Galeria Rozwiązań Google Analytics – gotowe raporty pod średnio- i zaawansowane analizy

Galeria Rozwiązań Google AnalyticsJak poinformował Mariusz Gąsiewski na swoim blogu Google wprowadziło tzw. galerię Rozwiązań Google Analytics, dzięki której wiele osób „odetchnie” tworząc mniej lub bardziej zaawansowane raporty analityczne.

Wszystkie niestandardowe raporty, segmenty, zestawy raportów podzielone są na podstawie:

  • typu rozwiązania (zespół raportów, raporty niestandardowe, segmenty zaawansowane)
  • potrzeby biznesowej (wydawca, firma Ecommerce, branding, generowanie leadów, rozwiązania techniczne)
  • funkcji w firmie (społeczności, SEO, linki sponsorowane, mobile, akwizycja, zaangażowanie, optymalizacja strony).

Jak to wygląda w praktyce? Bardzo prosto.

Przechodzimy na stronę Galerii, następnie wybieramy odpowiedni raport (w obszarze zaznaczonym na czerwono)

Galeria Rozwiązań Google Analutics - wybór raportu

Po wyborze w zielonej ramce od razu prezentowane są już gotowe rozwiązania.

Jak już wybierzemy obszar danych do analizy klikamy w „download”, po czym wybieramy profil

galeria-rozwiazan-google-analytics-import

i … analizujemy dane :)

Należy odnotować, że raport zapisuje się nam od razu w raportach niestandardowych (znajdziemy go po kliknięciu w „Dostosowanie”)

galeria-rozwiazan-google-analytics-raport-niestandardowy

Świetne rozwiązanie. Ktoś z Was przyjrzał się już temu dokładniej?

napisał/a 1333 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

TP 3 lutego 2013, 20:08

Czy moduł „(not provided) Analysis” rozwiązuje choć w części brak wyświetlania (not provided) wyszukiwanych słów w analizie odwiedzin?

Sebastian Miśniakiewicz 3 lutego 2013, 20:12

Wątpię – te raporty pokazują dane z GA, nie pokazują nic, czego nie ma w GA :(

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *