Wyszukiwarka Google

Dlaczego warto promować swoją markę jednocześnie w Adwords i w SERPach

Brak komentarzy

Bardzo często właściciele firm na pytanie, czy promują swoją firmę pod jej marką w linkach sponsorowanych odpowiadają „Ale po co? Jestem w TOP1 na nazwę firmy – nie widzę sensu, aby wydawać dodatkowe środki na linki sponsorowane”. Czy aby na pewno? Osoby siedzące mocno w branży SEM wskażą co najmniej kilka powodów, dla których warto chociażby rozważyć przeprowadzenie kampanii Adwords pod nazwę firmy.

1) Połączenie reklamy płatnej i wyników organicznych wzmacnia wizerunek marki. Klient widzi nas „i tu (wyniki organiczne) i tu (wyniki płatne)” – wyróżnia to naszą firmę spośród tych, które są „albo tu, albo tu”.

2) Sprawdzenie postrzegania naszej marki – chociażby w konteście błędów popełnianych w identyfikacji nazwy naszej firmy. Taka kampania Adwords pomoże umocnić/wzmocnić wizerunek firmy w oczach Klientów. Wiedząc, że Klienci np. mylą nas z inną firmą będzie można, poprzez odpowiednie modyfikacje na stronie firmowej, edukować Klientów pod kątem właściwego postrzegania przez nich naszej firmy.

3) Za pomocą linków sponsorowanych można sprawdzić w bardzo prosty sposób reakcję ludzi na reklamę – co z kolei można później wykorzystać w działaniach SEO. Dobra konwersja na danej grupie reklam może być świetną wskazówką pod lepszą optymalizację serwisu z punktu widzenia pożądanego zachowania ze strony osób, które go odwiedzają (konwersja). Pamiętajmy, że w Adwords wyniki mamy niejako od razu – zmiana reklamy powoduje jej (niejako) błyskawiczną zmianę – w SEO nie ma tak łatwo.

4) Jeżeli mamy dobrze rozpoznawalną markę, ale jej nie zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym, brak reklamowania się pod nią będzie skutkować tym, że konkurencja będzie „żerować” na naszej reputacji. Nie widzę sensu, aby tak się działo. Najlepiej oczywiście zastrzec sobie nazwę w UP :)

Na pewno można jeszcze wymienić inne czynniki. Te są główne, warto o nich pamiętać.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Google będzie nagradzać za zgłaszanie spam raportów?

Do napisania artykułu skłonił mnie wpis na Search Engine Roundtable o bardzo intrygującym temacie "Bing rozważa nagradzanie (osób) za zgłoszenie...

Zamknij