Wyszukiwarka Google

Dlaczego pozycjonowanie nie może być tanie – np. za 9,90 zł?

Chyba źle postawiłem pytanie… Może inaczej – można powiedzieć rzeczywiście, że pozycjonowanie może być tak tanie – jednak praktycznie w każdej sytuacji nie przyniesie ono zamierzonego efektu. Powód?

Pozycjonowanie to normalna działalność biznesowa. Ma swoje koszty, wymaga, jeżeli ma być wykonane we właściwy sposób, odpowiedniego nakładu pracy. Przyjmując, że średnio za godzinę płaci się w Polsce 10 zł, odpowiedzmy sobie przede wszystkim na pytanie, czy za godzinną pracę można dobrze wypozycjonować stronę internetową?

Z drugiej strony są frazy, pod które możemy witrynę łatwo umieścić na TOPie. Jest jednak tutaj pewien mały „myk” – takie frazy nie przełożą się bezpośrednio np. na zwiększenie sprzedaży w naszym sklepie internetowym, ponieważ ludzi ich nie wpisują w wyszukiwarkę. A jak nie wpisują, to zwyczajnie nie znajdą naszej witryny. A jak nie znajdą naszej witryny, to po prostu nic od nas nie kupią…

Przyjmijmy teraz, że pozycjonujemy kogoś pod 25 fraz za 9,9 zł. W zaokrągleniu mamy 250 zł miesięcznie za nicnierobienie. Dobre, prawda? Kilkudziesięciu takich Klientów i można żyć … Jednak czasy się zmieniły i Klienci są coraz lepiej wyedukowani pod kątem SEO. Wiedzą – często orientacyjnie, ale jednak – czego można się spodziewać po pozycjonowaniu, mają z reguły kilka ofert z różnych firm SEO i wybierając tę właściwą firmę z pewnością zwrócą uwagę na znaczne różnice cenowe między „wybrańcem” a resztą. Pomijam tutaj zdrowy rozsądek – żaden właściciel firmy z reguły nie będzie płacił nawet 250 zł przez np. 24 miesiące, skoro nie będzie miał żadnych wejść na stronę z wyszukiwarki. W końcu wypowie umowę o pozycjonowanie – i pozostanie tylko dziwić się, że czekał z tym krokiem tak długo. No i – jako właściciel firmy wie, że pewne prace wymagają określonych nakładów i jest to temat nie do przeskoczenia.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *