Wyszukiwarka Google

Dlaczego nie widzę mojego opisu strony wpisanego w tag description?

Przez dosyć długi okres czasu tag description służył nam tylko i wyłącznie do określania, jaki tekst powinien pojawić się w wynikach wyszukiwania jako opis naszej strony. Idea była taka, aby było to krótkie streszczenie jej zawartości, lub/oraz zachęceniem internautów do odwiedzenia serwisu.

Od dłuższego już czasu bardzo często pojawia się nie to, co wpiszemy w tagu, ale „coś innego”. To „coś” spędza sen z powiek wielu webmasterom, ponieważ nie uważają oni, aby prezentowany fragment był tym, co ich zadowalałoby. O co tutaj chodzi?

Otóż Google, w celu przedstawienia użytkownikom jak najlepszych treści, prezentując internautom wyniki zwracane na ich zapytania, w miejscu, gdzie do tej pory znajdował się nasz tag description, wstawia fragment tekstu, najczęściej zawierający nasze zapytanie lub część zapytania – a na pewno mający (wg algorytmu) związek z zadanym zapytaniem. Dzieje się tak, ponieważ w ten sposób zwiększane jest prawdopodobieństwo, że prezentowany wynik jest właśnie tym, który zawiera odpowiedź na zadane pytanie.

Może i wejść mamy w ten sposób mniej, jednak więcej jest tych bardziej konkretnych, gdzie, np. w przypadku sklepu internetowego, łatwiej o konwersję – a przecież o to chodzi, prawda? :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *