Wyszukiwarka Google

Dlaczego nie widzę mojego opisu strony wpisanego w tag description?

Brak komentarzy

Przez dosyć długi okres czasu tag description służył nam tylko i wyłącznie do określania, jaki tekst powinien pojawić się w wynikach wyszukiwania jako opis naszej strony. Idea była taka, aby było to krótkie streszczenie jej zawartości, lub/oraz zachęceniem internautów do odwiedzenia serwisu.

Od dłuższego już czasu bardzo często pojawia się nie to, co wpiszemy w tagu, ale „coś innego”. To „coś” spędza sen z powiek wielu webmasterom, ponieważ nie uważają oni, aby prezentowany fragment był tym, co ich zadowalałoby. O co tutaj chodzi?

Otóż Google, w celu przedstawienia użytkownikom jak najlepszych treści, prezentując internautom wyniki zwracane na ich zapytania, w miejscu, gdzie do tej pory znajdował się nasz tag description, wstawia fragment tekstu, najczęściej zawierający nasze zapytanie lub część zapytania – a na pewno mający (wg algorytmu) związek z zadanym zapytaniem. Dzieje się tak, ponieważ w ten sposób zwiększane jest prawdopodobieństwo, że prezentowany wynik jest właśnie tym, który zawiera odpowiedź na zadane pytanie.

Może i wejść mamy w ten sposób mniej, jednak więcej jest tych bardziej konkretnych, gdzie, np. w przypadku sklepu internetowego, łatwiej o konwersję – a przecież o to chodzi, prawda? :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych – czyli jak zostać polubianym przez Google

Ostatnia zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, zwana jako Mayday dosyć mocno, jak widać po komentarzach w sieci, uderzyła przede wszystkim w...

Zamknij