Optymalizacja stron

Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights

Szybkość wczytywania się strony to od pewnego czasu jeden z czynników rankingowych Google. Ale nie tylko tutaj o ranking chodzi – szybko działająca strona na duży wpływ na to, czy osoba odwiedzająca serwis będzie z niego zadowolona – co w przypadku strony firmowej przełoży się na pozyskanie Klienta, a strony hobbystycznej – wiernego czytelnika.

Mimo, że szybkość ładowania strony nie jest jeszcze kluczowym elementem algorytmu to jednak Google zachęca do tego, aby strony były coraz szybsze, oferując do diagnostyki własne narzędzie online.

Jak to jednak często bywa za słowami nie zawsze idą czyny – bardzo często reklamy emitowane w sieci Google AdExchange wymagają sporej optymalizacji (czerwone ramki);  nie są to jakieś małe procenty – wartości przekraczają w każdym przypadku 35%:

Dla porównania w zielonym polu wyróżniłem informację, o ile można zmniejszyć grafikę znajdującą się we wpisie. ; mimo, że grafik na analizowanej stronie jest ponad 20 to tylko tylko w  przypadku jednej z nich Google zasugerowało zmniejszenie wagi obrazka o cząstkę kilobajta :)

Dodam, że reklam na stronie emitowanych jest 9, zatem aż 33% z nich jest niezoptymalizowane.

Szybkość wczytywania strony a PageSpeed Insight

Często słyszę opinie, że należy dążyć do tego, aby wskaźniki uzyskiwane w narzędziu Google były jak najbardziej zbliżone do 100/100.  Niestety, ale nierzadko – stosując się do uwag, jakie otrzymujemy od Google – przesadną optymalizacją można ZWOLNIĆ (a nie przyspieszyć ) swoją stronę. 

Warto dlatego pamiętać, że podobnie jak przy promowaniu witryny, także i przy jej optymalizacji pod kątem szybkości należy zachować rozsądek i umiar :)

GD Star Rating
loading...
Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights, Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights, 10.0 out of 10 based on 1 rating Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1346 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marcin 15 stycznia 2018, 10:28

Nie spodziewałem się aż tak wysokiego wyniku procentowego na poziomie ponad 30%. Zakładałem, że będzie to maksymalnie z 10%
Interesujący artykuł

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *