Search Console
6 marca 2012

Podczas ubiegłorocznego spotkania Najlepszych Współtwórców w Google, o którym pisałem na swoim blogu, padła zapowiedź zwiększenia nacisku na komunikację z webmasterami. Jak wtedy napisałem

Na TC Summit zapowiedziano kilka ważnych nowości, z których za najważniejszą uważam fakt, że Google bardziej zintensyfikuje kontakty z webmasterami, za co m.in. będzie odpowiadała rozbudowana sieć komunikatów systemowych, generowanych w Narzędziach Google dla Webmasterów, związanych z dokładniejszym, niż do tej pory, informowaniem właścicieli stron o przyczynach nałożenia filtru/bana.

No i co?

No i Google dotrzymało słowa. Co chwilę mają miejsce hangout’y, pracownicy Google częściej i … bardziej konkretniej wypowiadają się na Google+. A wywiady z pracownikami Google powoli przestają być „rodzynkami” – teraz każdy, kto ma na to czas i ochotę może wejść w interakcję z Kasparem Szymańskim (Guglarzem) i zadać mu pytanie przez Google+ – lub wejść w polemikę – na G+ czy Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Dzisiejszy artykuł Barry’ego Schwarza pokazuje, że większą aktywność firmy w zakresie kontaktów z webmasterami widać także i w statystykach. Poniższy wykres pokazuje ilość wysłanych informacji do właścicieli stron za pośrednictwem Narzędzi Google dla Webmasterów.

 

 

Jak zmieniała się komunikacja Google z webmasterami

 

 

To, co mnie uderza w tym wykresie, to dwie kwestie. Pierwsza – śladowa wręcz komunikacja do 2009 roku. Oraz druga – kolosalny jej wzrost w pierwszych dwóch miesiącach tego roku!

Jak oceniasz zmiany w tym zakresie? Czy za ilością idzie też i jakość kontaktów? Czy uzyskiwany feedback jest bardziej konkretny i pomocny z punktu widzenia nie tylko webmastera, ale i „zwykłego” właściciela strony? Zachęcam do dyskusji ;)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

shpyo 6 marca 2012, 21:33

Podobną informację pisał mi Kaspar na G+, ale ciężko mi w to uwierzyć :P

Seo-Profi 6 marca 2012, 22:42

No nie mów, shpyo, przecież to są fakty :) Zobacz, ile HO robią Googlersi. Bceuropa i Moher też już robili – kto chciał to skorzystał. Ja tam widzę zmiany – i dobrze, o to chodzi!

Przemek Sztal 7 marca 2012, 12:49

Globalnie w Google dzieje się bardzo dużo.
A w Narzędziach dla webmasterów nie zauważyłem ruchu. Ale to chyba dobrze, nie chciałbym nagle dostać X wiadomości o problemach z witrynami :-)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii