Wyszukiwarka Google
2 czerwca 2011

Bardzo często właściciele firm na pytanie, czy promują swoją firmę pod jej marką w linkach sponsorowanych odpowiadają „Ale po co? Jestem w TOP1 na nazwę firmy – nie widzę sensu, aby wydawać dodatkowe środki na linki sponsorowane”. Czy aby na pewno? Osoby siedzące mocno w branży SEM wskażą co najmniej kilka powodów, dla których warto chociażby rozważyć przeprowadzenie kampanii Adwords pod nazwę firmy.

1) Połączenie reklamy płatnej i wyników organicznych wzmacnia wizerunek marki. Klient widzi nas „i tu (wyniki organiczne) i tu (wyniki płatne)” – wyróżnia to naszą firmę spośród tych, które są „albo tu, albo tu”.

2) Sprawdzenie postrzegania naszej marki – chociażby w konteście błędów popełnianych w identyfikacji nazwy naszej firmy. Taka kampania Adwords pomoże umocnić/wzmocnić wizerunek firmy w oczach Klientów. Wiedząc, że Klienci np. mylą nas z inną firmą będzie można, poprzez odpowiednie modyfikacje na stronie firmowej, edukować Klientów pod kątem właściwego postrzegania przez nich naszej firmy.

3) Za pomocą linków sponsorowanych można sprawdzić w bardzo prosty sposób reakcję ludzi na reklamę – co z kolei można później wykorzystać w działaniach SEO. Dobra konwersja na danej grupie reklam może być świetną wskazówką pod lepszą optymalizację serwisu z punktu widzenia pożądanego zachowania ze strony osób, które go odwiedzają (konwersja). Pamiętajmy, że w Adwords wyniki mamy niejako od razu – zmiana reklamy powoduje jej (niejako) błyskawiczną zmianę – w SEO nie ma tak łatwo.

4) Jeżeli mamy dobrze rozpoznawalną markę, ale jej nie zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym, brak reklamowania się pod nią będzie skutkować tym, że konkurencja będzie „żerować” na naszej reputacji. Nie widzę sensu, aby tak się działo. Najlepiej oczywiście zastrzec sobie nazwę w UP :)

Na pewno można jeszcze wymienić inne czynniki. Te są główne, warto o nich pamiętać.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii