filtr Google

Filtr to kara nałożona na stronę przez algorytm Google za złamanie tzw. Wskazówek Google dla WebmasterówKara może być wynikiem np. upychania na stronie słów kluczowych – w treści, w title, ukrywania treści – display:none, tekst na stronie w kolorze tła itp.

W wyniku nałożonej na stronę kary znika ona z wyników wyszukiwania na daną frazę/zestaw fraz – i tym się różni filtr od bana, gdzie witryna całkowicie jest nie do znalezienia w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Są dwa rodzaje filtrów.

  • ręczne – nakładane, jak sama nazwa wskazuje, „ręcznie” – przez pracowników tzw. Search Quality Team, działu Google odpowiedzialnego za jakość wyników wyszukiwania.
  • algorytmiczne – który nakłada „sam algorytm”.

Różnica jest też znacząca między nimi jeżeli chodzi o usunięcie kary:

  • aby wyjść z filtra algorytmicznego wystarczy poprawić to, co „zepsuliśmy” – i poczekać na odwiedziny naszej strony przez Googlebota.
  • aby wyjść z filtra ręcznego należy usunąć przyczynę kary, a następnie napisać tzw. prośbę o ponowne rozpatrzenie. Jest to niezbędne – filtr ręczny nakładany jest często na okres nawet i dwóch lat, a wiele z nich jest automatycznie przedłużana. Brak prośby może na zawsze zepchnąć stronę w wynikach wyszukiwania.

Wyprowadzenie strony z filtra praktycznie zawsze wymaga dużego nakładu pracy i doświadczenia, co wynika ze specyfiki danego problemu.

Potrzebujesz pomocy w zdjęciu filtra z Twojej strony?

Tak, proszę o kontakt >

GD Star Rating
loading...
Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

5.5102

GD Star Rating
loading...