Search Console

Dodatkowe funkcjonalności w Narzędziach Google dla Webmasterów

1 Komentarz

Narzędzia Google dla Webmasterów, zgodnie z zapowiedziami Matta i Guglarza, stopniowo zwiększają swoją funkcjonalność. Od pewnego czasu mamy np. możliwość sprawdzania w GWT ilości linków prowadzących do naszej strony. Notabene ta ilość często jest ostatnio poruszana na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, ponieważ wiele osób widząc nagle np. 200.000 linków do ich witryny, w kontekście faktu, że sporo mówi się o linkach i ich wpływie na pozycję strony w Google osoby, obawiają się negatywnych konsekwencji dla swojej witryny. Oczywiście bezzasadnie :).

Niedawno doszło nam kilka nowych, ciekawych kwestii. I tak:

1) Najciekawszą moim zdaniem funkcjonalnością jest karta  „Linki do Twojej witryny”, znajdująca się w zakładce „Twoja witryna w Sieci”. Prezentuje ona łączną ilość linków w rozbiciu na domeny, na których się one znajdują. Po wejściu w domenę widzimy, które ze stron naszego serwisu są podlinkowane oraz ile linków prowadzi do każdej z nich. Dane bezcenne dla kogoś, kto buduje sobie reputację witryny zgodnie z Wytycznymi. Popularne Yahoo sprawdzi nam jedynie do 1000 linków prowadzących do strony w serwisie – tutaj dane idą często (jak w/w) nawet w setki tysięcy/miliony.

Ciekawe informacje znajdziemy także w:

2) Zakładka „Twoja witryna w sieci”, karta „Wyszukiwane hasła” – teraz możemy obserwować zmiany w tym zakresie; ujęcie ich w typowy zestaw kolorostyczny – czerwono/zielony sprawia, że ich analiza to prawdziwa przyjemność – nawet dla osób, które nie za bardzo „lubią cyferki” :)

3) Zakładka „Diagnostyka”, karta „złośliwe oprogramowanie” – łatwo sprawdzimy, czy czasem na naszej stronie nie znajduje się coś podejrzanego.

4) Zakładka „Laboratorium”, karta „Mapa witryn wideo” – diagnostyka mapy witryny wideo (jak istnieje).

Jeszcze tylko brakuje monitoringu pozycji :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:31

Dokładnie … monitoring pozycji dla danych haseł byłby genialny !

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Podczas indeksowania Twoich stron wykryliśmy, że niektóre z nich używają technik niezgodnych ze wskazówkami dotyczącymi jakości

Taki komunikat możemy zobaczyć w Narzędziach dla Webmasterów, jeżeli posiadamy zweryfikowaną domenę oraz ... jednocześnie złamaliśmy Wytyczne Google dla Webmasterów,...

Zamknij