Search Console

Google będzie częściej kontaktować się z Webmasterami. To już widać.

Podczas ubiegłorocznego spotkania Najlepszych Współtwórców w Google, o którym pisałem na swoim blogu, padła zapowiedź zwiększenia nacisku na komunikację z webmasterami. Jak wtedy napisałem

Na TC Summit zapowiedziano kilka ważnych nowości, z których za najważniejszą uważam fakt, że Google bardziej zintensyfikuje kontakty z webmasterami, za co m.in. będzie odpowiadała rozbudowana sieć komunikatów systemowych, generowanych w Narzędziach Google dla Webmasterów, związanych z dokładniejszym, niż do tej pory, informowaniem właścicieli stron o przyczynach nałożenia filtru/bana.

No i co?

No i Google dotrzymało słowa. Co chwilę mają miejsce hangout’y, pracownicy Google częściej i … bardziej konkretniej wypowiadają się na Google+. A wywiady z pracownikami Google powoli przestają być „rodzynkami” – teraz każdy, kto ma na to czas i ochotę może wejść w interakcję z Kasparem Szymańskim (Guglarzem) i zadać mu pytanie przez Google+ – lub wejść w polemikę – na G+ czy Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Dzisiejszy artykuł Barry’ego Schwarza pokazuje, że większą aktywność firmy w zakresie kontaktów z webmasterami widać także i w statystykach. Poniższy wykres pokazuje ilość wysłanych informacji do właścicieli stron za pośrednictwem Narzędzi Google dla Webmasterów.

 

 

Jak zmieniała się komunikacja Google z webmasterami

 

 

To, co mnie uderza w tym wykresie, to dwie kwestie. Pierwsza – śladowa wręcz komunikacja do 2009 roku. Oraz druga – kolosalny jej wzrost w pierwszych dwóch miesiącach tego roku!

Jak oceniasz zmiany w tym zakresie? Czy za ilością idzie też i jakość kontaktów? Czy uzyskiwany feedback jest bardziej konkretny i pomocny z punktu widzenia nie tylko webmastera, ale i „zwykłego” właściciela strony? Zachęcam do dyskusji ;)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

shpyo 6 marca 2012, 21:33

Podobną informację pisał mi Kaspar na G+, ale ciężko mi w to uwierzyć :P

Seo-Profi 6 marca 2012, 22:42

No nie mów, shpyo, przecież to są fakty :) Zobacz, ile HO robią Googlersi. Bceuropa i Moher też już robili – kto chciał to skorzystał. Ja tam widzę zmiany – i dobrze, o to chodzi!

Przemek Sztal 7 marca 2012, 12:49

Globalnie w Google dzieje się bardzo dużo.
A w Narzędziach dla webmasterów nie zauważyłem ruchu. Ale to chyba dobrze, nie chciałbym nagle dostać X wiadomości o problemach z witrynami :-)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *