13 czerwca 2011 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Wyszukiwarka Google

Dzisiaj po raz kolejny trafiłem na świetną prezentację autorstwa Rand’a Fishkin’a i … aż wstyd, że do tej pory nie wspomniałem o niej na swoim blogu.

Wspomniana prezentacja w bardzo przystępny, a jednocześnie dokładny sposób przedstawia nam historię zmian, jakie zachodziły w algorytmie Google. Osoby, które długo siedzą w branży (i jeszcze nie widziały tej prezentacji) z pewnym “rozrzewnieniem” na pewno przypomną sobie, jak to kiedyś keywords bardzo się liczył, zaś aby odnieść sukces w SERPach wystarczy tylko dodać stronę do 500 “najnormalniejszych” katalogów – taka wtedy była konkurencja (no i Google na więcej pozwalało).

Prezentacja rozpoczyna się od okresu 1999-2002. Potem przechodzimy przez kolejne okresy – 2003-2005 i duży wpływ anchor text’ów, 2006-2009 i większy wpływ nie tylko tego, jakie są linki, ale też i tego, skąd one są – czyli “początki” reputacji. Można zobaczyć, jak wyglądały kiedyś SERPy – bez mapek itp. itd.

Zachęcam do lektury :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Ewolucja algorytmu Google

10.0101

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii