Search Console

Dodatkowe funkcjonalności w Narzędziach Google dla Webmasterów

Narzędzia Google dla Webmasterów, zgodnie z zapowiedziami Matta i Guglarza, stopniowo zwiększają swoją funkcjonalność. Od pewnego czasu mamy np. możliwość sprawdzania w GWT ilości linków prowadzących do naszej strony. Notabene ta ilość często jest ostatnio poruszana na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, ponieważ wiele osób widząc nagle np. 200.000 linków do ich witryny, w kontekście faktu, że sporo mówi się o linkach i ich wpływie na pozycję strony w Google osoby, obawiają się negatywnych konsekwencji dla swojej witryny. Oczywiście bezzasadnie :).

Niedawno doszło nam kilka nowych, ciekawych kwestii. I tak:

1) Najciekawszą moim zdaniem funkcjonalnością jest karta  „Linki do Twojej witryny”, znajdująca się w zakładce „Twoja witryna w Sieci”. Prezentuje ona łączną ilość linków w rozbiciu na domeny, na których się one znajdują. Po wejściu w domenę widzimy, które ze stron naszego serwisu są podlinkowane oraz ile linków prowadzi do każdej z nich. Dane bezcenne dla kogoś, kto buduje sobie reputację witryny zgodnie z Wytycznymi. Popularne Yahoo sprawdzi nam jedynie do 1000 linków prowadzących do strony w serwisie – tutaj dane idą często (jak w/w) nawet w setki tysięcy/miliony.

Ciekawe informacje znajdziemy także w:

2) Zakładka „Twoja witryna w sieci”, karta „Wyszukiwane hasła” – teraz możemy obserwować zmiany w tym zakresie; ujęcie ich w typowy zestaw kolorostyczny – czerwono/zielony sprawia, że ich analiza to prawdziwa przyjemność – nawet dla osób, które nie za bardzo „lubią cyferki” :)

3) Zakładka „Diagnostyka”, karta „złośliwe oprogramowanie” – łatwo sprawdzimy, czy czasem na naszej stronie nie znajduje się coś podejrzanego.

4) Zakładka „Laboratorium”, karta „Mapa witryn wideo” – diagnostyka mapy witryny wideo (jak istnieje).

Jeszcze tylko brakuje monitoringu pozycji :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:31

Dokładnie … monitoring pozycji dla danych haseł byłby genialny !

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *