Wyszukiwarka Google

Fraza w domenie – jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?

Jakiś czas temu czytałem ciekawy wątek na Google Webmaster Help. Dotyczył on wpływu frazy w nazwie domeny a dokładnie jej wpływu na późniejsze pozycje strony w SERPach. Domena – stocktips.com, fraza: stock tips. Nowy właściciel „żalił się”, że mimo wykonania pewnej pracy domena nie zajmuje dobrych pozycji w SERPach.

Odpowiedzi udzielił sam JohnMu, obalając mit, że fraza w domenie zapewnia automatycznie wysokie pozycje w Google:

1) Buying the site made it appear as if it is a new site.

2) Buying an established site and running similar content on it in the future does help you get a jump start.

3) Exact match domains does not equal rankings for that keyword phrase.

czyli

1) Gdy kupujemy stronę pojawia się ona w Google jako nowa witryna – czyli strona w domyśle otrzymuje FSB

2) Kupując zadbaną domenę, a następnie umieszczając na niej podobne treści (czyli zgodne z tematyką „starej strony”) możemy liczyć na niezłe pozycje w Google – ale na początek (warto zwrócić uwagę na sformułowanie użyte przez JohnaMu: jump start – nie pisze, że wyższa pozycja zostanie otrzymana „na zawsze”.

3) Fraza w domenie nie da ‚sama z siebie” wysokiej pozycji – ale w pewien sposób na pewno pomoże.

Temat może nie jest nowy, ale często widzę wątki na Forum Google czy pytania w komentarzach do wpisów na różnych blogach SEO – dlatego uznałem, że warto napisać wpis na ten temat. Tym bardziej, że wypowiedział się na ten temat JohnMu.

Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na punkt 2) i związany z tym proceder przechwytywania domen – gdzie potem często stawia się na takich domenach totalnie inne w tematyce serwisy, licząc, że nowa strona będzie automatycznie wysoko Google – ponieważ  stara była…

GD Star Rating
loading...
Fraza w domenie - jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?, Fraza w domenie - jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?, 8.0 out of 10 based on 1 rating Fraza w domenie - jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *