Wyszukiwarka Google
18 czerwca 2010

Odpowiedź na tak pytanie jest bardzo prosta i myślę, że … także całkiem logiczna.

Jeżeli będziemy stale dbali o to, aby na naszej witrynie pojawiała się nowa treść, a także będziemy się tym zajmować w miarę regularnie (np. blog), wówczas strona będzie częściej odwiedzana przez robota, który będzie sprawdzał, co się na niej zmieniło, jaka nowa treść została opublikowana. Przy częstych wizytach połączonych z częstymi aktualizacjami zawartości strony, szybciej będzie tej ona indeksowana.

Brak częstych i regularnych aktualizacji to z kolei odwrotna sytuacja. Przy kolejnej wizycie na stronie i stwierdzeniu, że nic się tutaj „nadal nie dzieje”, strona będzie rzadziej indeksowana.

To z punktu widzenia robota. A co z użytkownikiem –  w końcu strony są tworzone dla nas, ludzi.

Zastanówmy się, czy często i chętnie wracalibyśmy na blog, może i ciekawy, jednak na którym od długiego czasu nic ciekawego się nie dzieje – nie ma publikacji nowych postów, brak komentarzy. Raczej by sie tak nie działo, prawda?

Dlatego i roboty, jeżeli, jak wspominał niedawno Matt, przy 18 czy 19 wizycie stwierdzą, że „na Zachodzie bez zmian”, to zaczną taką witrynę rzadziej odwiedzać, ponieważ strona nie będzie dla nich atrakcyjna (zauważmy, że z takiego samego powodu przestaniemy i my to robić).

Jeżeli zatem chcemy, aby nasz serwis cieszył się dużą popularnością w Sieci, zadbajmy o to, aby prezentował stale atrakcyjną dla użytkowników treść. To się na pewno opłaci :).

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii