Wyszukiwarka Google

Ewolucja algorytmu Google

Dzisiaj po raz kolejny trafiłem na świetną prezentację autorstwa Rand’a Fishkin’a i … aż wstyd, że do tej pory nie wspomniałem o niej na swoim blogu.

Wspomniana prezentacja w bardzo przystępny, a jednocześnie dokładny sposób przedstawia nam historię zmian, jakie zachodziły w algorytmie Google. Osoby, które długo siedzą w branży (i jeszcze nie widziały tej prezentacji) z pewnym „rozrzewnieniem” na pewno przypomną sobie, jak to kiedyś keywords bardzo się liczył, zaś aby odnieść sukces w SERPach wystarczy tylko dodać stronę do 500 „najnormalniejszych” katalogów – taka wtedy była konkurencja (no i Google na więcej pozwalało).

Prezentacja rozpoczyna się od okresu 1999-2002. Potem przechodzimy przez kolejne okresy – 2003-2005 i duży wpływ anchor text’ów, 2006-2009 i większy wpływ nie tylko tego, jakie są linki, ale też i tego, skąd one są – czyli „początki” reputacji. Można zobaczyć, jak wyglądały kiedyś SERPy – bez mapek itp. itd.

Zachęcam do lektury :)

GD Star Rating
loading...
Ewolucja algorytmu Google, Ewolucja algorytmu Google, 10.0 out of 10 based on 1 rating Ewolucja algorytmu Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *