Wyszukiwarka Google
8 czerwca 2010

Ciekawy wpis pojawił się jakiś czas temu na kanale WebMasterHelp, a dotyczy on sytuacji tzw. duplicate content w przypadku sklepów internetowych.

Pytanie, na które odpowiada Matt brzmi: „Jeżeli mamy w sklepie stronę o produkcie, a następnie stronę o tym samym produkcie, ale przeznaczonym na sprzedaż, to czy powinniśmy zablokować taką stronę dla wyszukiwarki?”

Jeżeli jest to jedynie jedna strona, i ma ona pomóc użytkownikom w poruszaniu się po sklepie – nie ma nic w tym złego. W końcu strony tworzymy dla użytkowników. Jeżeli jednak mamy 500 stron produktowych i 500 stron sprzedażowych, gdzie te drugie różnią się jedynie  w 2% zawartości od pierwszych – należy rozważyć zablokowanie części z nich dla robotów wyszukiwarki.

Ze względu na fakt, że post ten został przetłumaczony na język polski, zamieszczę tylko krótkie podsumowanie. Zachęcam do zapoznania się z filmem.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii