Wyszukiwarka Google

Google używa linków z Facebooka i Twittera przy tworzeniu rankingu

Odpowiedź brzmi – TAK. Google używa linków z Facebooka i Twittera w procesie tworzenia wyników wyszukiwania.

Jeszcze w maju 2010 roku Googl nie brały ich pod uwagę, ale … wszystko się zmienia, więc i Google zmieniło swoje podejście w tym zakresie.

To, co jest jednak bardzo ważne tutaj to fakt, że Google stara się jednak także coraz bardziej brać pod uwagę też wiarygodność stron, na których znajdują się te linki – i automatycznie ich autorów. Podobnie jak w przypadku „zwykłych linków”, także i w przypadku Facebooka i Twittera większą wartość mają linki pochodzące ze stron z większą reputacją – co nie oznacza, że ludzie nie zaczną teraz „kupować” znajomych – niedawno jeden z największych serwisów o SEO w Polsce z dnia na dzień pozyskał 1000 fanów na Facebooku. No cóż – nie jest to zabronione :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *