak i podobnie traktuję Google+.  Może się mylę, jednak moim zdaniem serwisy społecznościowe są trochę sztucznie napędzane przez firmy, które na nich bazują. Nie wyobrażam sobie życia wielu właścicieli małych firm, którzy spędzają na Facebooku czy Google+ po kilka godzin dziennie. Przydatne informacje znajdujemy w sieci – i to jest przyszłość. Wszyscy pamiętają zachwyt Naszą Klasą – wprawdzie Facebook i Google+ to inne media, jednak idea jest taka sama – mamy spędzać na nich dużo czasu. Ja pytam – a co z innymi stronami/serwisami? Gdzie znaleźć na to „wolną chwilę”?

Czas pokaże, jaka będzie tendencja. U siebie nie mogę potwierdzić spadku wejść z Google+ z prostej – na chwilę obecną zbyt mało mam tam wpisów, aby móc mówić o reprezentatywnej próbce badanych :). Bazując jednak na logice (a zawsze mówię, że Google jest logiczne „aż do bólu”), która znajduje odzwierciedlenie z obserwacjami, jakie poczynił Barry uważam, że trochę zachłysnęliśmy się Google+ i teraz przyjdzie chwila prawdy, która pokaże, na ile Google jest w stanie zagospodarować rynek – i czy odbędzie się to kosztem Facebooka, czy też zostanie wykreowana całkiem nowa grupa użytkowników.

A Ty jaką widzisz przyszłość dla mediów społecznościowych? Zachęcam przy okazji do wzięcia udziału w sondzie.

GD Star Rating
loading...
Google+ - chwilowa zadyszka?, Google+ - chwilowa zadyszka?, 10.0 out of 10 based on 1 rating Google+ - chwilowa zadyszka?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Matsuei 3 sierpnia 2011, 10:20

slaba ta sonda, nie moge nic wybrac bo brakuje mi opcji 6. uzywam poniewaz chce zobaczyc co sie dzieje u znajomych. ;]

Seo-Profi 3 sierpnia 2011, 10:21

Już dodaję :)

oO 6 sierpnia 2011, 18:02

7. Używam w celach szpiegowskich

Seo-Profi 6 sierpnia 2011, 18:05

Mógłbyś rozwinąć? :) Sprawdzasz np. co porabia konkurencja?

Lech Krupa 7 sierpnia 2011, 20:56

Postanowiłem sprawdzić co powiedzą narzędzia Google o tej sytuacji.

Jak wiadomo spora część użytkowników wpisuje adres stron, na które pragną wejść do wyszukiwarki zamiast do paska adresowego przeglądarki.

Użytkownicy Google Analytics i innych narzędzi statystycznych na pewno spotykają w raportach wejścia na stronę, gdzie słowem kluczowym użytym w wyszukiwarce jest nazwa domeny ich strony.

Postanowiłem wykorzystać to zjawisko i porównać trendy (nie ilości) dla zapytań domenowych plus.google.com i facebook.com

Obydwa wykresy obrazują zmiany w ilości zapytań na przestrzeni ostatnich 90 dni.

Wykres 1 zapytanie „plus.google.com”:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/6ENs6hWhFoDMYhLjVBCIyQ?feat=directlink

wykres 2 zapytanie „facebook.com”:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/zxqdjfGBL4Fz4Fr1RxBwSg?feat=directlink

Seo-Profi 7 sierpnia 2011, 21:02

Czyli spadek jest…. – no cóż, zobaczymy, jak to się będzie dalej rozkręcać.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *