Wyszukiwarka Google

Dlaczego pomimo pozytywnej weryfikacji strony nie wyświetla się ona w Google

Odpowiadając na tak stawiane pytanie, dosyć często poruszane przez osoby dopiero zaczynające swoją „przygodę” z SEO należy jasno odróżnić od siebie dwie rzeczy – weryfikację własności strony oraz jej indeksację.
Weryfikacja pozwala Google upewnić się, że domena należy do nas (lub mamy do niej dostęp), a co za tym idąc jesteśmy osobą uprawnioną do dostępu do strategicznych danych, jakimi są statystyki ruchu, słów kluczowych, błędów indeksowania – czyli wszystko to, co oferują Narzędzia Google dla Webmasterów.
Natomiast zaindeksowanie strony to znalezienie się jej w indeksie. I nie trzeba do tego celu wcale weryfikować własności domeny. Nie musimy – nie będziemy mieli dostępu do w/w Narzędzi, nie dowiemy się, jak Google nałoży na nas filtr (chyba, że podamy adres email w ustawieniach, o czym w dalszym ciągu mało osób wie) – ale strona nie będzie przez to wcale gorzej traktowana. Będzie się pojawiała w indeksie (oczywiście jak nie będzie łamać Wytycznych)- i to nie znaczy, że zostanie jej zamknięta droga do „szczytów”.
Warto jednak mieć zweryfikowaną domenę – dzięki temu można jeszcze więcej „wycisnąć” ze strony – bo można być w TOP1 – ale przecież zawsze można coś jeszcze dołożyć nowego do strony, co sprawi, że konkurencji będzie trudno nas wyprzedzić, prawda? :)

GD Star Rating
loading...
Dlaczego pomimo pozytywnej weryfikacji strony nie wyświetla się ona w Google, Dlaczego pomimo pozytywnej weryfikacji strony nie wyświetla się ona w Google, 10.0 out of 10 based on 1 rating Dlaczego pomimo pozytywnej weryfikacji strony nie wyświetla się ona w Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *