8 czerwca 2010 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Wyszukiwarka Google

Ciekawy wpis pojawił się jakiś czas temu na kanale WebMasterHelp, a dotyczy on sytuacji tzw. duplicate content w przypadku sklepów internetowych.

Pytanie, na które odpowiada Matt brzmi: “Jeżeli mamy w sklepie stronę o produkcie, a następnie stronę o tym samym produkcie, ale przeznaczonym na sprzedaż, to czy powinniśmy zablokować taką stronę dla wyszukiwarki?”

Jeżeli jest to jedynie jedna strona, i ma ona pomóc użytkownikom w poruszaniu się po sklepie – nie ma nic w tym złego. W końcu strony tworzymy dla użytkowników. Jeżeli jednak mamy 500 stron produktowych i 500 stron sprzedażowych, gdzie te drugie różnią się jedynie  w 2% zawartości od pierwszych – należy rozważyć zablokowanie części z nich dla robotów wyszukiwarki.

Ze względu na fakt, że post ten został przetłumaczony na język polski, zamieszczę tylko krótkie podsumowanie. Zachęcam do zapoznania się z filmem.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii