Wyszukiwarka Google
30 grudnia 2011

Jakiś czas temu czytałem ciekawy wątek na Google Webmaster Help. Dotyczył on wpływu frazy w nazwie domeny a dokładnie jej wpływu na późniejsze pozycje strony w SERPach. Domena – stocktips.com, fraza: stock tips. Nowy właściciel „żalił się”, że mimo wykonania pewnej pracy domena nie zajmuje dobrych pozycji w SERPach.

Odpowiedzi udzielił sam JohnMu, obalając mit, że fraza w domenie zapewnia automatycznie wysokie pozycje w Google:

1) Buying the site made it appear as if it is a new site.

2) Buying an established site and running similar content on it in the future does help you get a jump start.

3) Exact match domains does not equal rankings for that keyword phrase.

czyli

1) Gdy kupujemy stronę pojawia się ona w Google jako nowa witryna – czyli strona w domyśle otrzymuje FSB

2) Kupując zadbaną domenę, a następnie umieszczając na niej podobne treści (czyli zgodne z tematyką „starej strony”) możemy liczyć na niezłe pozycje w Google – ale na początek (warto zwrócić uwagę na sformułowanie użyte przez JohnaMu: jump start – nie pisze, że wyższa pozycja zostanie otrzymana „na zawsze”.

3) Fraza w domenie nie da ‚sama z siebie” wysokiej pozycji – ale w pewien sposób na pewno pomoże.

Temat może nie jest nowy, ale często widzę wątki na Forum Google czy pytania w komentarzach do wpisów na różnych blogach SEO – dlatego uznałem, że warto napisać wpis na ten temat. Tym bardziej, że wypowiedział się na ten temat JohnMu.

Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na punkt 2) i związany z tym proceder przechwytywania domen – gdzie potem często stawia się na takich domenach totalnie inne w tematyce serwisy, licząc, że nowa strona będzie automatycznie wysoko Google – ponieważ  stara była…

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii