Wyszukiwarka Google

Działasz w branży sezonowej? Brak pozycji poza sezonem może być normalnym zjawiskiem

4 komentarze

Trafiłem ostatnio na ciekawego tweeta, który pokazał ciekawą zależność między wysoką widocznością stron podczas krótkiego sezonu i niską widocznością poza nim:

Z tak jaskrawym przykładem się jeszcze nie spotkałem, ale śledząc cytowany wątek widać, że sytuacja powtarza się  – obserwacja serwisu Sistrix dotycząca Czarnego Piątku

Google has been doing this for many years. E.g. This black friday domain ranks for so many more terms during the hot weeks. Here’s our Visibility Index going back over the years

Zdaniem Sistrix’a nie ma korelacji między zmianą wolumenu wyszukiwania – czyli, że wzrosty nie są spowodowane potężnym wzrostem ilości wyszukiwania fraz w tak krótkim sezonie:

We make sure that seasonal search volume variations do not play a part. In this case, we also see a large increase in Top-10 keywords for the domain.

W dyskusji pojawia się także inny znany serwis,  Screaming Frog, który potwierdza opisaną zależność

Seen similar. Around Halloween, ecommerce shops come into play for generics, then drop out

Spotkaliście się z takim zjawiskiem w swoich sklepach/serwisach?

GD Star Rating
loading...
Działasz w branży sezonowej? Brak pozycji poza sezonem może być normalnym zjawiskiem, Działasz w branży sezonowej? Brak pozycji poza sezonem może być normalnym zjawiskiem, 7.0 out of 10 based on 3 ratings Działasz w branży sezonowej? Brak pozycji poza sezonem może być normalnym zjawiskiem
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Rafał 23 lipca 2018, 8:48

Tak, ja zauważyłem takie zjawisko np. w serwisie dotyczącym ofert sylwestrowych. Po sylwestrze następuje spadek widoczności strony a przed sylwestrem następuje ponowny wzrost.

Sebastian Miśniakiewicz 23 lipca 2018, 8:52

Dzięki, Rafał

PS

Nie uważasz, że jest to trochę bez sensu, ponieważ imprezy Sylwestrowe zamawiamy nie zawsze w grudniu?

Rafał 23 lipca 2018, 9:42

To, że jest to bez sensu to ja wiem :) ale co zrobisz monopoliście? :) Ale również zachowanie bez sensu zaobserwowałem u Klientów, którzy umieszczali zaktualizowaną ofertę sylwestrową na stronie swojego ośrodka noclegowego miesiąc przed sylwestrem :). Klienci liczą na wysokie pozycje na frazy związane z sylwestrem przez cały rok ale aktualizują pakiet sylwestrowy często dopiero przed samym sylwestrem. Może właśnie google dostosowuje się do nich :).

Sebastian Miśniakiewicz 23 lipca 2018, 9:44

A wiesz, że jest to bardzo sensowne wytłumaczenie?
Kiedyś szukałem czegoś na Sylwestra znacznie wcześniej – no ale skoro w Google liczy się reputacja domeny, a domeny z reputacją czekają do samego końca, to … nic dziwnego, że Google faktycznie pcha ich w górę, jak zobaczy, że zoptymalizowali swoje witryny pod sezonowe frazy…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Google pokazuje złą datę w rich snippets? To nie zawsze wynika z błędu na stronie

Od kiedy Google zaczęło masowo rozsyłać za pomocą Narzędzi dla Webmasterów (poprzednika Search Console) zauważyłem, że sporo osób bezkrytycznie wierzy...

Zamknij