Optymalizacja stron

Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights

1 Komentarz

Szybkość wczytywania się strony to od pewnego czasu jeden z czynników rankingowych Google. Ale nie tylko tutaj o ranking chodzi – szybko działająca strona na duży wpływ na to, czy osoba odwiedzająca serwis będzie z niego zadowolona – co w przypadku strony firmowej przełoży się na pozyskanie Klienta, a strony hobbystycznej – wiernego czytelnika.

Mimo, że szybkość ładowania strony nie jest jeszcze kluczowym elementem algorytmu to jednak Google zachęca do tego, aby strony były coraz szybsze, oferując do diagnostyki własne narzędzie online.

Jak to jednak często bywa za słowami nie zawsze idą czyny – bardzo często reklamy emitowane w sieci Google AdExchange wymagają sporej optymalizacji (czerwone ramki);  nie są to jakieś małe procenty – wartości przekraczają w każdym przypadku 35%:

Dla porównania w zielonym polu wyróżniłem informację, o ile można zmniejszyć grafikę znajdującą się we wpisie. ; mimo, że grafik na analizowanej stronie jest ponad 20 to tylko tylko w  przypadku jednej z nich Google zasugerowało zmniejszenie wagi obrazka o cząstkę kilobajta :)

Dodam, że reklam na stronie emitowanych jest 9, zatem aż 33% z nich jest niezoptymalizowane.

Szybkość wczytywania strony a PageSpeed Insight

Często słyszę opinie, że należy dążyć do tego, aby wskaźniki uzyskiwane w narzędziu Google były jak najbardziej zbliżone do 100/100.  Niestety, ale nierzadko – stosując się do uwag, jakie otrzymujemy od Google – przesadną optymalizacją można ZWOLNIĆ (a nie przyspieszyć ) swoją stronę. 

Warto dlatego pamiętać, że podobnie jak przy promowaniu witryny, także i przy jej optymalizacji pod kątem szybkości należy zachować rozsądek i umiar :)

GD Star Rating
loading...
Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights, Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights, 10.0 out of 10 based on 1 rating Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights
autor 1378 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Marcin 15 stycznia 2018, 10:28

Nie spodziewałem się aż tak wysokiego wyniku procentowego na poziomie ponad 30%. Zakładałem, że będzie to maksymalnie z 10%
Interesujący artykuł

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Jak sprawdzić pozycjonowanie strony

Pytanie "Jak sprawdzić pozycjonowanie strony" (czyli inaczej mówiąc :Jak sprawdzić, co firma robi z moją stroną") jest mi stosunkowo często...

Zamknij