Wyszukiwarka Google

Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony

Wpis ten przeznaczony jest dla osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w SEO. Pytanie o to, dlaczego mojej strony nie ma w Google, bardzo często jest zadawane np. na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Ponieważ w większości przypadków zawodzą podstawy, jakie rządzą wyszukiwarką Google, warto zwrócić na nie uwagę – bez ich znajomości można zapomnieć o wysokich pozycjach (jeżeli w ogóle!) w SERPach w Google.

Strona nie będzie wyświetlać się w Google, jeżeli

1. Nie zawiera treści – dużo osób nie chce/potrafi zrozumieć, że Google jest tak „skonstruowane”, aby zwracane odpowiedzi w wynikach wyszukiwania były ściśle skorelowane z zapytaniami, jakie wpisują osoby szukające odpowiedzi na dany temat. Zapytania zaś będą wtedy zwracać naszą stronę, jeżeli … będzie się na niej znajdowała treść, która jest/zawiera w sobie odpowiedź na owe zapytanie. Z tym problemem ciężko radzą sobie takie branże jak np. fotografii ślubnej, gdzie jak nigdzie chyba nadal częstym sposobem wzbogacania strony w treść jest jej … ukrywanie.

2. Tag Title jest pusty/źle uzupełniony – o ile keywords całkowice, a description praktycznie nie liczy się dla Google przy ustalaniu rankingu stron, o tyle Title jest nadal istotne. W nim musimy zawrzeć to, o czym jest nasza strona, unikając jednak przesadnego upychania w nim słów kluczowych. Zły przykład: Nowoczesne auta, nowoczesne auta sportowe, auta sportowe używane. Dobry: Nowoczesne używane auta sportowe. Google nie daje się już tak nabierać jak kiedyś na powtórzenia. Nadal jednak zdarzają się strony, które mają w sobie m.in. Strona Główna. Ostatnio jednak … zgłupiałem, jak zobaczyłem to na stronie głównej programu Adsense. No cóż, każdemu może się zdarzyć :)

3. Nie ma na niej odpowiednich słów kluczowych. Google nie domyśli się, że strona jest o samochodach sportowych, jeżeli mu o tym nie powiemy. Już wielokrotnie widziałem sytuacje, gdzie sama optymalizacja strony potrafiła podnieść ją wysoko w SERPach. Chociażby dlatego, że strona była od roku pozycjonowana – tylko firma SEO nie zadała sobie trudu jej optymalizacji :)

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe? Chociażby zobaczyć co szukają ludzie w Sieci korzystając z Narzędzia Propozycji Słów Kluczowych Google. To, w połączeniu z analizą konkurencji i własnymi przemyśleniami, będzie stanowiło już dobry punkt wyjściowy do wybrania odpowiedniego zestawu fraz, pod które strona będzie musiała być pozycjonowana.

4. Mamy wszystko upchane na jednej stronie. Google coraz bardziej preferuje logiczny układ serwisu. Tak jak my chcemy umieć poruszać się po stronie w sposób, który umożliwia nam szybkie znalezienie informacji, tak i roboty bardziej przypiszą danej frazie tematyczną podstronę serwisu niż stronę główna, na której jest „wszystko i nic”. Dodatkowa korzyść jest taka, że przy dobrze zoptymalizowanym serwisie jest szansa na to, aby zająć nawet 4 z 10 miejsc na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zapomnijmy jednak o tym, jeżeli strona nie posiada właściwej struktury.

Stronę główną wykorzystajmy do „zajawek” informacji o produktach, które wcześniej podzielimy na grupy – np. dealer samochodowy zamiast umieszczać 46 rodzajów aut powinien podzielić je np. na osobowe, dostawcze i ciężarowe, wstawiając też boksy, w których przedstawi np. ostatnio wprowadzone modele na rynek i/lub najczęściej wybierane przez klientów itp itd. Wrzucenie wszystkiego na jedną stronę nie ułatwi z pewnością życia potencjalnym klientom.

5. Problemy ze stroną wynikają z innych sytuacji. Możemy spełniać wszystkie warunki opisane w poprzednich punktach, ale gdy nasza strona

a) zostanie zhakowana

b) promuje się tylko poprzez techniki blach hat SEO

c) znajduje się na bardzo niestabilnym serwerze

d) jest wykonana w 100% we flashu

e) „podpadła” Google w „czymś innym”

to także będzie ona niewidoczna/mniej widoczna w SERPach.

Zanim ktoś zatem weźmie się zatem za SEO, powinien poczytać podstawy, zawarte np. w Google Search Guide’dzie czy Wytycznych dla Webmasterów czy/i odwiedzić Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Wielu problemów początkujący webmasterzy mogliby uniknąć gdyby przed pieczeniem chleba przeczytali chociażby … przepis na jego sporządzenie :)

Chcesz wiedzieć. dlaczego Twojej strony nie ma w Google?

Tak, chcę >>

GD Star Rating
loading...
Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony, Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony, 8.4 out of 10 based on 17 ratings Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Prowital.pl 24 sierpnia 2011, 10:57

Jeden z lepszych wpisów!

Seo-Profi 24 sierpnia 2011, 10:59

Poważnie? Miałem pewne opory, ale często pojawiają się o to pytania, więc …. Dzięki – chce się pisać dzięki takiemu wsparciu :)

Kalisto 26 lipca 2012, 19:45

Bardzo dobry artykuł. Przydatny i może być naprawdę przydatne. Myślę że wielu ludzi ma kłopot z faktem iż google nie pokazuje strony internetowej.

Seo-Profi 26 lipca 2012, 22:20

@Kalisto – sądzisz, że pozwolę na przemycenie reklamy o meblach biurowych? Daj spokój :)

Emilia 8 listopada 2012, 19:58

Swietny artykul, niestety nie rozwiazuje mojego problemu. Stworzylam sklep internetowy przez webnode, niestety nie wyswietla sie
on w ogole, nie mam pojecia co jest nie tak. Webnode twierdzi ze sie wyswietla ale ja nie znajduje po przejrzeniu pierwszych 15 stron wynikow google wiec raczej go nie ma. Nie moge edytowac oczywiscie kodu strony :( co moge jeszcze zrobic?

Sebastian Miśniakiewicz 8 listopada 2012, 23:00

Bez adresu strony ani ruch – nie mam szklanej kuli :)
Moge się domyślac, że wyświetla się np. na … 16 stronie w Google.
Przyczyn jednak może być wiele – lekarzo nie potrafi określić choroby bez widzenia pacjenta :)

Agnieszka Lizoń 15 maja 2015, 22:57

Przydały mi się bardzo treści zawarte w artykule, będę zaglądać :) pozdrawiam

mmmm 23 września 2015, 23:14

A ja mam dziwaczny problem. Kiedy wpisuję frazę w google w formie pojedynczego słowa, nic się nie wyświetla (przejrzałam wszystkie 50 stron) ;) . Natomiast jeśli dodam inne słowo, np miasto, albo „tanio” wówczas jest dość wysoko w wynikach (4-5 strona, strona działa dopiero kilka dni).

Generalnie żadnego flasha, a dużo treści. Niewidocznymi literami dodane również są słowa kluczowe na każdej stronie, które zawierają wiele powtórzeń słowa kluczowego – czy to może mieć związek??

Czy wiesz, co może być przyczyną? Byłabym niezmiernie wdzięczna! :)

Sebastian Miśniakiewicz 23 września 2015, 23:19

Oj, nowa strona trudno, aby się pojawiała wysoko (tym bardziej, że nie wiem, o jakim adresie rozmawiamy) pod pojedyncze słowo …

behealthylady 11 listopada 2015, 18:55

witam. Mam problem ze Swoją stroną. Strona funkcjonuje od dość nie dawna, pojawiają się pierwsze posty, ale są daleko w wyszukiwarce. Wydaje mi się, że robię wszystko zgodnie z SEO. Pojawia się również problem tego rodzaju, że jeden post wyszukiwany jest jako post, a drugiego znajduje tylko w kategorii. np. Post „jesienna chandra” – znajduje po frazie. zaś post „najlepsza kawa” – znajduje jako katalog „odżywianie”. Proszę o radę pozdawiam.
http://www.behealthylady.pl

Sebastian Miśniakiewicz 11 listopada 2015, 18:58

No cóż – to młoda strona, ma mało wpisów, a niektóre kategorie są puste.
Jak wytrwasz przez pół roku z dodawaniem wpisów tak jeden dziennie to zobaczysz, jak to wtedy będzie wyglądało :)

Sara 11 grudnia 2015, 19:22

Witam, bardzo pomocny artykuł. Mam pytanie, moja strona wyświetla się na samej górze :) ale jej opis zawiera zdania z moich wpisów na blogu, a nie samego opisu strony. Mam trzy zakładki na stronie a pod adresem zamiast etykiet podstron pokazują się tematy(słowa) z bloga… jak mogę sobie z tym poradzić? Będę wdzięczna za pomoc.

Sebastian Miśniakiewicz 11 grudnia 2015, 19:38

Hej Sara
Google, jak uzna, że zapytanie, jakie kieruje do wyszukiwarki internauta, dotyczy fragmentu ze strony, a nie zawartości tagu meta description, to wyświetla ów opis, a nie zawartość tagu.
Możesz spóbować doszlifować zawartość jednak tagu – np. jeżeli jest to strona konkretnej oferty skup się na niej, a nie na ogólnym zapisie, jak masz stronę kontakt – to samo itp.
Dodam, że nie masz co się przejmować obecną sytuacją – nie masz na nią wpływu :); lepiej wykorzystaj czas i zamiast myśleć „o opisie” pomyśl nad nowym wpisem na blogu :)

Sara 11 grudnia 2015, 19:40

OK :) dziękuje za odpowiedź. Siadam do kolejnego posta ;)

Sebastian Miśniakiewicz 11 grudnia 2015, 19:55

Nie ma za co – jak coś będzie niejasne, pytaj :)

Ania 30 grudnia 2015, 20:44

Witam. Po przeczytaniu niezliczonej ilości stron, z których niewiele się dowiedziałam postanowiłam napisać w nadziei, że Pan mi pomoże :-) Opiszę pokrótce mój problem. Prowadzę od ok. 1,5 roku stronę na facebooku; ok. 2 tygodnie temu zmieniłam nieznacznie adres tej strony dodając do adresu jeden wyraz. Od tego momentu wyszukiwarka google wyszukuje tę stronę jeszcze pod starym adresem (choć strona zaczyna już zanikać w wynikach wyszukiwania), a po próbie wejścia na tę stronę (ze starym adresem) wyświetla się informacja, że strona jest niedostępna, co jest zrozumiałe po zmianie adresu. Stronę z nowym adresem zgłosiłam do google w celu zaindeksowania. Tak też się stało, gdyż po sprawdzeniu strony komunikatem: site:nazwastrony, jest wszystko ok. Problem polega na tym, że google w ogóle „nie widzi” tej strony po zmianie adresu. I teraz mam pytanie, jaka jest szansa, że strona znowu będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a może po prostu musi upłynąć więcej czasu, aby google „przestawiło” tę stronę na facebooku ze starego adresu na nowy? Dodam, że po wpisaniu nowego adresu w całości w pasku wyszukiwania strona otwiera się bez problemu. Będę wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź. Pozdrawiam.

Sebastian Miśniakiewicz 3 stycznia 2016, 10:33

No cóż, nie zastosowałaś przekierowania 301, aby poinformować Google, że pod starym adresem już nic nie ma – i stąd tak się dzieje.
Niestety, jak ktoś teraz wejdzie na Twój stary adres to zobaczy komunikat o braku strony – a to znaczy, że moim zdaniem nie nastawiałbym się na szybki powrót strony na wysokie pozycje

Ania 3 stycznia 2016, 11:20

Dziękuję za odpowiedź. Czytałam wcześniej o przekierowaniu 301, tylko nie bardzo wiedziałam jak się do tego zabrać, czyli co i gdzie należałoby wpisać, żeby wszystko działało poprawnie. Teraz pewnie jest już na to za późno. Pozostaje mi chyba tylko czekać, aż stara strona zniknie z wyników wyszukiwania i pojawi się nowa – nie liczę nawet na to, że będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, ale że w ogóle będzie widoczna : -)

Sebastian Miśniakiewicz 3 stycznia 2016, 15:12

Jak napisałem nie kojarzę takiej opcji w Facebooku – no ale nie zmieniałem adresu swojej strony, więc nie będę się „wymądrzał”.
Poszukaj w pomocy jednak Facebooka, czy aby nie można tego w jakiś sposób załatwić :)

Ania 3 stycznia 2016, 19:12

Póki co nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na facebooku na mój problem. Chyba na razie muszę uzbroić się w cierpliwość, może za jakiś czas (jak stara strona zniknie z wyszukiwarki) strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, chociażby na 40 stronie :-) Dziękuję za zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam :-)

Sebastian Miśniakiewicz 3 stycznia 2016, 19:30

Trzymam kciuki – powodzenia !

ROB ERT 4 stycznia 2016, 10:18

Witam. Ja mam nieco inny problem. Założyłem jakiś czas temu strone ( w kreatorze). wszystko jest OK. Strona wyświetla się w wynikach różnie na różne frazy. Kiedy sprawdziłem ją w Ahfres okazało się że ma tzw. duplicat content. I rzeczywiście. Z podanego linku wchodze na stronę główną, ale kiedy wejdę głębiej na inne strony i chcę do strony głównej wrócić to wracam do jej kopii. Czyli wchodzę na ww.example.com a wracam na ww.example.com/xxxxx. W zwiazku z tym mam dwa pytania : 1. Czy to bardzo źle, że tak jest i 2. Czy mozna to jakoś usunąć.
Dziękuje i pozdrawiam.

Sebastian Miśniakiewicz 4 stycznia 2016, 20:57

Hej.
Trzeba popatrzyć się na ustawienia kreatora – aby to usunąć trzeba byłoby wstawić np. tag kanoniczny – niektóre kreatory na to pozwalają.
Ale to już zależy od CMSa, którym dysponujesz …
Tragedii jednak nie ma – wiele stron ma tego rodzaju niedopatrzenia; Google za to nie każe – no, może trochę niższą pozycją, ponieważ Pagerank musi ulec rozmyciu na większą ilość stron. Ale ile wynoi to „trochę” to nie pytaj, ponieważ nikt nie wie :)
Co to za kreator?
Sebastian

Michał 16 stycznia 2016, 19:19

Ciekawy artykuł, lecz od dłuższego czasu staram się zaksięgować stronę w google, przeczytałem wiele, pisałem do google, aby sprawdzić czy strona miała jakiś konflikt, wyjaśniłem sytuacje lecz nadal nie mogę nic zrobić w tej sprawie. Panie Sebastianie liczę na pomoc :)

Sebastian Miśniakiewicz 17 stycznia 2016, 2:20

Proszę o kontakt – szklanej kuli nie mam, nie wiem, o jaki adres www chodzi :)

lukiluki 9 lutego 2016, 10:00

Kilka dni temu dodałem stronę e-kalambury.pl do indexu google ale nie wyświetla się nawet w pierwszych 10 stronach przy wpisaniu e-kalambury już nie wspominając o haśle samo kalambury. Mam kilka innych stron i jakoś nie pamiętam żeby były z tym aż takie problemy. Co może być przyczyną i co robic?

Sebastian Miśniakiewicz 9 lutego 2016, 12:22

Co robić?
Pracować – ludzie latami budują markę, nie osiągniesz w kilka dni tego, co innym zajęło lata czy miesiące: aby osiągnąć sukces musisz przeznaczyć na stronę godziny pracy czy analiz – danych, konkurencji itp :)
Powodzenia !

kkkk 10 lutego 2016, 20:21

Witam,
Mam pytanie, zlecilam zrobienie i wypozycjonowanie mojej strony jednej z firm. strone podpieli do domeny na poczatku stycznia, natomiast w polowi stycznia zaczeli ją pozycjonowac. Bardzo martwi mnie fakt ze strona w ogole nie pojawia sie w google mimo ze jest cala uzupelniona. Na moje pytanie kiedy strona pojawi sie w google, firma ta odpowiedziala ze trwa to max 2 miesiace. I powiedziano mi ze pojawi sie strona wtedy kiedy sie wypozycjonuje. Czy to prawda? dlaczego strona nie moze sie pojawic wczesniej ?

Sebastian Miśniakiewicz 10 lutego 2016, 21:22

Witam.
Sporo niewiadomych – często właściciele stron chcą od razu np. być wysoko na konkurencyjne frazy – a to jest niemożliwe dla nowych stron.
Nie znając adresu można gdybać – pasowałoby popatrzyć na stronę :)

lukiluki 11 lutego 2016, 7:15

Moja strona, którą opisałem kilka odpowiedzi wyżej już się pojawia w google, wystarczyło kilka linków i wysłanie takich rzeczy jak mapa strony i prośba o ponowne zaindeksowanie strony głównej wraz z podstronami. Na szczyt wyników w krótkim czasie nie ma co liczyć, ale pzy sprawnym zarządzaniu strona powinna pojawić się w google już po kilku dniach od dodania

Sebastian Miśniakiewicz 11 lutego 2016, 8:59

Dokładnie :)

Będę wdzięczny 12 stycznia 2017, 22:14

Witam również mam problem i proszę o radę dwa dni temu założyłem stronę na facebooku , i mój problem jest następujący , jak wpisuje w wyszukiwarkę google , nazwę mojej strony nic nie wyskakuje , jednak jeżeli , wpiszę w wyszukiwarkę dokładny adres to już mnie przekierowuje na stronę , co moze być przyczyną tego ze niema jej w wyszukiwarce ?

Sebastian Miśniakiewicz 12 stycznia 2017, 22:56

Nie siedzę w Facebooku :) – ale na logikę skoro strona ma dwa dni to trudno, aby była od razu wyszukiwana …

skonsternowana 15 marca 2017, 18:31

Witam, chciałabym prosić o pomoc, bo już opadam z sił i nadziei.
Założyłam blog na wordpress rok temu, regularnie dodaję wpisy od miesiąca – czytam o seo i nic już nie rozumiem.
Czy to jest normalne, że w google po wpisaniu adresu strony widać tylko nazwę bloga i jednozdaniowy post dodany przed rokiem i że nie ma tam nic co świadczyłoby o jakiejkolwiek aktywności od tego czasu?
Nic, zero wyników nawet po przepisaniu tytułów i dodaniu nazwy: zero.
Blog jest zweryfikowany w google i bing metatagami (od miesiąca), nie jest „ukryty” w opcjach bloga.

Mogę sobie spokojnie pisać dalej, bo wszystko jest w porządku, a google zacznie mnie zauważać po jakimś (jakim?) czasie, czy coś robię źle i bez względu na ilość i jakość wpisów nadal pozostanę niewidoczna?

Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2017, 22:33

Oj, trudno odpowiedzieć bez znajomości strony.
Trzeba byłoby ją przeanalizować na spokojnie – na pewnie nie „w formie komentarza”
PS
Strona ma rok,a wpisy są dopiero od miesiąca? Powiem tak – za krótko to wszystko trwa aby widzieć jakieś wyraźne efekty …

Justyna Lewandowska 23 marca 2017, 14:46

Witam, proszę o pomoc w wyeliminowaniu ewentualnych problemów dot. mojej strony. Uprzedzam, że wszystko robię jako całkowity laik w tych tematach :( Strona zrobiona jest przez kreator. W google opanowałam już kilka kroków, które kazali zrobić. Nadal niestety jest problem ze znalezieniem strony w wyszukiwarce. Nie dodałam w googlach mapy strony, bo nie mam pojęcia jak to zrobić. Mam stworzoną mapę, dodana do pliku robots.txt. Nie mam jednak pojęcia jak ją dodać, bo wyskakuje mi błąd „Mapa witryny wydaje się być stroną HTML. Zamiast tego należy użyć obsługiwanego formatu mapy witryny”. Problem dotyczy strony http://www.abakuspodatki.bydgoszcz.pl
Będę wdzięczna za wszelką pomoc:)

Sebastian Miśniakiewicz 7 kwietnia 2017, 20:08

Witam.
Zobacz, czy nie ma ów kreator opcji tworzenia map witryny
PS
Dodam od razu, że mapa witryny dla tak małej strony nie jest wymagana

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *