Wyszukiwarka Google

Dlaczego pozycjonowanie nie może być tanie – np. za 9,90 zł?

Brak komentarzy

Chyba źle postawiłem pytanie… Może inaczej – można powiedzieć rzeczywiście, że pozycjonowanie może być tak tanie – jednak praktycznie w każdej sytuacji nie przyniesie ono zamierzonego efektu. Powód?

Pozycjonowanie to normalna działalność biznesowa. Ma swoje koszty, wymaga, jeżeli ma być wykonane we właściwy sposób, odpowiedniego nakładu pracy. Przyjmując, że średnio za godzinę płaci się w Polsce 10 zł, odpowiedzmy sobie przede wszystkim na pytanie, czy za godzinną pracę można dobrze wypozycjonować stronę internetową?

Z drugiej strony są frazy, pod które możemy witrynę łatwo umieścić na TOPie. Jest jednak tutaj pewien mały „myk” – takie frazy nie przełożą się bezpośrednio np. na zwiększenie sprzedaży w naszym sklepie internetowym, ponieważ ludzi ich nie wpisują w wyszukiwarkę. A jak nie wpisują, to zwyczajnie nie znajdą naszej witryny. A jak nie znajdą naszej witryny, to po prostu nic od nas nie kupią…

Przyjmijmy teraz, że pozycjonujemy kogoś pod 25 fraz za 9,9 zł. W zaokrągleniu mamy 250 zł miesięcznie za nicnierobienie. Dobre, prawda? Kilkudziesięciu takich Klientów i można żyć … Jednak czasy się zmieniły i Klienci są coraz lepiej wyedukowani pod kątem SEO. Wiedzą – często orientacyjnie, ale jednak – czego można się spodziewać po pozycjonowaniu, mają z reguły kilka ofert z różnych firm SEO i wybierając tę właściwą firmę z pewnością zwrócą uwagę na znaczne różnice cenowe między „wybrańcem” a resztą. Pomijam tutaj zdrowy rozsądek – żaden właściciel firmy z reguły nie będzie płacił nawet 250 zł przez np. 24 miesiące, skoro nie będzie miał żadnych wejść na stronę z wyszukiwarki. W końcu wypowie umowę o pozycjonowanie – i pozostanie tylko dziwić się, że czekał z tym krokiem tak długo. No i – jako właściciel firmy wie, że pewne prace wymagają określonych nakładów i jest to temat nie do przeskoczenia.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Czy ban na domenę jest równoznaczny z banem na subdomenę

Wybierając domenę nie zawsze podchodzimy do tematu strategicznie. Bardzo często (jeszcze) w celu zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych wybieramy tzw. domeny regionalne,...

Zamknij