30 grudnia 2011
Wyszukiwarka Google

Jakiś czas temu czytałem ciekawy wątek na Google Webmaster Help. Dotyczył on wpływu frazy w nazwie domeny a dokładnie jej wpływu na późniejsze pozycje strony w SERPach. Domena – stocktips.com, fraza: stock tips. Nowy właściciel “żalił się”, że mimo wykonania pewnej pracy domena nie zajmuje dobrych pozycji w SERPach.

Odpowiedzi udzielił sam JohnMu, obalając mit, że fraza w domenie zapewnia automatycznie wysokie pozycje w Google:

1) Buying the site made it appear as if it is a new site.

2) Buying an established site and running similar content on it in the future does help you get a jump start.

3) Exact match domains does not equal rankings for that keyword phrase.

czyli

1) Gdy kupujemy stronę pojawia się ona w Google jako nowa witryna – czyli strona w domyśle otrzymuje FSB

2) Kupując zadbaną domenę, a następnie umieszczając na niej podobne treści (czyli zgodne z tematyką “starej strony”) możemy liczyć na niezłe pozycje w Google – ale na początek (warto zwrócić uwagę na sformułowanie użyte przez JohnaMu: jump start – nie pisze, że wyższa pozycja zostanie otrzymana “na zawsze”.

3) Fraza w domenie nie da ‘sama z siebie” wysokiej pozycji – ale w pewien sposób na pewno pomoże.

Temat może nie jest nowy, ale często widzę wątki na Forum Google czy pytania w komentarzach do wpisów na różnych blogach SEO – dlatego uznałem, że warto napisać wpis na ten temat. Tym bardziej, że wypowiedział się na ten temat JohnMu.

Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na punkt 2) i związany z tym proceder przechwytywania domen – gdzie potem często stawia się na takich domenach totalnie inne w tematyce serwisy, licząc, że nowa strona będzie automatycznie wysoko Google – ponieważ  stara była…

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Fraza w domenie - jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?

    8.0101

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii