Optymalizacja stron, Wyszukiwarka Google

Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google

Mimo, że wiadomo już od dłuższego czasu, że witryny, które składają się tylko – albo w przeważającej części – z treści generowanych przez programy partnerskie – nie są specjalnie lubiane przez Google, to jednak w dalszym ciągu wielu webmasterów nie chce „przyjąć tego do wiadomości”. Widać to po wątkach z Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedź znajdziemy w materiałach pomocy Google, które jednocześnie wskazują sposób stworzenia na bazie PP wartościowej domeny. Warto o tym pamiętać – jest to kolejny dowód na to, że zadbana witryna będzie zajmowała wysokie pozycje w Google. Na uwagi powinni zwrócić też uwagę właściciele sklepów internetowych czy serwisów, które bazują np. głównie na danych pozyskiwanych z RSS’ów.

Nasze wskazówki dla webmasterów zalecają tworzenie witryn z oryginalną treścią wartościową dla użytkowników. Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn uczestniczących w programach stowarzyszeniowych. Zwykle witryny stowarzyszone zawierają opisy produktów wyświetlane w sieci witryn stowarzyszonych. W związku z tym witryny zawierające głównie treść z sieci witryn stowarzyszonych mogą zajmować niskie pozycje w rankingach wyszukiwania Google, ponieważ nie udostępniają unikatowej treści odróżniającej je od innych witryn internetowych.

Google uważa, że witryny zawierające wyłącznie treść stowarzyszeniową nie stanowią dodatkowej wartości dla użytkowników, szczególnie jeśli są częścią programu rozpowszechniającego treść w kilkuset witrynach. Ponieważ wyniki wyszukiwania mogą zwrócić wiele witryn z taką samą treścią, są one frustrujące dla użytkowników.

Jeśli uczestniczysz w programie stowarzyszeniowym, możesz wykonać kilka czynności, które pozwolą wyróżnić Twoją witrynę i uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

  • Treść programu stowarzyszeniowego powinna stanowić tylko niewielką część zawartości witryny.
  • Podczas wybierania programu stowarzyszeniowego warto wybrać kategorię produktów odpowiednią dla docelowej grupy odbiorców witryny. Im bardziej program stowarzyszeniowy jest zgodny z treścią witryny, tym większą wartość zapewni użytkownikom. Zwiększy się także prawdopodobieństwo wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google i uzyskania większych przychodów z tytułu uczestnictwa w programie. Na przykład dobrze zarządzana witryna dotycząca wycieczek w Alpy mogłaby rozważyć uczestnictwo w programie partnerskim wydawcy książek na temat takich wycieczek, a nie producenta materiałów biurowych.
  • Wykorzystaj witrynę do stworzenia społeczności użytkowników. Pozwoli to uzyskać grupę wiernych czytelników, a także utworzyć źródło informacji na temat, któremu poświęcona jest witryna. Na przykład fora dyskusyjne, recenzje użytkowników i blogi oferują niepowtarzalną treść i stanowią wartość dla użytkowników.
  • Utrzymuj trafność i aktualność treści. Aktualne, konkretne informacje zwiększają prawdopodobieństwo zaindeksowania treści przez Googlebota i odwiedzin użytkowników.

Witryny zawierające wyłącznie treść stowarzyszeniową wyświetlaną na wielu innych stronach internetowych nie będą zajmować wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Może to również spowodować nieprawidłowe traktowanie ich przez wyszukiwarki. Niepowtarzalna, trafna treść jest wartościowa dla użytkowników i odróżnia witrynę od innych witryn stowarzyszonych, co umożliwia zajmowanie wyższych pozycji na stronach wyników wyszukiwania Google.

GD Star Rating
loading...
Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google, Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google, 10.0 out of 10 based on 1 rating Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Mateusz 1 grudnia 2011, 19:22

Wartość i unikalna treść jest bardzo ważna np. na ministronach pod PP. Sam bardzo o to dbam ale spójrz tylko na to – jak-napisac-prace-dyplomowa.blogspot.com, stronka oczywiście nie jest moja tylko postawiona pewnie przez jakiegoś cwela. Zero unikalnej treści, perfidna kopia ze strony ofertowej złotych myśli. Mało tego, top 2 na frazę „jak napisać pracę dyplomową” 0_o (sprawdzałem jakiś czas temu to było nawet top 1) I co ty na to ? bo ja jestem ciekaw kiedy ona poleci w kosmos.

Seo-Profi 2 grudnia 2011, 0:19

Są gorsze strony i to tamte są na celowniku moim zdaniem – jak system odkryje, że to treści, które są w PP, to pewnie strona kiedyś spadnie. I teraz – jak ktoś dba o swoją witrynę, nie dopuści do tego. Jak „kombinuje” – sukces osiągnie (często) ale w krótkim okresie czasu. Pytanie do Ciebie – czy masz jakiś cel, czy tylko patrzysz się na innych. Jak ktoś np. kradnie i się wzbogaci – też będziesz kradł? Przecież to bez sensu. Moim zdaniem za bardzo ostatnio patrzy się na innych i narzeka, zamiast zakasać rękawy i wziąć się za swoje strony – ale może to tylko moje spostrzeżenie…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *